veel voorkomende stoornissen (naar woord) binnen de BDSM

colet

Re: veel voorkomende stoornissen (naar woord) binnen de BDSM

Bericht door colet »

Ik heb naast andere afwijkingen..<--dat is nog een erger woord dan stoornissen :mrgreen: in ieder geval wel iets gemeen met velen van hier. Ik zal geen namen noemen, maar grote overeenkomstig/gemeenschappelijke 'stoornis' in normaal functioneren is toch wel de WS-verslaving :oops:
'sMorgens bedenken op een vrije dag, als ik eerst goed stofzuig en een was ophang, dan mag ik daarna met koffie op WS.
Om vervolgens vóór het stofzuigen al koffie te nemen en alvast een beetje bij te lezen ......

Verder zal het zo zijn dat we een afspiegeling zijn. Net zoals er ook wel eens wordt gezegd dat er in het wereldje méér mensen belanden/zijn die vroeger misbruikt zijn op een of andere manier.
Zoals er wel eens wordt gezegd dat als je vroeger graag indiaantje speelde en je buurmeisje vastbond aan de lantaarnpaal... Deden we dat niet ooit allemaal??
Ik vond zelf ooit dat er ook veel mensen uit the scene naar een psycholoog gingen/gaan of zijn geweest. Toeval of link? :)

Maar dyslectici...nu je het zegt...die zijn er best een hoop hier!
*schouderklopt bij deze al die dyslectici die toch maar hun best doen mee te lezen en te schrijven!*
AET

Bericht door AET »

colet schreef:Maar dyslectici...nu je het zegt...die zijn er best een hoop hier!
*schouderklopt bij deze al die dyslectici die toch maar hun best doen mee te lezen en te schrijven!*
Ik doe ik ook hard mijn best om de zinnen die wel in mijn hoofd zitten(ergens) ook op papier te krijgen. Oefening baart kunst. Maaruh ontbrekende zinnen of letters, recht, links, nummerieke volgorders ik weet mijn eigen tel niet eens. Ik heb hem al > 1 jaar Ik doe m'n best. Nouw ik neem niet ieder jaar een spellings cursus, dat niet;-)het verschil tussen station & stadion, zit hem bij mij nog steeds in het pictogram :kiss:

@ colet /me glundert
Zo heerlijk offtopic!...daar ben ik echt een held in.
rubyvita

Bericht door rubyvita »

Op zich is het aantal dyslectici hier of in de scene me eigenlijk niet opgevallen. Wat me wel opvalt is het aantal mensen met fybromialgie. Ik had voor mijn bdsm carriere nog nooit van deze aandoening gehoord, en nu ken ik toch wel een hoop mensen met deze andoening. :confused:
mej.s

Bericht door mej.s »

Fibromialgie hoor ik ook vaak en ook pas de laatste jaren. Ook ADHD en diverse vormen van autisme.

Er zijn in Nederland 3 miljoen mensen met een beperking of chronische ziekte. Daar zullen ook wel een aantal tussen zitten die wat hebben met BDSM. Maar wellicht is het ook zichtbaarder dan vroegah omdat je nu de internetfora hebt en er veel te vinden op het internet en te delen is met elkaar middels de fora. Die mogelijkheden waren er vroeger niet. Alle ziektebeelden zijn al lang bekend bij de geleerden, maar sinds een jaar of 10 veel bekender onder het 'normale' publiek waardoor het lijkt alsof het erger of meer is.

Ach, aan ieder mens mankeert wel wat... nobody is perfect :)
nimueh

Bericht door nimueh »

Wie zonder zonde is, werpe de eerste eh... stoornisvrije mens.

Normale mensen bestaan niet. Zelfs de mensen die doodnormaal lijken, zijn dat niet. Omdàt ze zo normaal zijn. Ofzoiets.

Kan er iemand een stoornisvrije mensch aanwijzen?
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Zelfs van Bill Gates wordt beweert dat hij "Asperger" schijnt te hebben.
Geniet van de positieve momenten.
oda

Bericht door oda »

Ik dacht dat ik een stoornis had... tot ik hier terechtkwam en zag dat het gewoon sm heet en helemaal niet raar is! Wat een mens zich soms in zijn hoofd kan halen :icon_biggrin:
Tofenaar

Bericht door Tofenaar »

Je zou het haast ... thuiskomen ... kunnen noemen :)
oda

Bericht door oda »

:yes:

ik zit (nog) niet in de bdsm-scene, dus daar kan ik niet over oordelen, maar in mijn omgeving is niemand een of andere vorm van stoornis bespaard.
Ik denk dat wat men ervaart als stoornis binnen de bdsm waarschijnlijk datgene is dat de beoefening of ervaring van bdsm kan verstoren, of in ieder geval, wat door de beoefening van bdsm zichtbaar wordt gemaakt... en andersom: iets wat in de vanillawereld enorm storend kan zijn slaat om in enorm prettig vanuit de wereld van bdsm.

... blozen bijvoorbeeld.
whitewings

Bericht door whitewings »

AET,

effe je lijstje vervolledigen........ :icon_biggrin:

mijn Dom is wel kleurenblind !!!!

jou eerste in je lijstje met "afijwijkingen" :hypocrite:

groetjes
linne{R}

Bericht door linne{R} »

Mijn D heeft als kind een gehoorbeschadiging opgelopen met vuurwerk en draagt dus vrijwel onzichtbare gehoorapparaten. Tijdens het spel zijn die uit want ze piepen hinderlijk bij het knuffelen :P EN ik kan niet fluisteren, maar daar ben ik helemaal aan gewend. Heb er geen last van en het beperkt ons totaal niet.

Waar ik wel van schrok hier was ooit toen er een vraag was over psychogen en psychiaters e.d. hoeveel mensen hier onder behandeling waren. Dat waren er zo enorm veel.... Zegt dat iets?

Inmiddels na mijn burn-out van juni vorig jaar heb ik ook zo'n psych bezocht... dus ik moet nu ook ja zeggen op die vraag. :oops: Maar dat was wel totaal werk gerelateerd.
kitten

Bericht door kitten »

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen:
Gesloten