Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
- eireann
- Site Admin
Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
Wat jammer... want na die aangifte zal die het alsnog moeten invullen denk ik? Kan hij het beter gelijk doen zou je denken.
Wel fijn dat er alleen een voorwiel stuk is en geen welpje :close_knuf:
Wel fijn dat er alleen een voorwiel stuk is en geen welpje :close_knuf:
**Self Rescuing Princess**
- kitten
- eireann
- Site Admin
ik was 5 toen ik tegen een VW kever aanfietste. Week ziekenhuis, nieuwe babypop (echt al weken omgezeurd en ik had hem binnen het uur! emotionele chantage FTW!) maar die arme mevrouw, die had er echt niks aan kunnen doen en die had vast een nare dag!
Voor je de aangifte doet nog eens met de buurman overleggen? -misschien kan ie wel gewoon de fiets betalen als dat voor zijn verzekering gunstiger is, en maak jij voor z'n verjaardag een taart ofzo -
Voor je de aangifte doet nog eens met de buurman overleggen? -misschien kan ie wel gewoon de fiets betalen als dat voor zijn verzekering gunstiger is, en maak jij voor z'n verjaardag een taart ofzo -
- kitten
Ik ben er al 2x aan de deur geweest. Eerst om gewoon te overleggen, toen begon ie al meteen van "Ik betaal niks!!". Naja, ok, ik ben toen weer weggegaan en heb informatie gevraagd bij de verzekering en de politie. De 2e keer ging ik dus met het formulier en vertelde hem dat ik had nagevraagd, dat hij verplicht was het in te vullen en dat het geen schuldbekentenis is, maar een weergave van de gebeurtenis. Ik zag dat hij niet goed wist hoe te reageren, dus zei ik: neem maar mee, denk erover na, vraag zelf ook even advies. Dat zou hij doen en het dan in de bus gooien, maar 5 minuten later belde hij aan dat hij het nog steeds weigerde in te vullen. Ik heb toen nogmaals gezegd dat hij het echt wettelijk verplicht was, maar hij bleef weigeren.
Dus nóg een keer aanbellen... gaat het er niet beter op maken... :icon_sad:
Dus nóg een keer aanbellen... gaat het er niet beter op maken... :icon_sad:
- eireann
- Site Admin
Dan is het z'n eigen schuld hoor. koppigheid is nooit handig met dat soort dingen
Ik zou nog een keer aanbellen en zeggen wat de consequenties zijn van zijn weigering en wat de stappen zijn die daarop volgen. Niet dreigen, maar uitleggen. Zodat hij kan zien waar zijn verantwoordelijkheid ligt. En erbij zeggen dat jij het zelf ook vervelend vind voor hem.
Succes!
Oh en bedankt voor de knuffels eireann en kitten, dat was fijn...
Succes!
Oh en bedankt voor de knuffels eireann en kitten, dat was fijn...
- Peter^
- Contacteer:
Reed de auto van de buurman? Of stond die stil toen je welpje ertegen aan reed?
Wat ontzettend rot, zeker als het je buurman is. Zijn er getuigen(verklaringen)?
Wat ga je doen, als hij bij aangifte gaat ontkennen?
succes
Wat ontzettend rot, zeker als het je buurman is. Zijn er getuigen(verklaringen)?
Wat ga je doen, als hij bij aangifte gaat ontkennen?
succes
Kit, je mag de verzekeraar van de auto rechtstreeks aansprakelijk stellen. Is kwestie van RDW (of politie) bellen waar deze auto verzekerd is, en je schademelding bij de maatschappij doen. Heb je buurman niet voor nodig! Maatschappij neemt dan wel contact op met de buurman, maar jij hebt je schade geclaimd en krijgt het vergoed.kitten schreef:*ook knuffelt!*
Mijn klaag is dat Middelste tegen de auto van een buurman is aan gereden. Ze kwam uit een brandgang en reed tegen de meneer zijn achterwiel. Hij had haar nevernooitniet kunnen zien aankomen of het kunnen voorkomen. Middelste had ongevraagd de fiets van Oudste gepakt en Oudste kon haar daardoor niet waarschuwen dat ze de terugtraprem moest gebruiken, omdat de handrem niet werkte. Affijn... op geen enkele manier die meneer zijn schuld dus.
Maarja, Middelste is 7 én het was een woonerf. Voor de wet is de auto dan per definitie fout. En wie er ook fout zit, beide partijen móeten samen een schadeformulier invullen. En dat weigert hij dus. Ik vind het best sneu, hij is al redelijk op leeftijd en is zichtbaar aangedaan dat ik steeds bij hem kom zeuren. Maar ik heb die wet ook niet verzonnen en kan niet even een nieuwe fiets ophoesten. Het voorwiel is helemaal verbogen.
Ergens voelt het fout, want die meneer kon er echt niks aan doen. Ben allang blij dat hij geen schade aan zijn auto heeft! Nu moet ik dus vanmiddag aangifte gaan doen wegens het feit dat hij dat formulier weigert in te vullen. :icon_sad:
succes
- kitten
Aangifte was ook wer geen succes. Ik moet toch bij mijn verzekering zijn... kastje-muur.
Tnx phedre, ik ga dat maar eens proberen!
@Peter: ja hij reed en er is een getuige.

Tnx phedre, ik ga dat maar eens proberen!
@Peter: ja hij reed en er is een getuige.
het recht om rechtstreeks te claimen geldt alleen bij schade veroorzaakt door auto's. Je moet dus weten waar hij verzekerd is, dat kan politie of RDW dus voor je achterhalen. of anders je eigen verzekeringsagent misschien als je kenteken doorgeeft. Als je tussenpersoon hebt, willen zij je misschien wel helpen met claim neerleggen. Als je rechtbijstandsverzekering hebt, zou je het ook bij hen neer kunnen leggen.
- kitten
Rechtsbijstand heb ik pas sinds 2 dagen. Die gaan vast nog niet helpen. Morgen eerst maar eens rondbellen. En Middelste vragen de auto aan te wijzen, want ik heb nu alleen zn adres en een getuige die hem ook kent.
rechtbijstand gaat dan idd niet helpen, wachttijd van 3-6 mnd. Maar heb je tussenpersoon of regel je alles zelf? tussenpersoon wil vaak wel helpen met dit soort dingen hoor:) die kunnen ook de aansprakelijkstelling naar de maatschappij doen.
- kitten
nee, ik heb het online afgesloten. Dus dat wordt bellen morgen. 

- Dreamer74
Als je de gegevens van die man invult en bij opmerkingen vermeld dat hij niet wil tekenen dan gaat jouw verzekering het met zijn verzekering regelen... als hij dan blijft weigeren zal jij automatisch in het gelijk gesteld worden en zal er tot uitbetaling overgegaan worden.

Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. 
The best way to make your dreams come true is to wake up....

The best way to make your dreams come true is to wake up....
- kitten
Moe'k wel zn naam weten...