Moet ik naar de dokter?
- Voleuse
Re: Moet ik naar de dokter?
Klinkt naar vode!
Ik heb een alternatieve vraag: moet ik naar de dierenarts?
Mijn kat niest, en likt heel vaak aan haar neus (ik denk dat ze jeuk heeft). Ze heeft geen snot ofzo, eet en drinkt goed. En ze is ingeënt voor niesziekte dus dat is het niet. Ik ga dus liever niet naar de dierenarts want dat is een heel gedoe en vind ze niet leuk, maar ik heb geen idee over zoiets bestaat als een gewone verkoudheid bij katten of dat het altijd ernstig is.
Ik heb een alternatieve vraag: moet ik naar de dierenarts?
Mijn kat niest, en likt heel vaak aan haar neus (ik denk dat ze jeuk heeft). Ze heeft geen snot ofzo, eet en drinkt goed. En ze is ingeënt voor niesziekte dus dat is het niet. Ik ga dus liever niet naar de dierenarts want dat is een heel gedoe en vind ze niet leuk, maar ik heb geen idee over zoiets bestaat als een gewone verkoudheid bij katten of dat het altijd ernstig is.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
faery schreef:Ik vind het juist wel logisch dat het een lichamelijke impact heeft op iemand die nuchter is. Het kan best zo zijn dat een nuchter iemand kleine lichamelijke signalen dat dingen niet lekker lopen negeert, juist vanwege die nuchterheid. Op een gegeven moment gaan een lichaam dan grover geschut inzetten.
Dit maakt nu ook meer sense inderdaad nu ik het nog eens lees. Het klopt als een bus.
Nu met de oxazepam is het een stuk beter, het zijn maar hele lichte dus t is er nog wel maar er is iig wat meer rust nu. Maandag het UWV bellen en contactpersoon laten weten wat voor impact dit heeft en hij zich wel bijna kan ziekmelden door deze hele shitzooi.
- Sabrina
Katten kunnen wel verkouden zijn, ja. Ik zou het een paar dagen aankijken en dan evt. naar de dierenarts gaan, als het een verkoudheidje is, is het tegen die tijd vast wel minder!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- Ravelijne
Mijn dierenarts zei juist dat katten niet verkouden konden zijn, dat niezen bij katten altijd een probleem inhoudt. Er zijn verschillende niesziekte virussen. Als je kat ingeënt is, kan ze gedeeltelijke bescherming hebben, bijvoorbeeld. Had je deze kat niet net uit het asiel? Dan kun je die waarschijnlijk nog wel even bellen. Ik kreeg destijds een aantal maanden 'garantie', kon dus nog een keer gratis terug naar die dierenarts.
- Voleuse
Ik had de dierenarts gebeld en de assistente zei dat ik het nog wel even kon aankijken, maar het is nog steeds niet over dus ik ga morgen denk ik toch maar naar de dierenarts. (Het asiel is best ver weg dus daar ga ik liever niet heen op de fiets met kat). Ik vind het maar niks iig, je kan niet even vragen van goh, hoe voel je je, dus ik vind het heel lastig om de ernst er van in te schatten. En mijn vriendje maar: joh, het valt best wel mee, etc. :p
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Sabrina
Da's raar Ravelijne, want niezen bij katten kan bijvoorbeeld ook komen doordat ze wat stof inademen, of omdat ze te enthousiast hun neus ergens in steken. Volgens mijn dierenarts kan een kat trouwens wel verkouden zijn. Apart.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- Voleuse
Ja als je kat 1x niest door bijvoorbeeld stof dan is er ook geen probleem lijkt me. Mijn kat heeft iig. antibiotica gekregen voor 14 dagen, dus het was niet iets waarvan de dierenarts dacht dat het vanzelf over zou gaan.
Wat ik begrepen heb is dat katten inderdaad wel "gewoon" verkouden kunnen zijn, maar het bij katten heel erg snel kan escaleren tot wat ernstigers. Dus inderdaad beter behandelen voor de zekerheid.
Even wat vrouwelijke ongemakken, dus wie dat liever niet leest, mag hier stoppen
Inleidende informatie: ik ben gesteriliseerd (lang geleden) en gebruik dus geen voorbehoedsmiddel in de trant van dé pil, implanon etc. Gewoon de natuur haar gang laten gaan.
Meestal ben ik vijf dagen ongesteld en dan is het klaar.
De laatste maanden echter, stopt op zich de menstruatie wel (als in bloedverlies dat ervoor zorgt dat je een tampon of maandverband moet gebruiken), maar ik blijf nog een hele tijd een klein beetje bloed en bloederig slijm verliezen.
ik merk het op bij toiletbezoek bvb.
Bij hevig klaarkomen komt er ook extra vuil vrij.
Iets om me zorgen over te maken of hoort dit bij ouder worden? (ik ben 37
).
groetjes
funga

