gehoorzamen

asti

Re: gehoorzamen

Bericht door asti »

Ik herken het ten dele. Ik vind mezelf zeker een 'sterke vrouw', heb zeker ook het nodige meegemaakt, ben assertief en neem snel de leiding. Toch zie ik subben niet als 'niet sterk zijn'.. net zo goed als ik om hulp vragen wanneer dat nodig is niet zie als een zwakte.

Ik verantwoord het aan mezelf omdat ik niet zomaar naar iedereen luister, niet zomaar de eerste de beste selfproclaimed dominant al kruipend volg. Wanneer ik hulp nodig heb zal ik dat vragen aan iemand waarvan ik het vertrouwen heb dat die geschikte hulp kan bieden... en ik zal pas iemands commando's opvolgen wanneer diegene mij het gevoel geeft daadwerkelijk mij te (kunnen en willen) domineren. Zie ook mijn onderschrift. Nu wil dat niet zeggen dat ik 'de' dominant zoek hoor, maar feit is gewoon dat niet iedereen mij triggerd. En diegene die mij wel enorm triggeren hebben soms niet eens van bdsm gehoord. Het is een bepaalde houding denk ik, totaalplaatje ofzo. Not sure.. ben ook nog zoekende/beginnende daarin.

Maar bottomline.. ik zie subben niet als tegenstrijdig met sterk zijn.. niet dat ik dus altijd maar sterk ben in mijn leven (I wish), maar ik vind zwakte durven tonen ergens ook wel blijk van kracht en durf. Zoiets. Not sure if I'm making any sense.
Tári

Bericht door Tári »

Overgave, het is steeds weer een gevecht om de macht. Die ik gewoon nog steeds niet zomaar prijs geef. Hij moet het wel afdwingen, maar me vooral niet dwingen, als je begrijpt wat ik bedoel. Volgzaamheid is bij mij gewoon geen aangeboren iets, dat moet Hij verdienen, Hij moet mij daartoe "overhalen".
Dat heb ik dus ook. Op een of andere manier ben ik geen volger maar vaak een leider. En dat afdwingen maar niet dwingen is voor mij zo duidelijk als dat de lucht blauw is.

@ Asti: subben zie ik zelf ook niet als "zwak" zijn of tegenstrijdig met je "sterke kanten" maar het kan daardoor wel onnatuurlijk aanvoelen.
Persoonlijk vind ik het kunnen loslaten van je controle en kracht en je laten leiden door een ander een teken van kracht. Klinkt misschien raar, maar het gaat hier om een basis van vertrouwen waar je hard voor moet werken en voor hard werken heb je nodig... juist! Kracht!
jill

Bericht door jill »

Thnx voor alle reaccties!
Ik merk dat het me erg veel helpt om jullie meningen te lezen.

@phe ...soms duurt het even voor hier iets echt doordringt :icon_confused: ... maar idd tijd helpt zeker wel!

@ruby ...wat creatief bedacht! Ik ga ook mn sterke 'ikje' belonen! :mrgreen:

@JJV ...er zijn ook zeker succesnummers hoor :icon_confused: ;)

@juffie .. die diepere kennismaking met mezelf roept vanalles op.. dat moet even een plekje krijgen.

@colet ... "ik kan alles zelf doen" zeg je.. Daarmee sla je de spijker wel op zn kop geloof ik. Ik moet durven leren vertrouwen op een ander!

@Mack ... als ik het zeg meen ik het ook, maar ik vergeet het verdorie zo vaak.. :icon_confused:

Het is goed om te lezen dat dit echt wel iets is wat voor velen herkenbaar is. Ik stel eisen aan mezelf en soms moet ik dat goed evalueren. Dat stukje vergeet ik nog wel eens.... En als ik er dan over na ga denken moet ik misschien ook wel dingen accepteren of bijstellen...
En tijd.... mezelf tijd geven....
JJV

Bericht door JJV »

ehja.. die succesnummers weet ik
daarom hou ik t ook voor me verder

maar t verbaast me dan dus niet dat je daarna tegen dit soort dingen aanloopt
t is niet bepaald mr.sensitive

.. daartegenover
wie weet pik je van mr.sensitive de dingen weer niet die je nu wel 'leert'
~\v/~
jill

Bericht door jill »

Ik weet niet zo goed hoe ik daar nu op reageren moet, JJV...
JJV

Bericht door JJV »

eh.. niet?

zou èrg persoonlijk worden tenslotte
~\v/~
rubyvita

Bericht door rubyvita »

JJV schreef:maar t verbaast me dan dus niet dat je daarna tegen dit soort dingen aanloopt
t is niet bepaald mr.sensitive
jill schreef:Ik weet niet zo goed hoe ik daar nu op reageren moet, JJV...
Ehhmm JJV misschien even je commentaar op de Dom van jill voor je houden ofzo? :confused: Ik lees nergens dat ze vraagt om een goed of afkeuring of iets dergelijks :?:

Je ongevraagde commentaar komt me dan ook vrij lomp en ongevoelig over!
JJV

Bericht door JJV »

als je even terug wil lezen zie je dat ik t zelfde zeg ruby

overigens denk ik dat jill mogelijk bij een andere dom dit porbleem wat ze aankaart niet of anders zou hebben.
.. Met natuurlijk als kanttekening dat ik dat niet zeker weet en dat er bij een andere dom mogelijk weer andere dilemma's zouden spelen.

