slow vs hardcore trampling
Re: slow vs hardcore trampling
dat ben ik met je eens hoor, alleen als ik niet alles weet over een onderdeel zoals de technische kant van electro dan zorg ik dat er iemand bij is die het wel weet en dus de vragen van de mensen kan beantwoorden.
maar lees nergens terug in de aanbieding van de ws dat ze er niet alle onderdelen aan toevoegt.
dus ging ik er vanuit dat de hakscherpte e.d ook aanbod kwamen, zo niet kan je beter neer zetten dat het over trampling gaat met blote voeten, zodat je niemand teleurstelt.
denk dat het daar mis ging en das opzich geen ramp maar leverd dus wel vragen op.
en ik denk dan dat je het beter kan vragen, ipv zoals de meeste doen er zelf een conclusie uit trekken.
maar lees nergens terug in de aanbieding van de ws dat ze er niet alle onderdelen aan toevoegt.
dus ging ik er vanuit dat de hakscherpte e.d ook aanbod kwamen, zo niet kan je beter neer zetten dat het over trampling gaat met blote voeten, zodat je niemand teleurstelt.
denk dat het daar mis ging en das opzich geen ramp maar leverd dus wel vragen op.
en ik denk dan dat je het beter kan vragen, ipv zoals de meeste doen er zelf een conclusie uit trekken.
- kitten
Je hoeft niet alle ins en outs te kennen om dat wat je wel weet door te geven. Ik vind vragen stellen ook juist getuigen van inzicht en het geeft mij meer vertrouwen in een workshopgever dan iemand die enkel en alleen dingen vertelt en nooit iets vraagt, alsof ze alles al weten. 

niemand weet alles en iedereen blijft door leren.
maar je kan geen oordeel hangen aan wat je mensen hier wel of niet ziet vragen, want niet iedereen stelt de vragen die ze hebben hier.
en nogmaals vragen stellen is helemaal niks mis mee, maar het hangt wel af van het soort vraag.
bedoel stel ik ga een workshop geven over zwepen en ik ga vragen waar ik hard of zacht kan slaan?of waar wat welke inmpact heeft?
sja dan mag ik toch hopen dat er mensen vragen gaan stellen, sterker nog vermoed dat ik dan meerdere mensen in mijn nek heb zitten.
en de combi van het niet weten dat de hakscherpte in desbetreffende ws niet voor komt ( wat ik wel verwachte want er staat niks over alleen blote voeten)
en dan zo'n vraag.
sja dan ga ik dus vragen
maar dat is heel wat anders dan vinden dat iemand niks mag vragen.
maar je kan geen oordeel hangen aan wat je mensen hier wel of niet ziet vragen, want niet iedereen stelt de vragen die ze hebben hier.
en nogmaals vragen stellen is helemaal niks mis mee, maar het hangt wel af van het soort vraag.
bedoel stel ik ga een workshop geven over zwepen en ik ga vragen waar ik hard of zacht kan slaan?of waar wat welke inmpact heeft?
sja dan mag ik toch hopen dat er mensen vragen gaan stellen, sterker nog vermoed dat ik dan meerdere mensen in mijn nek heb zitten.
en de combi van het niet weten dat de hakscherpte in desbetreffende ws niet voor komt ( wat ik wel verwachte want er staat niks over alleen blote voeten)
en dan zo'n vraag.
sja dan ga ik dus vragen

maar dat is heel wat anders dan vinden dat iemand niks mag vragen.
- JJV
de vraagMrsLolSMurfin schreef: maar dat is heel wat anders dan vinden dat iemand niks mag vragen.
"als je dit vraagt, wat behandel je dan in je beoogde workshop"
lijkt me stuk meer 'vraag' dan t overbotte
"hoezo wil jij een workshop geven?"(als je dit soort vragen hebt)
maar dat zal dan wel zo'n vraag van mij zijn
~\v/~
- cinderella
Ik zal wel gek zijn, maar ik zou juist op dit soort vragen antwoord willen horen tijdens een workshop. Het lijkt me ook een vrij standaard vraag voor iemand die er in geïnteresseerd in is. Dat iemand die zo'n workshop wil organiseren zo'n vraag stelt (en ook in de afgelopen 3 weken het niet heeft uitgeprobeerd en het antwoord heeft gepost) laat bij mij ook een wenkbrauwtje optrekken.
toen doet er nu niet meer toe
- Sabrina
Ligt niet aan jou m.i., ik vind hetzelfde. Ik zou hoogstens inderdaad vragen hoe iets dan vorm krijgt in een workshop, als de workshopgever er zelf nog vragen over heeft, maar ik zou die workshopgever dan niet meteen diskwalificeren als zijnde deskundig op het vlak van de workshop door te vragen waarom iemand een workshop wil geven, als diegene zulke dingen zelf nog niet weet.JJV schreef:de vraagMrsLolSMurfin schreef: maar dat is heel wat anders dan vinden dat iemand niks mag vragen.
"als je dit vraagt, wat behandel je dan in je beoogde workshop"
lijkt me stuk meer 'vraag' dan t overbotte
"hoezo wil jij een workshop geven?"(als je dit soort vragen hebt)
maar dat zal dan wel zo'n vraag van mij zijn
En Lolsmurfin, de vragen die jij noemt over slaan met zwepen, vind ik niet vergelijkbaar met de vragen die AET in dit topic stelt. Ik vind namelijk de vragen die jij stelt vragen die refereren naar basale kennis (waar je niet hard mag slaan, lijkt mij behoorlijk basale kennis als je met zwepen aan de gang wilt), waar de vraag van AET m.i. veel specifieker is. Vergelijkbaar zou voor mij zijn als ze zou vragen "Waar kan ik eigenlijk veilig mijn hak neerzetten?".
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Bedankt voor de reacties. Ik heb alleen nooit zo'n zin in ruzie.
De workshop posting heb ik geplaatst om wat leuke meets met kennis overdracht tot stand te laten komen. Het bij1komen op meets bevordert de sfeer op het forum naar mijn idee en iets leren is altijd leuk.
De workshops hoeven niet zo zeer van mijn hand af te komen, maar goed...als je zoiets post is het wel handig om ook zelf wat aan te bieden. Naar eens ieders inzicht om in te schatten of die persoon gekwalificeerd genoeg is om zo'n gratis workshop te geven.
Momenteel ben ik niet zo enthousiast over de sfeer, vandaar ook stukken minder te vinden hier.
Ook staat BDSM bij mij even op een lager pitje.
Deze 2 elementen weerhouden mij wat om een workshop te geven.
Gelukkig komt er een leuke massage meet nr 2 aan. So that's fun.
Mijn traple workshop vast ook eens.
Ik geloof dat het einde van mei wat trample dates in mijn agenda staan.
Dus zodra ik mijn kennis verbreed heb zal ik deze posten. I'll keep you posted ;-0
De workshop posting heb ik geplaatst om wat leuke meets met kennis overdracht tot stand te laten komen. Het bij1komen op meets bevordert de sfeer op het forum naar mijn idee en iets leren is altijd leuk.
De workshops hoeven niet zo zeer van mijn hand af te komen, maar goed...als je zoiets post is het wel handig om ook zelf wat aan te bieden. Naar eens ieders inzicht om in te schatten of die persoon gekwalificeerd genoeg is om zo'n gratis workshop te geven.
Momenteel ben ik niet zo enthousiast over de sfeer, vandaar ook stukken minder te vinden hier.
Ook staat BDSM bij mij even op een lager pitje.
Deze 2 elementen weerhouden mij wat om een workshop te geven.
Gelukkig komt er een leuke massage meet nr 2 aan. So that's fun.
Mijn traple workshop vast ook eens.
Ik geloof dat het einde van mei wat trample dates in mijn agenda staan.
Dus zodra ik mijn kennis verbreed heb zal ik deze posten. I'll keep you posted ;-0
- eireann
- Site Admin
Oeh, veel plezier met het updaten van je kennis 

**Self Rescuing Princess**
Als ik dit draadje teruglees, ben ik volgens mij de enige die aangeeft als sub ervaring te hebben (gehad) met trampling.
Mijn ervaring, puur subjectief dus, is dat de dikte/scherpte van de hak wel enigzins een rol speelde, maar op de één of andere manier toch nog ondergeschikt was in het totaalplaatje van de impact. Er werd immers nooit flink gestampt, zowel met hakken niet als met blote voeten. In het meest extreme geval werd er gewoon gelopen, zowel over buik, benen en borst als rugzijde. Stampen met puntige hakken was niet aan te raden. Hakken zouden anders flinke vleeswonden veroorzaken, nietwaar? De trampling werd voorzichtig opgebouwd en uitgeprobeerd. Bovendien was de Domme in mijn geval nauwelijks 50 kg zwaar. En in mijn optie is gewicht wel een factor die echt wel uitmaakt bij trampling. Met een Domme van 130+ kg zou ik ongetwijfeld meer moeite hebben, en dan zijn stiletto's geen aanrader meer. Met dat gewicht gaat het wel uitmaken. Bovendien breken de ribben gewoon bij een bepaald gewicht. Ligt er maar net aan hoe stevig de sub gebouwd is, maar af te raden om het te proberen. Een klaplong is geen feest.
Zelfs als je elkaar door en door kent, wordt het toch weer elke keer anders beleefd en kan de sub de ene keer meer hebben dan een andere.
Al heb ik dan best wel wat ervaring met trampling, dan nog kan ik er niks over zeggen of het zoveel uitmaakt als de Domme messcherpe stiletto's draagt. Het is maar net hoe de Domme ermee omgaat, en hoe de sub het ervaart. Wat ik vind meevallen, kan bij een ander een groot verschil maken.
Ik heb er niet zo lang geleden met mijn snufferd bovenop gezeten toen AET een submeisje trampelde in een spel, en ze bouwde het heel voorzichtig op (ik zou t bijna lief noemen). Het is toch mooi dat iemand zich intussen goed wil oriënteren met iets waar ze mee bezig is, en niet alleen dingen wil zien vanuit haar eigen beleving maar ook vanuit de sub? Workshops zijn toch bedoeld om ergens wijzer van te worden, en evt. dingen (voorzichtig?) uit te proberen.
Mijn ervaring, puur subjectief dus, is dat de dikte/scherpte van de hak wel enigzins een rol speelde, maar op de één of andere manier toch nog ondergeschikt was in het totaalplaatje van de impact. Er werd immers nooit flink gestampt, zowel met hakken niet als met blote voeten. In het meest extreme geval werd er gewoon gelopen, zowel over buik, benen en borst als rugzijde. Stampen met puntige hakken was niet aan te raden. Hakken zouden anders flinke vleeswonden veroorzaken, nietwaar? De trampling werd voorzichtig opgebouwd en uitgeprobeerd. Bovendien was de Domme in mijn geval nauwelijks 50 kg zwaar. En in mijn optie is gewicht wel een factor die echt wel uitmaakt bij trampling. Met een Domme van 130+ kg zou ik ongetwijfeld meer moeite hebben, en dan zijn stiletto's geen aanrader meer. Met dat gewicht gaat het wel uitmaken. Bovendien breken de ribben gewoon bij een bepaald gewicht. Ligt er maar net aan hoe stevig de sub gebouwd is, maar af te raden om het te proberen. Een klaplong is geen feest.
Zelfs als je elkaar door en door kent, wordt het toch weer elke keer anders beleefd en kan de sub de ene keer meer hebben dan een andere.
Al heb ik dan best wel wat ervaring met trampling, dan nog kan ik er niks over zeggen of het zoveel uitmaakt als de Domme messcherpe stiletto's draagt. Het is maar net hoe de Domme ermee omgaat, en hoe de sub het ervaart. Wat ik vind meevallen, kan bij een ander een groot verschil maken.
Ik heb er niet zo lang geleden met mijn snufferd bovenop gezeten toen AET een submeisje trampelde in een spel, en ze bouwde het heel voorzichtig op (ik zou t bijna lief noemen). Het is toch mooi dat iemand zich intussen goed wil oriënteren met iets waar ze mee bezig is, en niet alleen dingen wil zien vanuit haar eigen beleving maar ook vanuit de sub? Workshops zijn toch bedoeld om ergens wijzer van te worden, en evt. dingen (voorzichtig?) uit te proberen.
ja voor de deelnemers, maar ik verwacht dat als ik een workshop ga volgen bij iemand dat die gene er dan ook wel alles over weet.voetsletje schreef: Workshops zijn toch bedoeld om ergens wijzer van te worden, en evt. dingen (voorzichtig?) uit te proberen.
of op zijn minst iemand bij heeft gehaald die het wel weet.
ook bij een gratis workshop, want dat heb ik jaren gedaan maar zorgde wel voor alle kennis en de kennis die ik niet had vertelde een ander.
ik zal het eens anders brengen, stel je gaat een workshop suspansion bij iemand volgen maar je merkt dat die gene nog niet alles weet, reageer je dan ook zo mild?
ik denk het niet want de meeste weten hoe gevaarlijk een suspension is.
maar sja trampling met naaldhakken is ook gevaarlijk en kan tot vette ongelukken leiden.
een rib is zo gebroken en kan iets perforeren enz.
dit zeg ik maar nogmaals omdat ik het idee heb dat ik anders overkom dan bedoeld, want ik ben niet uit op ruzie en weet nu ook dat het om een ws trampling met blote voetjes zou gaan.
