WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
dbj

Re: WS valt af!

Bericht door dbj »

JerryM schreef:Da's een hele lap tekst, en er staan voor veel mensen goede tips in cinderella.

@dbj: kant en klaar maaltijden zijn goed genoeg, je zal er niet ondervoed door worden, en als je er niet 3 op een dag van eet ook niet te dik.
Vers eten zelf maken is vaak wel beter ja, maar echt niet nodig.
Kun je wel stellen JerryM, jouw reactie op de post van cinderella.
Ik heb natuurlijk weer 'vergeten' erbij te vermelden dat ik een sterke visuele instelling heb, anders gezegd: daadwerkelijk in de praktijk zien/doen en op die manier het leren.
Datzelfde heb ik ook met het begrip 'handwas', weet wat daarmee bedoeld wordt maar niet hoe de praktische uitvoering daarvan is.

Maar mensen, we zijn inmiddels behoorlijk OT geraakt... het ging hier toch over afvallen???
Afsplitsen een goed idee?
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Wij zijn begonnen met sporten! Zondag voor het eerst geweest. Ok, het was maar een uurtje, en ik heb niet veel anders gedaan dan fietsen en crosstrainer (en een heel klein beetje kracht tussendoor omdat ik dat leuk vind... Maso?), maar hell, ik ben bezig geweest!

Nu alleen mezelf overtuigen dat ik naar de huisarts moet met een punt waar ik al m'n hele leven last van heb - mijn lichaam dat idioot gaat doen bij inspanning. Mijn huid slaat rood uit (en dan niet een beetje rood omdat ik me inspan, maar echt overal helemaal rood, alsof mijn lichaam zijn warmte niet kwijt kan), mijn hartslag schiet als een idioot omhoog en gaat niet meer omlaag ook (mijn hartslag liep tegen de 190 tijdens een relaxed beetje cardio, niet eens pushen of wat dan ook, juist rustig aan willen doen), door die hoge hartslag (vermoed ik i.i.g.) word ik ook duizelig en krijg ik flauwvalneigingen... Heel vaag allemaal, maar geen idee hoe het komt.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

@ Sabrina: dat je hartslag omhoog schiet, kan dat niet doordat je wellicht een heel slechte conditie hebt? Of is dat ook al je hele leven? (ik meen me te herinneren dat jij in je jonge tienerjaren vrij fanatiek gesport hebt.. had je dat toen ook al?)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik had 't al toen ik 7x per week sportte... Anders had ik inderdaad mijn conditie nog wel de schuld willen geven, maar het was toen dus al het geval. Al die dingen eigenlijk, inclusief hyperventileren, trouwens.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Hyperventileren.. is dat als gevolg van of zou het ook een oorzaak kunnen zijn? Verkeerd ademhalen enzo.. *probeert mee te denken*
Voleuse

Bericht door Voleuse »

dwangbuisjongen schreef:
Voleuse schreef:Wat ik je kan aanraden dbj, zijn diepvriesmaaltijden van iglo.
Die ken ik niet, heb zoiets ook -nog- niet gezien bij appie happie.
En alle supermarkten in mijn woonomgeving zijn AH :cry: Er waren eerst nog andere maar die zijn allemaal AH geworden, helaas.
Bovendien moet ik in dat geval ook ff een diepvrieskast(je) zien te scoren. En thuis puzzelen waar ik 'm dan plaats.
Hij is echt bij de AH te krijgen. Plaatje, zodat je weet wat ik bedoel:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
dbj

Bericht door dbj »

Gaat eens goed zoeken morgen. Ja, plaatjes geven mij veel duidelijkheid, dank je wel.
vode

Bericht door vode »

Anders gewoon vragen, elke super heeft ze!
bibi{T}

Bericht door bibi{T} »

Ik eet graag salades en daarbij combineer ik graag rauwkost en gekookt of gebakken spul.
Het leuke is inderdaad dat je dingen niet tegelijkertijd hoeft te doen (kun je dat en wil je dat, dan is het wel mogelijk, maar het hoeft niet om een goede salade op tafel te krijgen). Je kunt ze ook zo ingewikkeld maken als je wilt of kunt.
Salades zijn ook goed toe te passen in een koolhydraatarm voedingspatroon. Veel salades zijn ook goed mee te nemen. Het is alleen vaak aan te raden de vinaigrette apart mee te nemen omdat veel groenten anders slap worden.

