Ik herken dat wel pluis. Ik heb ook een schildklierprobleem, PCOS, alopecia, rare allergieën en een B12 tekort. Ik vind het ook echt super lastig om op die manier lief te zijn tegen m'n lichaam. Om te denken van 'oh kijk wat je lichaam allemaal voor je doet, wat je er allemaal mee kan doen'. Dan denk ik toch vaak gelijk: ja eh, als het gewoon goed zou functioneren... Voelt als een soort B-keuze model af en toe ofzo.
Wat ik heb zijn allemaal relatief kleine dingen. Je kan er prima mee leven allemaal en nou ja, het valt allemaal best mee. Maar ik ben wel bijna altijd moe, ik heb vaak problemen met slapen, dikker worden is iets wat mijn lichaam de hele tijd heel graag doet, mijn lichaam voelt vaak pijnlijk of stram, als ik m'n haar was voel ik soms plukken haar over mijn lichaam naar beneden glijden (en omg wat voelt dat vies trouwens), mijn geheugen functioneert heel slecht, ik heb allerlei psychische klachten die mss ook wel door die lichamelijke shit komen. Nou ja, die pillen die alles moeten verhelpen, idk, maar ik heb dus nog van een heleboel dingen last. Meer dan ik nu kan bedenken, want eh.. dat geheugen he. Dus nou ja, ik vind mijn lichaam regelmatig ook gewoon kut. En moeilijk om op te vertrouwen. Dus dat is iets waar ik de laatste tijd wel bewust mee bezig ben. Mijn lichaam is dan zeker niet perfect, maar ook met een imperfect lichaam kan ik heel veel. Ik probeer te focussen op wat het wel kan, welke dingen ik er wel tof van vind (klaarkomen staat vrij bovenaan want kan ik heel goed

) . En heel afgezaagd: accepteren dat het nu eenmaal niet perfect is. Mijn lichaam is niet perfect, ik ben niet perfect en dat is oké. Net zoals dat mijn lichaam er niet (standaard) perfect uit hoeft te zien, hoeft het ook niet perfect te functioneren om ervan te kunnen houden.