Sadisme en seksueel gebruik samen met liefde/romantiek?

kitten

Re: Sadisme en seksueel gebruik samen met liefde/romantiek?

Bericht door kitten »

mej.s schreef:Wetende dat hij van me houdt en niet geestelijk over mijn grenzen heen gaat waar ik last van blijf houden ga ik juist heel diep.
Ja, maar dat is het hem nou juist: geen enkele D is helderziend. En grenzen zijn best eng. Je wil er niet overheen gaan bij degene die je lief hebt. Dus er tegenaan duwen, damn da's eng hoor!! :shock:
puppysjors

Bericht door puppysjors »

Peter schreef:Kan sadisme en seksueel (mis*)gebruik samengaan met liefde en romantiek?
Absoluut!

Pester is ontzettend hard voor me. Hij pijnigt me tot ik aan mijn grens zit, en gaat er soms overheen. Hij daagt me uit om steeds meer voor hem te ondergaan, en ik voldoe dolgraag aan zijn verwachtingen.
We hebben een bijvoorbeeld een zweep, waar ik gewoon een ontzettende hekel aan heb. Dat klere ding doet zo ontzettend zeer. Maar ik wil hem trots maken, dus als hij me er mee wil slaan, zal ik het ondergaan.

Ik heb ook een vreselijke hekel aan koud water, en juist daarom gebruikt hij het om me te vernederen en pijn te doen. Als ik goed nadenk, wil ik dit helemaal niet, ik haat het, maar voor hem wil ik het wel, want ik hou van hem met heel mijn hart.

De andere kant is, dat ik nu al twee weken behoorlijk ziek ben. En nu zorgt hij voor me als een liefdevolle Papa, en doet hij alles om mijn ongemakken te verlichten. Want hij houd ook met heel zijn hart van mij.
En ookal zou hij me ook nu graag te grazen nemen, hij doet het niet, of nauwelijks, omdat hij weet dat ik me vooral heel ziek voel.

We knuffelen elkaar helemaal dood, en het volgende moment slaat hij me in subspace, en kan ik een dag niet zitten. Dus om kort te zijn, ja romantiek en sadisme gaat bij ons prima samen.
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Heb een paar dagen nagedacht over hoe dat bij Bite en mij zit..

En ik heb het volgende bedacht: :P
De enige reden waarom Bite dingen met me kan en vooral mag doen is omdat er liefde is. Ik ben vreselijk gek op hem en ik wil hem blij en gelukkig maken. Ik onderga omdat ik zoveel liefde voor hem voel en dat is ook de enige reden waarom ik braaf wil zijn.

De D/s die ik had voor Bite was een D/s zonder liefdesrelatie. Maar dat klinkt anders dan het voelde, want ook voor die D voelde ik een hele grote genegenheid.

Dus voor mij geldt: ik kan en wil niet iemands sub zijn zonder veel ( en wederzijds) voor die persoon gevoelens te hebben.

Overigens denk ik ook dat dat voor iedereen weer anders is.

In het spel zelf denk ik ook zeker wel dat het samen kan gaan, liefde en sadisme.

Als Bite me heel hard slaat, of op een andere manier heel veel van me vraagt. (Bv met naaldjes spelen ofzo) Dan hecht ik er heel veel belang aan dat hij me dan ook laat weten dat hij blij met me is. Door in mn oor te fluisteren dat ik lief ben, door even snel te knuffelen of een kus te geven enz..
mej.s

