Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
JerryM

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door JerryM »

Bij tijdelijke banen kan je lijkt mij juist aangeven dat zo'n tijdelijke baan ideaal is voor jou in jouw situatie.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
faery

Bericht door faery »

Yup, dat heb ik ook gedaan! :) Nu maar hopen dat ik snel wat hoor.

Trouwens wel grappig. Gisteravond werd ik gebeld door PostNL (want daar had ik gereageerd op de vacature van postbezorger) en zei tegen die vrouw op een gegeven moment dat ik dit alleen zou doen met zo weinig uur (8...) en salaris tot ik een andere baan vond. Reageerde ze met "tsja, dat doe ik op dit moment ook!" Echt te grappig :)

De discussie op facebook over mensen in de bijstand die alles aan zouden moeten nemen vind ik minder grappig. Voel me echt te snel onder druk gezet :(
kitten

Bericht door kitten »

Negeren, faery! Echt negeren en doen wat voor JOU belangrijk is! Jij bent niet degene waar ze het over hebben.
madeleine

Bericht door madeleine »

Eens met de voorgaanden. feary doen wat goed voelt. Je bent aan niemand verantwoording schuldig. Zo ik heb ook weer eens een toetsenbord onder mijn vingers.
kitten schreef:@Mad: wait, whut?? :shock: Wat is er gebeurd??

Het is even geleden maar nu dan toch... Ik heb mijn beoordelingsgesrpek gehad. Heb het geweldig gedaan, enorm gegroeid, sterker geworden in mijn intakes en kontakten met de klant.. heel hard gewerkt. Het is alleen zo moeilijk om te beoordelen waar ik nou echt aan bijgedragen heb, want tja.. mijn leidinggevende kent mijn vakgebied niet. Resultaat het standaard perdiodiekje, verder nix. In de vlootschow ben ik als gewone performer ingedeeld in plaats van als high performer (en ik was uitgegaan van dat laatste). Op mijn vraag, 'wat moet ik doen om high performer te worden' zegt ze 'dingen die buiten je functieomschrijving liggen'. Mijn functieomschrijving is zo breed, verzin maar eens iets dat daar buiten valt. Daarnaast heb ik het afgelopen jaar een aantal taken op me genomen die normaal gesproken op managementniveau liggen. Maar dat was ze voor het gemak even vergeten. In de voorgaande jaren kreeg ik vergelijkbare beoordelingen, en als dank een cadeaubon. Nu dat niet eens.. Dus beter gepresteerd, minder waardering.
Het gaat natuurlijk niet echt om die cadeaubon, het gaat erom dat de verdhouding waardering/werk zoek is. Ik heb ook aangegeven dat ik me graag wil ontwikkelen richting leidinggevende positie. Haar antwoord 'goed idee van je, ga maar solliciteren'. En dat bedoelt ze goed hoor..
In dit bedrijf kun je alleen doorgroeien naar leidinggevende posities als je of net een schaal hoger zit dan ik, of als high perfomer in mijn schaal staat. Ik kan wel onderbouwen waarom mijn functie ondergewaaardeerd is, maar mijn manager wil daar niet aan. Ik kan ook onderbouwen dat als dit dan de goede schaal is, ik een high perfomer ben, maar daar wil mijn manager ook niet aan (want dat zegt iets over haar functioneren). Ze zegt er ook bij dat die lat binnen onze afdeling misschien wat hoger ligt dan binnen de rest van de organisatie. Want HR afdeling, roomser dan de paus enzo..
Tja.. dan houdt het op met de mogelijkheden. En ik ben het inmiddels zat om de gaten voor mijn leidinggevende dicht te lopen. Het lijkt de omgekeerde wereld wel.

De laatste tijd ben ik heel erg moe (dat is ook wel de reden waarom het posten ff wat minder is). En ik wist maar niet waar dat aan lag. Het gesprek en het nadenken daarover heeft me ook laten zien dat mijn rol zich ook in een richting heeft ontwikkeld waar mijn kracht niet zit en die me heel veel energie kost. Als ik heel eerlijk ben, en ik heb het naar mijn zin op mijn werk, maakt dat geld en die waardering veel minder uit. Als het je geen moeite kost, ben je altijd verbaast dat die extra waardering er wel is.

Dus.. knopen tellen en wegwezen. Gelukkig belde net een W&S bureau die gegevens wilde updaten, we raakten aan de praat en volgende week heb ik een afspraak. Vandaag heb ik mijn cv's op stepstone en intermediair geupload. Ik ben door een leverancier gewezen op een vacature.. Dus dat wordt briefje schrijven in de kerstvakantie. En ik ga s door mijn oude visitekaartjes snuffelen op zoek naar adviesbureaus die mij interessant lijken om voor te werken en die ga ik maar eens bot bellen..

alleen al het gevoel dat ik ermee bezig ben, geeft al rust.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Guilty

Bericht door Guilty »

faery schreef: De discussie op facebook over mensen in de bijstand die alles aan zouden moeten nemen vind ik minder grappig. Voel me echt te snel onder druk gezet :(
Mjah, mensen lullen gauw de polletiek na heh. Feit is dat ons huidige probleem op de arbeidsmarkt niet wordt veroorzaakt door bijstandsgerechtigden die te weinig gemotiveerd zijn om werk aan te nemen, maar door een economische crisis waardoor er gewoon weinig werk is. Negeren dus, en hopen dat je snel een baan vindt.
thaliya

Bericht door thaliya »

2 gesprekken gehad, beiden waren erg leuk. Ene school had dus geen vacatures, maar wel leuke mensen. De andere school heeft wel vacatures, maar moet ik eerst mijn diploma's laten waarderen door Groningen en afhankelijk daarvan kijken we verder.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
faery

Bericht door faery »

Diploma's laten waarderen door Groningen? Als in, je hebt je diploma in het buitenland behaald, en moet nu de Nederlandse versie krijgen?

Ik vraag me af, hoe doen andere dat met meerdere sollicitatie-procedures die door elkaar heenlopen? Ik merk dat ik dat moeilijk vind. Morgen of overmorgen ga ik een brief sturen over en baan die ik echt heel graag wil, en dat maakt dat ik het moeilijker vind om te reageren op andere (door mij minder gewilde en makkelijker te krijgen) banen, omdat ik daar dan direct weg zou zijn als ik voor de leuke baan aangenomen zou worden. Hoe doen jullie dit?
Guilty

Bericht door Guilty »

Gewoon op allebei solliciteren. Je weet toch nooit zeker hoe snel de procedures gaan. Tot het moment dat je echt een baan krijgt aangeboden maakt het weinig uit. En als je ze allebei kan krijgen kies je beste.

Het klinkt misschien oneerlijk, maar zo werken veel bedrijven ook. Die sturen de tweede en derde keus ook pas een afijzing als er iemand getekend heeft.
faery

Bericht door faery »

Ja, toen ik het aan het typen was, bedacht ik dat ook. Afwijzen kan altijd nog. Volgende week wel gesprek bij PostNL trouwens, om post te gaan bezorgen (bezigheidstherapie ftw!)
kitten

Bericht door kitten »

Als ik al aan mijn sollicitatieplicht heb voldaan, dan laat ik zoiets schieten. Ik weet inmiddels uit ervaring dat ik het gesprek voor de minder leuke baan dan toch met tegenzin aanga en dus ook niet enthousiast en overtuigend over kan komen.

En voor de nieuwsgierigen op de oud en nieuw meet bekend nieuws, want de brief hing op de vriezer, maar ik mag 10 januari op gesprek komen voor een erg gewenste functie! :static:
thaliya

Bericht door thaliya »

faery schreef:Diploma's laten waarderen door Groningen? Als in, je hebt je diploma in het buitenland behaald, en moet nu de Nederlandse versie krijgen?
Ja, precies. Ik heb een "teaching diploma" gehaald hier in India en werkervaring opgedaan hier en dat wordt door Groningen dan beoordeeld. In het slechtste geval moet ik de gehele pabo doen, in het beste geval kan ik zo voor de klas. Het kan ook (dat verwacht ik) dat ik een aantal modules van de pabo moet doen en voor de rest vrijstellingen krijg. Duurt ongeveer 6 weken voor ik antwoord heb.

Ik ga nu trouwens ook op alle international scholen in Nederland solliciteren. Wilde ik eerst niet doen want ik heb wel een duidelijke voorkeur, maar beter iets dan niets.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

yay, gefeliciteerd kitten. Ik was niet zo brutaal om op jouw vriezer te kijken
faery

Bericht door faery »

Wat cool kitten!

Aha, nu snap ik het helemaal taika :) Ik hoop voor je dat je niet te veel hoeft te doen bij de pabo :)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dus....

Ik heb een beetje door wat ik wil. Ik wil terug naar de universiteit, maar dan niet als secretaresse. En ik heb bij Tilburg een functie gezien waar ik niet geschikt voor ben (te hoog) maar waar wel uit blijkt dat ze die afdeling (zelfde soort als waar ik in Ierland werkte, hier ook internationaal en dus engelstalig) gaan uitbouwen. Dus. Ik wil deze week m'n Engelse CV aanpassen en een killer van een brief schrijven en een open sollicitatie doen.

Niet geschoten is altijd mis toch?
Hier maar even gepost als stok achter de deur....
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie