het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
tessie
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Ja de basis is volgens mij overal hetzelfde, en zelfs sommige dansjes zijn bijna hetzelfde.
Ik doe het bij verschillende instructrices, maar echt veel overeenkomsten.
Scheelt dat ik toch nooit een heel dansje onthou met dat geheugen van mij :D
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Jeetje wat ben jij goed bezig tessie! Super! :static: En goed dat jullie ook weer geweest zijn, Eireann en Juffie!

Ik heb er inmiddels een maand van drie keer hardlopen per week opzitten. Ik liep al heel lang, maar dit is de eerste keer dat ik een maand achter elkaar, elke week drie keer heb getraind. Was me nog niet eerder gelukt. Nu volhouden, bevalt wel! Over anderhalve maand de dam tot damloop, afgelopen zondag 14 km gelopen. Heb er zeker wel vertrouwen in dat ik de afstand kan, ik loop alleen niet zo snel en moet wel binnen 2 uur binnen zijn. Daar maak ik me nog een heel klein beetje zorgen over.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Je krijgt ook snelheid mee van de andere lopers en de mensen aan de kant lunaaa, komt goed!

Ik kom net bij de Zumba vandaan. Heb eindelijk door hoe ik het best door kan gaan als ik het pasje kwijt ben.
Niet: zacht vloekend van mijn voeten naar de voeten van de juf kijken en gefrustreerd 10 passen achter blijven lopen.
Wel: doen of op een podium met publiek staat en mee blijven gaan met de groep in de goede richting en dan de pasjes weer oppakken.

Ik vond bbb gister leuker! Had ik niet verwacht.

Uitdaging: zondag om 09.00 uur is er een Pilates les.
**Self Rescuing Princess**
skaoot

Bericht door skaoot »

Go medesporters! :static:

Vraagje aan de medezumbaasters (of wat is daar de correcte benaming voor? :P): wat voor schoenen hebben jullie hiervoor?
Op blote voeten of sokken op m'n laminaat schiet niet op, maar mijn renschoenen zijn hier ook niet echt geschikt voor (te stroef en stug). Dus na komende payday wil ik op schoenenjacht, maar heb geen grootsch zumbabudget. Dus tips zijn zeker welkom!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
cinderella

Bericht door cinderella »

(huis)sokken met nopjes misschien? Nooit aan zumba gedaan, maar ik heb ze wel gebruikt met pilates in een nogal koude zaal.
toen doet er nu niet meer toe
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb sportschoenen met redelijk flexibele zool zodat je er ook mee kunt dansen. Geen echte dansgympen en ook geen loopschoenen inderdaad.
MILF :grin_ani:
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

anne, mijn favo zumba instructrice zegt altijd dat het er helemaal niet om gaat dat je de pasjes perfect nadoet. Het gaat erom dat je beweegt, lol hebt en danst. Lekker freestylen als je het even niet kan volgen. En hoe vaker je het doet, hoe makkelijker je de pasjes herkent en dus mee kan doen :-) En dan freestyle je lekker tussendoor, gewoon omdat het kan :D
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ja precies, dan gaat het ook makkelijker :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb elke tree van de trap gevloekt toen ik vanmorgen naar beneden liep. Mijn bovenbenen zijn echt niet meer grappig! Maar komt ook wel weer goed.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Tuinieren vandaag was ook een kleine uitdaging met de spieren :)
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Haha dat had ik ook in de eerste week. Vooral gaan zitten op de wc was een ramp! Nu heb ik bijna nooit spierpijn gelukkig.
skaoot

Bericht door skaoot »

juffie schreef:Ik heb sportschoenen met redelijk flexibele zool zodat je er ook mee kunt dansen. Geen echte dansgympen en ook geen loopschoenen inderdaad.
bedankt! ik denk dat gebrek aan budget veel invloed gaat hebben. Als ik zo op internet rondkijk is wat de meeste mensen adviseren vaak toch weer aan de prijzige kant.

Ow en gisteren 4km en een beetje gerend in 30 minuten! yay! :static:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Mijn schoenen zijn van reebok. Ik geloof dat ze iets van 60-70 euro waren ofzo. Ook niet topbedrag.
maar kun je niet op je vans of allstars proberen te dansen als je geen budget hebt?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Die pilates les van 09.00 is het niet geworden trouwens :D
skaoot

Bericht door skaoot »

Welke vans of all stars? :P m'n enige paar sneakers is al ernstig afgetrapt maar vervanging vinden valt tegen. Die zijn ook niet echt een optie... En mn oude vans is binnenwerk te stuk van om comfortabel op rond te springen.
Maar misschien kijken of sneakervervanging ook voor zumba inzetbaar is. C-c-combo!
Plaats reactie