Inleidende informatie: ik ben gesteriliseerd (lang geleden) en gebruik dus geen voorbehoedsmiddel in de trant van dé pil, implanon etc. Gewoon de natuur haar gang laten gaan.
Meestal ben ik vijf dagen ongesteld en dan is het klaar.
De laatste maanden echter, stopt op zich de menstruatie wel (als in bloedverlies dat ervoor zorgt dat je een tampon of maandverband moet gebruiken), maar ik blijf nog een hele tijd een klein beetje bloed en bloederig slijm verliezen.
ik merk het op bij toiletbezoek bvb.
Bij hevig klaarkomen komt er ook extra vuil vrij.
Iets om me zorgen over te maken of hoort dit bij ouder worden? (ik ben 37

groetjes
funga
Ik zou het navragen. Menstruatie kan veranderen, maar als het nog weken daarna door gaat zou ik het navragen.
- kitten
Ik heb het inderdaad nog niet eerder gehoord, dus voor mij klinkt het niet meteen "normaal". Verder geen klachten zoals pijn of kramp of zo?
Wat bedoel je met 'een hele tijd'? Heb je het bijvoorbeeld een halve cyclus lang? Of blijft het de hele cyclus zo doorgaan? Ik herken het probleem wel, ik had het ook wel eens. Bij mij had het te maken met hormonale onbalans, bijv. in de tijd dat ik borstvoeding gaf. Vorig jaar had ik het ook, maar dat had te maken met de menopause
Ik ben wel in beide gevallen naar de dokter gegaan om een uitstrijkje te laten maken. Gewoon voor de zekerheid. Er was helemaal niets aan de hand verder 

Ik heb een probleem wat op dat van Funga lijkt.
Volgens mij ben ik al een hele poos in de overgang. Ik sla regelmatig een paar maanden menstruatie over, de laatste drie jaar. Daarvoor had ik de regelmaat van een goed lopende klok. Ik ben hiervoor naar de huisarts en gyn geweest, maar ondanks bloedtesten en onderzoeken kunnen zij niets vinden dat op tekenen van de overgang wijst. Alles ziet er goed uit wat betreft baarmoeder.
Ik gebruik geen voorbehoedsmiddelen anders dan condooms.
Maar nu, ben ik ineens al twee weken aan één stuk ongesteld
en ik wordt er helemaal simpel van. Moet ik naar de dokter of hoort dit bij overgangsklachten?
Volgens mij ben ik al een hele poos in de overgang. Ik sla regelmatig een paar maanden menstruatie over, de laatste drie jaar. Daarvoor had ik de regelmaat van een goed lopende klok. Ik ben hiervoor naar de huisarts en gyn geweest, maar ondanks bloedtesten en onderzoeken kunnen zij niets vinden dat op tekenen van de overgang wijst. Alles ziet er goed uit wat betreft baarmoeder.
Ik gebruik geen voorbehoedsmiddelen anders dan condooms.
Maar nu, ben ik ineens al twee weken aan één stuk ongesteld

- eireann
- Site Admin
Naar de dokter misschien niet, maar ik zou wel de assistente even bellen en vragen wat zij denkt. Als zij denkt dat de dokter een goed idee is kan je gelijk een afspraak maken.
2 weken! pfff
2 weken! pfff
**Self Rescuing Princess**
-
- Contacteer:
Bij onverklaarbaar en heftig bloedverlies/menstrueren kan er sprake zijn van een vleesboom. Tenminste, dat is wat mijn moeder & tante hadden.
Verder gaf de symptomenchecker ook baarmoedermonderosie aan bij de klachten van funga.
Nja, ik zou zeggen, als het je stoort en je vertrouwt het niet, even bij de huisarts langs kan nooit kwaad, toch?
Verder gaf de symptomenchecker ook baarmoedermonderosie aan bij de klachten van funga.
Nja, ik zou zeggen, als het je stoort en je vertrouwt het niet, even bij de huisarts langs kan nooit kwaad, toch?