Ik begin altijd met het klaarzetten van de ingrediënten.
Dan maak ik de vinaigrette in de slaschaal:

- schenk 2 à 3 eetlepels (olijf)olie in de schaal
- voeg 1 à 2 eetlepels azijn toe (ik vind balsamicoazijn of rode wijnazijn lekker, de dragonazijn van AH is ook lekker, citroensap kan ook)
- om het smeuïg te maken en de olie en azijn te binden ( ;) ) voeg ik een theelepel mosterd, mayonaise of een scheutje yoghurt toe.
- zout en peper toevoegen eventueel kruiden naar smaak (peterselie, bieslook, dille, basilicum etc)
- roeren met een vork totdat het een gladde saus is

Dan voeg ik de ingrediënten toe

voorbeelden van ingrediënten:
- Meestal een vorm van sla (bij meer tijd en zin om in de keuken te staan een krop sla die ik zelf schoonmaak, anders een zakje van de supermarkt)
- rauwe groenten (bijvoorbeeld een of meerdere van de volgende: gesneden paprika, tomaat, bosuitjes, bietjes, kool, wortel, prei, witlof, courgette, komkommer)
- eventueel fruit (appel, aardbei, druiven en meloen vind ik vaak wel lekker)
- eventueel gebakken groente (dit dan eerst rauw klaarzetten en als de rest van de salade af is pas bakken) zoals uitjes, champignons, andere paddestoelen, paprika, aubergine of courgette.
- eventueel andere vullingen als stukjes kaas (goudse of andere 'gele' kaas, of bijvoorbeeld feta, mozzarella of geitenkaas), eieren, spekjes
- als je er meer koolhydraten aan wilt toevoegen eventueel aardappels of pasta (eerder gekookt en half of geheel afgekoeld toevoegen)
- mais, linzen of kikkererwten uit blik zijn ook lekker in de salade. Bonduelle heeft ook salademixen (macedoine, mixen met boontjes en mixen met mais)

Dan nog alles (voorzichtig) door elkaar scheppen en voilà, een salade
dbj

Bericht door dbj »

Voleuse schreef:Hij is echt bij de AH te krijgen. Plaatje, zodat je weet wat ik bedoel:
Plaatje wil niet mee met quoten :nopompom:
Maar inderdaad gevonden bij appie happie. Twee varianten slechts....
Moet nu dus eerst gaan investeren in mijn keuken; wokpan (die heb je nodig volgens de bereidingswijze op de verpakking) en een diepvrieskast(je).
En voor die laatste een plek zien te vinden in mijn -nu al te kleine- éénkamerappartement van 30m².
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Diepvrieskastje hoeft niet toch, als je het meteen die avond/dag gaat opeten?

Wokpannen zijn niet te duur bij bijv. action. En een goede hapjespan werkt ook wel hoor.
MILF :grin_ani:
dbj

Bericht door dbj »

Ja, ik was wel zo slim om ff de bereidingswijze te lezen. En daar staat dus dat ie in bevroren toestand zó in de hete pan moet; pan vóóraf reeds verhit.
Staat er niet bij, maar ik herinner me nog wel iets van de kooklessen: er zal toch ook eerst een beetje boter in de pan moeten?
faery

Bericht door faery »

Het is niet erg als je het dezelfde dag eet, dat het dan een klein beetje ontdooit is in de koelkast. Dat staat er niet bij, maar dat kan wel. Volgens mij kan het wel zonder boter, als het een pan met antiaanbaklaag is, en je blijft roeren :)
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Als je het dezelfde avond eet is het niet erg als je het in de koelkast bewaard hebt. doe ik ook zo vaak. Boter hoef je niet te gebruiken, omdat alles al voorgebakken is. (Normaal als je iets in de pan gooit moet dat wel ja, goedzo kooklessen ;)). Ook bestaan er meer dan 2 soorten, maar ze hebben ze niet altijd allemaal. Misschien dat het assortiment na een tijdje wisselt.

En pan is wel een vereiste ja. Maar die kan je bij de AH ook kopen, voor een tientje ofzo. Of bij de action idd.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
dbj

Bericht door dbj »

Nou, heb gekozen voor erg makkelijk. Hoef ik geen pan enzo te kopen 8-)
its een aspie-eigenschap geloof ik...
AH.jpg
Plaats reactie