Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
kitten

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door kitten »

:worshippy:
Crownless

Bericht door Crownless »

Meh, ik had gisteren een dilemma. Ik had gesolliciteerd op een vacature bij Randstad, als interviewer voor het CBS. Leek me gaaf. En het is ook heel gaaf. 20 uur per week. Alleen... in de avonden en weekend. En oh ja, ik krijg alleen een lijst met namen, ik moet zelf maar plannen hoe ik die ga contacten en wanneer. Heel erg flexibel. Het verdient leuk. De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook goed. Ik zou een training krijgen.

Ik weet dat ik het kan. Hell, ik moet het ook gewoon kunnen. Maar... mijn heel sociale leven speelt zich af op avonden. Ik spreek dan af met mensen (met name omdat de meeste mensen toch gewoon werken op kantooruren) en zie Bryan dan. Ik roleplay en heb maandelijks een herhalingsles voor EHBO. En weekenden...

Weet je, het is wat kitten zei in het troostbankje. Werkeloos zijn is saai. Het is wachten tot significant others klaar zijn met werken. Als ik dit baantje zou nemen zit ik nog steeds te wachten tot mensen klaar zijn met werken... om dan zelf aan het werk te gaan.

Uiteindelijk na lang praten met Bryan besloten dat het niet goed voor me zou zijn. Dat ik zo'n werktijden alleen zou moeten accepteren als het me daadwerkelijk ervaring oplevert binnen de hulpverlening. Als begeleider bijvoorbeeld. En wat Bryan ook zei: 'ja, dat plannen zou je wel kunnen, als je goed in je vel zit. Nu... nou ja, je maakt je er zelf nu al zorgen over. Ik kan je wel helpen, maar ik ken je, je vind dat je het zelf moet kunnen en als het dan niet lukt stort je in. Oh, en als het wel lukt, ook al kost het heel veel moeite, geef je je niet eens een schouderklopje maar vind je het normaal. Moet je niet eerst daar iets aan doen?'

Daarbij is dit het eerste baantje in lange tijd waar ik serieus naar gesolliciteerd heb (hoi interne criticus, ik kan het wel en ik word ook uitgenodigd, puh!).

Maar moeilijk is het wel. Misschien is dit wel het enige wat op mijn pad gaat komen? En fuck, hoe ondankbaar is het richting mensen die zitten te springen om welke baan dan ook? (nou, dan pakken ze die zelf maar, toch?)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Goede keuze Crownless! Jammer dat het op de verkeerde tijden valt, maar ik snap wel waarom dat voor jou niet werkt. En uitnodiging voor gesprek is idd Yay!
**Self Rescuing Princess**
faery

Bericht door faery »

Fijn dat jullie meedenken! Jullie hebben ook gelijk, ik moet gewoon dingen plannen enzo. Mijn hoofd zet me nogal onder druk en alles. Het uwv overigens even niet: nieuwe werkleerplanding loopt to 1 februari, met weer 7 sollicitaties per maand. Ook vooral omdat er bij veel bedrijven pas weer in januari trainingen en trajecten starten enzo. Nu ja, dat geeft wel even rust :)

Enne, Crownless: dat afwijzen van banen die wél op je pad komen, en je daar dan ontzettend schuldig over voelen, dat heb ik ook! Maar je moet je eigen grenzen in de gaten houden, die zijn gewoon veel belangrijker.
kitten

Bericht door kitten »

Crownless, die baan moet je niet hebben joh. Dat is echt niet goed voor je. Kies voor JOU, niet voor je schuldgevoel, want uit alles wat ik lees in wat je schrijft, is die baan niet goed voor je. Als het nu het ideale opstapje was, of een mogelijke kruiwagen of relevante werkervaring, dan is het de investering waard. Dit niet. Je maakt gewoon de juiste keuze hoor! En over dat schuldgevoel: dat is niet ondankbaar richting mensen die zitten te springen om welke baan dan ook, maar behulpzaam. Want jij pikt die baan nu niet in. :) :hug:
faery

Bericht door faery »

Soms weten uitzendbureaus het ook niet meer. Ben even naar vacatures aan het kijken. Ik kom er eentje tegen voor costumer service medewerker. Bij de functie-eisen staat: "Minimaal HBO en bij voorkeur een commerciele richting". Bij opleidingsniveau staat vervolgens: "MBO". Uhm?
madeleine

Bericht door madeleine »

Crownless dat klinkt als een verstandige en weloverwogen keuze... goed gedaan. Interne criticaster eat your haert out... !! Anders kom ik m wel ff slaan.. ik heb zo'n bui..
OP mijn lijstje to do
cv op monsterboard en die headhunter maar eens terugbellen.. lang leve functioneringsgesprekken :evil:
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
thaliya

Bericht door thaliya »

@ Crownless: verstandige beslissing!

En nog een beetje yay nieuws... 2e reactie van een school. Ze hebben geen vacatures nog (kleine school, maar 4 klassen), maar ze vonden mijn cv wel dermate interessant dat ze me wilden ontmoeten. En dat alleen al vind ik super want het schijnt de beste internationale (PYP) school in NL te zijn.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
kitten

Bericht door kitten »

@Mad: wait, whut?? :shock: Wat is er gebeurd??
vode

Bericht door vode »

Volgende week vrijdag mijn eerste personeelsfeest. Ze hebben gerekend op 200eu de man voor eten/drinken dus onze key account manager rekent erop dat we goed doordrinken. Haelp!

Tips voor hoe overleef ik mijn eerste personeelsfeest? :p
kitten

Bericht door kitten »

Hebben jullie een foto op je CV?
Toran

Bericht door Toran »

Nope, geen foto. Ook niet op mn LinkedIn profiel trouwens. Moet ik nog eens aanpassen.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
thaliya

Bericht door thaliya »

Ik wel. Vond het zelf altijd fijn om direct een gezicht te hebben bij een naam (toen ik nog HR was nu). Had altijd een "gewone" pasfoto, maar sinds deze ronde een foto van mij van mij voor de klas.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Nee, ik niet. Heb ook mijn leeftijd/geboortedatum/huwelijksestaat/ geslacht niet genoemd staan
**Self Rescuing Princess**
kahlan {HS}

Bericht door kahlan {HS} »

Ik heb ook geen foto op mijn cv staan, de rest overigens wel (geboortedatum, geslacht, burgerlijke staat)

Laatste tijd ook even goed nagedacht over wat voor soort werk ik zou willen doen en wat nu eigenlijk wel bij me past. En zelf denk ik dat ik iets in de zorg (ziekenhuis) het leukste vind. Er zijn hier in de buurt in ieder geval wel een aantal ziekenhuizen die ook een werken-leren traject aanbieden. Nu dus alleen nog zien uit te vinden wat voor soort werk ik dan precies zou willen doen..
Plaats reactie