De wondere wereld van digitale techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Voleuse

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Voleuse »

Geen tablet?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Jezebel

Bericht door Jezebel »

Ik heb zelf een heel klein asus EEE pc notebookje, een oude versie met een een scherm van 7 inch. Dat is echt heel klein, hij past zelfs in een jaszak van mijn jas met grote zakken :) De accu doet het ongeveer drie uur, ik heb er nu een lichte versie linux op draaien. Deze soort is alleen nog op marktplaats te vinden, voor tussen de 70 en 100 euro.
Als je er meer over wilt weten moet je maar even vragen :)
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
skaoot

Bericht door skaoot »

3 uur is wat kort, en dat lijkt me wel weer heel klein... Maar ik houd het in gedachten!

En nee geen tablet. Ik vind een toetsenbord fijn typen en tijdens colleges lijkt het mij prettiger werken. Plus dat ik iets teveel mehverhalen hoor over budgettablets.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
kitten

Bericht door kitten »

Ik denk dat de accu capaciteiten die je zoekt het duur zullen maken. Zeker tweedehands kun je van een accu weinig meer zeggen...
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Externe batterij erbij?
skaoot

Bericht door skaoot »

ik zet in op netbookjes die maar kort door eigenaar zijn gebruikt en verdrongen zijn door tablet :)
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Voleuse

Bericht door Voleuse »

De goedkope netbookjes zitten in nieuwprijs vaak maar iets onder de dure tablets hoor, ik weet niet wat voor budget je in gedachten had? Ik vind de Ipad best fijn, ook voor typen. Maar misschien ook geen ellenlange verhalen nee, dat pak ik altijd de ouderwetsche pen ende papier erbij.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Crownless

Bericht door Crownless »

Je hebt ook toetsenborden voor de tablet. Ik vind het blind typen op zo'n tablet ook niks.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb ook een los toetsenbord bij mijn iPad, ik kan er tegenwoordig wel iets beter mee uit de voeten, maar het was soms net alsof ik typtyfus had...
MILF :grin_ani:
skaoot

Bericht door skaoot »

Lijkt me zo'n gezeul, apart toetsenbord. Budget is 200,- al overweeg ik het op te rekken naar 250,- voor nieuw.
faery

Bericht door faery »

Goed. Ik wil weg bij UPC, want je bent verplicht om naast je internet ook kabel (bellen en tv) af te nemen a 18,50 per maand, wat bovenop de kosten voor je internet komt (18,50+25 dus). Maar bij elke andere aanbieder betaal ik wel minder omdat ik alleen voor m'n internet betaal (20 a 30 euro), maar gaat m'n actual snelheid ook van 23mb naar ongeveer 10mb. Ze adverteren wel met 30 (telfort bijvoorbeeld), maar dat halen ze hier nooit (zegt het internet en de mevrouw van Telfort). Wil ik 20 euro per maand extra betalen voor sneller internet? Zo ja, dan moet ik snel handelen, want ik heb UPC al opgezegd voor over een maand...

Wat is reeel gezien het verschil tussen 10 en 23mb? Ga ik dat echt merken, buiten het downloaden om? Zoals met het spelen van League of Legends, en gesprekken op skype?
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Vriendje zegt: het heeft misschien geen zin om het abo van 30 te nemen. Als je, net zoals wij hier, geen VDSL aansluiting hebt, dan is die 10 mb een absolute bovengrens, en dan kan je beter een abo nemen dat rond die 10mb zit want dan is je snelheid gewoon hetzelfde. Het zou ook kunnen dat je die snelheid niet haalt omdat je ver van de centrale zit en dan ligt het anders.

Het verschil tussen 10 en 23 ga je met LOL en skype niet merken, maar downloads duren wel significant langer. Wij hebben hier al een tijdje 8 en dat is gewoon snel genoeg voor most purposes, alleen downloads duren een paar uur.

Het telort helpforum is trouwens heel goed, je krijgt daar snel antwoord door telfort medewerkers, dus ik zou daar even navragen hoe het zit met jouw specifieke situatie.
JerryM

Bericht door JerryM »

10mbit is ~1MB/s, wat toch nog best wel snel is. 3,5GB/u, gemiddelde 720p film duurt dan zo'n 2u, maar dat blijft ook afhankelijk van hoe je iets binnenhaalt en hoe snel de source is. Een populaire torrent die al een paar dagen bezig is kan je zo binnen halen, een oudere met nog een paar sources duurt soms dagen. Usenet is ook afhankelijk van je account, ik heb gekozen voor goedkoop en dus wat langzamer, is snel genoeg.

Die hogere snelheden zijn vooral interessant voor gezinnen, mits ze echt gehaald worden. Dan kunnen vader en moeder en kinderen allemaal met zo'n 8mbit iets downloaden zonder dat ze last van elkaar hebben.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
leonietje

Bericht door leonietje »

Ga naar een winkel waar ze alles hebben daar kunnen ze je postcode in typen en zien welk abbo bij jou geschikt is. (Ik verkoop veel internet bellen en tv. En telfort is met hun alles in 1 pakket het goedkoopste. Van de losse abbo's verschilt het echt per postcode met wat je hebt. en in de winkel is het niet duurder dan internet en je kan ergens heen als alles misgaat om te klagen. Als je wil weten welk bedrijf ik werk moet je even pben ik weet dat andere filialen dit ook graag afsluiten.
faery

Bericht door faery »

Meh, ik heb geen zin om de tijd te nemen naar een winkel te gaan, eigenlijk. En het internet kan me ook vertellen welke abo's ik kan nemen, dus ik zie het voordeel daarvan nog niet zo.

Maar eigenlijk vertellen jullie me dus dat een reële snelheid van 10 of 20mb niks uitmaakt, buiten het downloaden om?
Plaats reactie