Plaatjes!
- pluis
Re: Plaatjes!
Het punt is dat je aan iemand's gewicht simpelweg niet kunt zien of iemand gezond is. "een gezond gewicht" bestaat niet. Over- of ondergewicht kan hoogstens in secundaire zin voor gezondheidsproblemen zorgen (gevolgen van ondervoeding, hart- en vaatziekten, etc.)
Tuurlijk, in zeer grote lijnen zul je, in extreme gevallen ergens iets kunnen afleiden aan iemands gewicht, maar je kunt niet simpelweg naar iemands gewicht kijken en zeggen 'dat is ongezond', omdat je niet weet op welke wijze dat gewicht tot stand gekomen is en wat de ontwikkeling is die die persoon met dat gewicht doormaakt. Iemand kan bijna obees zijn maar zeer gezond eten en regelmatig sporten. Iemand kan extreem mager zijn, maar toch niet ondervoed zijn.
Verder ben ik van mening dat als je nu toch al een beleid aan de media zou willen opleggen voor wat betreft de lichamen die ze laten zien, dat je dan vooral voor 'allerlei verschillende' moet gaan. Niet alleen voluptueuze dames of juist zeer slanke, maar iedereen. Van medisch obees tot ondergewicht. Omdat je daarmee aantoonmt dat iemands gewicht geen ene moer te maken heeft met iemand's waarde als persoon. Ik bedoel, als je alleen 'middenmoot' zou laten zien, dan bezorg je de mensen aan beide uiteinden van het spectrum toch ook weer een complex.
Tuurlijk, in zeer grote lijnen zul je, in extreme gevallen ergens iets kunnen afleiden aan iemands gewicht, maar je kunt niet simpelweg naar iemands gewicht kijken en zeggen 'dat is ongezond', omdat je niet weet op welke wijze dat gewicht tot stand gekomen is en wat de ontwikkeling is die die persoon met dat gewicht doormaakt. Iemand kan bijna obees zijn maar zeer gezond eten en regelmatig sporten. Iemand kan extreem mager zijn, maar toch niet ondervoed zijn.
Verder ben ik van mening dat als je nu toch al een beleid aan de media zou willen opleggen voor wat betreft de lichamen die ze laten zien, dat je dan vooral voor 'allerlei verschillende' moet gaan. Niet alleen voluptueuze dames of juist zeer slanke, maar iedereen. Van medisch obees tot ondergewicht. Omdat je daarmee aantoonmt dat iemands gewicht geen ene moer te maken heeft met iemand's waarde als persoon. Ik bedoel, als je alleen 'middenmoot' zou laten zien, dan bezorg je de mensen aan beide uiteinden van het spectrum toch ook weer een complex.
- Ravelijne
Word & Amen!
En naast waarde (wat we meestal loskoppelen van uiterlijk) ook schoonheid. Schoonheid en begeerlijkheid kom je ook op elk punt van de Body Mass Index tegen.pluis schreef:Omdat je daarmee aantoonmt dat iemands gewicht geen ene moer te maken heeft met iemand's waarde als persoon.
- kitten
En ik vind het wél een goede zaak om onze kinderen te leren dat gezond gewicht belangrijk is. 
Terug on topic, deze is voor Dreamer:

Terug on topic, deze is voor Dreamer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Ravelijne
Maar dat kan ook zonder een nieuw schoonheidsideaal wat hele groepen perfect gezonde mensen een complex bezorgt.
Back on topic: Eep! Ik trapte er net zo in als het meisje in de strip.
Back on topic: Eep! Ik trapte er net zo in als het meisje in de strip.

- Mack

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Daantje
- Contacteer:
- Heerscher-vd-nacht

Een giraffe als huisdier kan bést
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
- Jezebel
Van http://www.froot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, onder deze link.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- Daantje
- Contacteer:
- shareen_G
Een komkommer van mijn werkgever gekregen vandaag.
Waar een wil is, is een weg
- Crownless
Aw, en hij heeft nog wel zo'n leuke kromming. Vaginaal wel dan? Of oraal? Nasaal? #behulpzaamalsaltijd
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- shareen_G
Het is wel enig zins de bedoeling dat mijn lichaam heel blijft hoor....
Waar een wil is, is een weg
- JerryM
Da's best wel een lange
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln