WS valt af!
- Yara
Re: WS valt af!
Kiezen voor makkelijk is absoluut geen asperger eigenschap. Ik ken meerdere aspergers waaronder een paar goede vrienden en zal geen van hen die eigenschap toeschrijven. De literatuur die ik er over ken zegt er ook niets over.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
- Voleuse
Wat Yara zegt. Niet dat het daarmee slecht is ofzo, maar ik zou toch wat voorzichtiger zijn met uitspraken doen over alle aspies. Enzo.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Daantje
- Contacteer:
Ik leef samen met een naar asperger neigende autist. De makkelijkste weg is zeker niet een woord wat bij haar past. Koken vergt wat extra inspanning: een duidelijk kookboek helpt, of ik schrijf recepten stap voor stap uit. (Zou daar markt voor zijn: kookboek in flowcharts?) Al is ze dan wel zo precies dat er niet van het geschrevene af wordt geweken: als er 4 uur staat voor een stoofschotel dan zal 'ie geen 4 uur en 10 minuten opstaan. Ach je went eraan.
Voor mij is het vandaag dag twee van het grote solidariteitsdieet. Vanavond zien dat ik de foto's van mijn lunchdoosjes online komen. Bento's zijn het nog niet, maar het lijkt er steeds meer op.
Voor mij is het vandaag dag twee van het grote solidariteitsdieet. Vanavond zien dat ik de foto's van mijn lunchdoosjes online komen. Bento's zijn het nog niet, maar het lijkt er steeds meer op.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Héél herkenbaar! En dan zaken als "snufje zout" en "na 10-15 minuten" etc.fixertje schreef:Al is ze dan wel zo precies dat er niet van het geschrevene af wordt geweken: als er 4 uur staat voor een stoofschotel dan zal 'ie geen 4 uur en 10 minuten opstaan.
Zo weet ik nog goed dat er stond: 10 min bakken en dat mijn kookmentor zei "nou, maak er maar 14 minuten van want 10 min vind ik wat aan de korte kant voor dit stuk vlees".
Dus was mijn reactie daarop dat die kooktijden 'dus' niet kloppen en daar kan ik niks mee.
opm: als jullie van mening zijn dat ik negatief ben/doe/oordeel over aspie, dan aanvaard ik het

- Voleuse
@fixer: Bento 

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- kitten
Ik heb die ook wel eens en ze kunnen best in een koekenpan hoor. Als er op de verpakking niet staat dat je de pan moet verhitten met boter/olie, dan mag het ook zonder. Dan zit dat vet waarschijnlijk al in de maaltijd.dwangbuisjongen schreef:Plaatje wil niet mee met quotenVoleuse schreef:Hij is echt bij de AH te krijgen. Plaatje, zodat je weet wat ik bedoel:![]()
Maar inderdaad gevonden bij appie happie. Twee varianten slechts....
Moet nu dus eerst gaan investeren in mijn keuken; wokpan (die heb je nodig volgens de bereidingswijze op de verpakking) en een diepvrieskast(je).
En voor die laatste een plek zien te vinden in mijn -nu al te kleine- éénkamerappartement van 30m².
- Sabrina
Whooyeah! Had ik al geroepen dat ik gewoon méér dan een hele kledingmaat kwijt ben? Ik had broekmaat 48, en heb nu een broek in 46 die eigenlijk al heel los zit!!! Ik ben echt zo blij!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Hmm, kijk eens op de Keuringsdienst van Waarde hoe de kant-en-klaar maaltijden gemaakt worden en ook hoeveel calorieen er in zitten. Zelf maken is goedkoper en zonder E-nummers
Ik ga een weekje wandelen in de zon. Wie weet val ik nog wat af
. Denk het niet, het is een all-inclusive hotel en geen idee hoe daar het eten wordt bereid en mijn valkuil is het zeer uitgebreidde ontbijt én een man en dochter die alles kunnen eten. Waarom is het leven soms oneerlijk :icon_sad:

Ik ga een weekje wandelen in de zon. Wie weet val ik nog wat af

- eireann
- Site Admin
Maar als zelf maken geen optie is (zoals dbj toch duidelijk aangeeft) dan is kant en klaar een beter idee dan alleen maar brood.mej.s schreef:Hmm, kijk eens op de Keuringsdienst van Waarde hoe de kant-en-klaar maaltijden gemaakt worden en ook hoeveel calorieen er in zitten. Zelf maken is goedkoper en zonder E-nummers![]()
mod : voor verdere kooktips graag een ander topic openen. /mod
**Self Rescuing Princess**
Mijn opmerking was in het algemeen geplaatst en ook ik ben bekend met ziektebeelden als Asperger, pdd-nos, ADHD/ADD en de moeilijkheid om goed voor jezelf te zorgen.
Had ik eigenlijk al verwacht; topicsplitsingeireann_S schreef:mod : voor verdere kooktips graag een ander topic openen. /mod

- Voleuse
Goed gedaan Sabrina 

- Dreamer74
ZO.. eindelijk weer eens een updat van mijn kant.. het gaat super met de shakes... voel me geweldig en ik barst van de energie... 
Nog een maandje op dit tempo doorgaan en ik zit op mijn streefgewicht *YEAH*
Voordeel van dit shake dieet is dat ik nu niet hoef te koken.. dus ben stiekem al begonnen met het inpakken van mijn spullen in de keuken... *grin* heb ze toch niet nodig hihi
Als ik dan in mijn nieuwe huisje kom (planning van de oplevering is nu 5 April) dan kan ik weer "normaal"gaan eten hehe komt dus prima uit

Nog een maandje op dit tempo doorgaan en ik zit op mijn streefgewicht *YEAH*
Voordeel van dit shake dieet is dat ik nu niet hoef te koken.. dus ben stiekem al begonnen met het inpakken van mijn spullen in de keuken... *grin* heb ze toch niet nodig hihi
Als ik dan in mijn nieuwe huisje kom (planning van de oplevering is nu 5 April) dan kan ik weer "normaal"gaan eten hehe komt dus prima uit

Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. 
The best way to make your dreams come true is to wake up....

The best way to make your dreams come true is to wake up....
- puppie
Goed zo Dreamer!!
Hopelijk gaat de overgang naar het normale eten straks ook weer zonder problemen :-)
Hopelijk gaat de overgang naar het normale eten straks ook weer zonder problemen :-)
- Sabrina
Thanks! Toch nog iemand die 't wel zagVoleuse schreef:Goed gedaan Sabrina

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You