maar dat wist ik niet toen ik reageerde in dit draadje.
maar ben en blijf wel van mening dat als je een ws wil geven om welke reden dan ook, dat je dan wel moet weten hoe en wat of hulp erbij halen.....
en als je bij de aankondiging vergeet te melden dat het alleen om blote voetjes gaat, dan zijn mijn vragen niet zo bot als men er van maakt.
dat kritische vragen niet altijd leuk zijn, dat snap ik, maar dat hoort er wel bij als je je kop boven het maai veld uitsteekt...
niet dat ik die kop er nou gelijk af wil maaien, neeh in tegendeel tis meer bedoeld in de zin van: huh? dit is tegenstrijdig en daar heb ik een vraag over.....
en dat ik dan die vraag niet zo stel als sommigen zouden willen, sja dat ben ik nou eenmaal, recht door zee en geen gelul.
en denk niet altijd na over hoe anderen iets kunnen opvatten, een misvatting van mij dat ik aanneem dat men nu wel weet dat ik het niet kwaad bedoel.
groetjes
- kitten
Is dat niet precies wat ze nu heeft gedaan dan?MrsLolSMurfin schreef:ook bij een gratis workshop, want dat heb ik jaren gedaan maar zorgde wel voor alle kennis en de kennis die ik niet had vertelde een ander.

Ik hoop mijnzelf dinsdag getraind trainer te mogen noemen en iets wat ik geleerd heb, is dat je dus NIET alles hoeft te weten. Als je maar geen dingen gaat verzinnen. Maar als je een vraag krijgt waar je het antwoord niet op weet, dan is er niks mis mee te zeggen dat je dat niet weet, maar dat je er achteraan gaat en er nog op terugkomt. Voorlopig is AET mij VER vooruit in ervaring met trampling, dus ja, ik vertrouw wel in haar kunnen om mij iets bij te brengen dat ik nog niet weet. En dat hoeven echt niet alle ins en outs te zijn hoor.
Zal ik je nog eens wat leukers vertellen? Ik heb nog nooit iemand een orgasme op commando bezorgd!

Op zich is daar inderdaad helemaal niets mis mee, maar je slaat als trainer/docent wel een heel vreemd figuur als je zelfs op vrij elementaire vragen geen antwoord weet.kitten schreef:iets wat ik geleerd heb, is dat je dus NIET alles hoeft te weten. Als je maar geen dingen gaat verzinnen. Maar als je een vraag krijgt waar je het antwoord niet op weet, dan is er niks mis mee te zeggen dat je dat niet weet, maar dat je er achteraan gaat en er nog op terugkomt.
Bijvoorbeeld bij een workshop naalden niet weten welk type naalden wel/niet geschikt zijn, of bij een workshop 'trampling met schoenen' niet weten wat de risico's zijn van verschillende soorten hakken.
toen ik zwemleraar was, mocht ik lesgeven in snorkelen.. maar ik ben toch echt zelf wel paar lessen gaan volgen om te weten waar ik het over had hoor... Iets in theorie weten, is toch nog vaak anders dan het in de praktijk ook kunnen. Iets in de praktijk zelf kunnen, is vaak ook nog iets heel anders dan het op anderen kunnen overdragen.
en nu kan topic weer over tramplen gaan, of blijft iedereen weer mekkeren over schrijfstijl?:p
en nu kan topic weer over tramplen gaan, of blijft iedereen weer mekkeren over schrijfstijl?:p
dat vind ik dan toch weer anders, qua veiligheid e.dkitten schreef:
Zal ik je nog eens wat leukers vertellen? Ik heb nog nooit iemand een orgasme op commando bezorgd!Nul komma nul ervaring daarin.
met een orgasme op commando kan je niet bij een klein foutje grote schade aanrichten

trampling is gewoon linker dan men vaak denkt.
groetjes
- Sabrina
Lolsmurfin, ik vind je posts heel erg uit de hoogte overkomen, en dat vind ik heel jammer. Op deze manier kan ik me goed voorstellen dat mensen zich zwaar ontmoedigd voelen om een workshop te geven, alleen maar omdat ze toegeven niet alles te weten. Als ik ook maar enige interesse zou hebben in trampling, zou ik zeker de workshop van AET wel willen volgen, omdat ze duidelijk véél meer kennis heeft dan dat ik doe, en obviously weet waar ze mee bezig is. Jouw posts lijken dat volledig af te willen branden, echt niet tof gewoon.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You