Ik heb t er inmiddels met jill pb over gehad.. En natuurlijk gaat t mij verder niet aan en alles en blijft t haar keuze.

fijn dat je t nog even fijnzinnig aan geeft zodat ik t nog even extra kan vertellen ook.
Laatst gewijzigd door JJV op 28 dec 2009, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
~\v/~
jill

Bericht door jill »

En nu schenk ik even wat drankjes in en hebben we het er niet meer over!
rubyvita

Bericht door rubyvita »

JJV schreef:als je even terug wil lezen zie je dat ik t zelfde zeg ruby

overigens denk ik dat jill mogelijk bij een andere dom dit porbleem wat ze aankaart niet of anders zou hebben.
.. Met natuurlijk als kanttekening dat ik dat niet zeker weet en dat er bij een andere dom mogelijk weer andere dilemma's zouden spelen.

Ik heb t er inmiddels met jill pb over gehad.. En natuurlijk gaat t mij verder niet aan en alles en blijft t haar keuze.

fijn dat je t nog even fijnzinnig aan geeft zodat ik t nog even extra kan vertellen ook.
Zo! Jill je had een drankje voorons? Lekker...doe maar een verse mintthee :clown:
JJV

Bericht door JJV »

had direct die spelfout er ook ff uit gehaald dan joh
~\v/~
jill

Bericht door jill »

drankjes inschenken... zonder gemopper en gedoe... dat kan ik dan wel weer heel erg gehoorzaam... :hypocrite:
J.J. Pipper

Bericht door J.J. Pipper »

Marijke schreef:En dan voel ik me kei stoer als ik met blote tieten de cola kom brengen :lol:.
Daar houd ik je aan. :)
kitten

Bericht door kitten »

J.J. Pipper schreef:
Marijke schreef:En dan voel ik me kei stoer als ik met blote tieten de cola kom brengen :lol:.
Daar houd ik je aan. :)
Donderdag? :hypocrite: Is jongetje's dag ook meteen weer goed! :mrgreen:
Tango

Bericht door Tango »

Misschien tijd om ook eens wat te schrijven.
Jill is bezig met een ontdekkingstocht en komt daar vele facetten van zichzelf tegen. Ze is een sterke vrouw die graag kwetsbaar en open wil zijn op momenten. Ik denk dat je een sterke vrouw kunt zijn om je te beschermen tegen de boze wereld, een verdedigingsmechanisme dus. En je hebt de sterke vrouw die zelf dingen weet en kan beslissen vanuit haar eigen kennis en competenties.
Als ik speel wil ik graag dat de facade wegvalt die in de weg staat voor het maken van contact. De sterke vrouw die iemand in de kern is mag er altijd zijn, en mag verder groeien, die staat ook niet in de weg van het maken van contact.
Braaf altijd met twee woorden antwoorden en altijd dank je wel zeggen is niet natuurlijk en is ook niet aan de orde. Dat zijn uiterlijkheden. Soms vraag ik het omdat dat zo voelt om te doen, het kan de sub net weer een stukje verder in de subbigheid duwen en dat vinden we beide fijn.
Niet meteen gehoorzamen kan ook met concentratie te maken hebben, of met het even genieten van het verzetten tegen de opdracht. Dat kan een sub namelijk ook opwindend vinden. Iets dat eigenlijk niet hoort toch moeten doen, het genieten dat het afgedwongen wordt. Ik hoor regelmatig dat dat moment spannend en opwindend is. Jill schrijft zelf dat belemmerende gedachten bij haar een rol spelen. Ze verzet zich even maar geniet enorm als ze daardoorheen geduwd wordt.
Voor mij als Dom komt dat soms over als niet goed luisteren en het irriteert wel eens maar maakt geen wezenlijk onderdeel uit van het spelen, ik weet dat die schaamte daar mede oorzaak voor is. Ik besef heel goed wat daaronder kan zitten.En ook dat het dus opwindend voor haar kan zijn. Maar soms wil ik dat ze niet daarmee bezig is, met dat mechanisme maar gewoon meteen gehoorzaamd. Er zijn ook subs die overal sorry bij zeggen. Zelfs als dat helemaal niet nodig is. Dat kan ook in iemand zitten, geen foutjes willen maken, en op een of andere manier het fijn vinden sorry te zeggen. Of juist daarmee een bevestiging uitlokken.
Er gebeuren zoveel dingen in de hoofden van Dom en sub. Alles is goed zolang het maar echt en eerlijk is.
Rubyvita omschrijft het mooi.Jill hoeft die sterke vrouw helemaal niet los te laten. Ik vind wel dat ze de facade mag afbreken. Jill is aan het leren wie ze is en ze kan het niet fout doen. En wat voor soort sub ze is, is altijd goed en wat ze zal worden ook. Het is goehoed!
Maar gehoorzamen is een interessant onderwerp. De een doet het super snel de ander na meer dwang. Interessant is om te ontdekken waarom je iets doet als sub en waarom je iets wilt als Dom.
Ik kan het toch niet laten even te zeggen dat ik moet lachen om de reactie van jjv. Ik kom niet veel op het forum en had ook niet verwacht dat iemand die niet weet hoe je speelt en wie je bent zich toch zo gemakzuchtig en wellicht met een andere reden een oordeel aanmatigt. Zegt veel, en spreekt voor zich denk ik.
Jill groeit en straalt, dat zegt mij genoeg.
Ik ben het helemaal eens met Mack. Mooi omschreven! Ontvangen is wat een Dom graag doet. Aanspreekvormen afdwingen is niet de weg. Al zullen daar ook de meningen weer zullen verschillen. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat subs dat juist willen.
Tot slot. Regels en aanspreekvormen maken geen Dom. Persoonlijkheid wel. Goh is toch nog een heel verhaal geworden. En eigenlijk ben ik er nog lang niet over uitgepraat. Leuk dat jill ons op dit pad heeft gezet. Ga vooral zo door jill, je bent een kanjer!
Gesloten