Bericht door mej.s »

kitten schreef:
mej.s schreef:Wetende dat hij van me houdt en niet geestelijk over mijn grenzen heen gaat waar ik last van blijf houden ga ik juist heel diep.
Ja, maar dat is het hem nou juist: geen enkele D is helderziend. En grenzen zijn best eng. Je wil er niet overheen gaan bij degene die je lief hebt. Dus er tegenaan duwen, damn da's eng hoor!! :shock:
Niet als je blijft communiceren met elkaar. Oogcontact houden tijdens het spel, zorgen dat je altijd de mogelijkheid hebt om te blijven reageren. Stapje voor stapje verder. Mijn inziens kun je beter iets langzamer te werk gaan en opbouwen dan direct hard van stapel met alle gevolgen van dien. Met mijn vriend-slash-Dominant zit ik abosuluut nog niet op wat ik kan als sub geestelijk en lichamelijk. Dit komt vanzelf wel in de aankomende jaren (ga er even vanuit dat ik hem heel oud ga worden) want als je blijft ontdekken en praten met elkaar en open staat voor elkaars behoeften en verlangens is het juist niet eng vind ik.
Romanticide

Bericht door Romanticide »

Crownless schreef:Toch, wat dan erg helpt is de wetenschap dat het juist een teken van liefde is om de ander te geven wat deze diep van binnen wil. Behalve dat ik het heel erg leuk vind om Bryan hard te slaan en hem te verbieden weg te kronkelen en hem met bange ogen naar de gummiknuppel te zien kijken (muhaha) weet ik ook dat hij dit diep van binnen wil. Dat daar ultiem genot ligt voor hem. En dat de liefde alleen maar groeit dan.
In mijn geval helpt dat totaal niet helaas. Het zit 'm voor mij niet erin dat de ander het niet zou willen, maar simpelweg omdat het moeilijk is om dat te doen bij degene van wie ik houd. Ik wil die persoon niet tot een object maken, seksueel misbruiken, slaan, pijnigen, kwetsen en vernederen omdat het niet 'klopt', je doet die dingen niet bij de personen die je liefhebt, om het maar zo te zeggen. Dat vind ik zelf niet zo zeer, maar dat is wel waar je mee opgevoed wordt, wat de consensus in de samenleving is. Ik kan heel hard tegen mezelf roepen dat sabje het leuk vindt, en dat zie en hoor ik ook wel bij haar, maar dat "Dit hoor je niet te doen"-stemmetje (om het even zo te noemen... I don't have little voices in my head :mrgreen: ) blijft ook in mijn hoofd zitten en dat kan het hele lekkere rush-gevoel van een fijn spel teniet doen.
mej.s schreef:
kitten schreef:
Niet als je blijft communiceren met elkaar. Oogcontact houden tijdens het spel, zorgen dat je altijd de mogelijkheid hebt om te blijven reageren. Stapje voor stapje verder. Mijn inziens kun je beter iets langzamer te werk gaan en opbouwen dan direct hard van stapel met alle gevolgen van dien. Met mijn vriend-slash-Dominant zit ik abosuluut nog niet op wat ik kan als sub geestelijk en lichamelijk. Dit komt vanzelf wel in de aankomende jaren (ga er even vanuit dat ik hem heel oud ga worden) want als je blijft ontdekken en praten met elkaar en open staat voor elkaars behoeften en verlangens is het juist niet eng vind ik.
Wat mij betreft slaat kitten hier júist de spijker op z'n kop.
Communicatie is leuk en nuttig, maar is niet onfeilbaar. Er blijft altijd een risico dat je tóch over een grens heen gaat. Dat kan zijn omdat je zelf een inschattingsfout maakt (mensen maken fouten...), omdat je sub dacht iets te kunnen, maar toen puntje bij paaltje kwam ineens compleet omsloeg (ook subs kunnen dingen verkeerd inschatten :clown: ), of et cetera. Juist als je als Dominant op zoek gaat naar de grens van je sub, en je gaat door bovenstaande redenen 'de fout in', breekt dat je helemaal als Dominant. Het ging fout, je hebt je geliefde pijn gedaan (ook al bedoelde je het nog zo goed), en dat maakt de volgende keer een grens opzoeken nóg enger, nóg moeilijker.

Wat betreft de rustige stapjes en langzaam opbouwen: Ik speel nu al zo'n 5 jaar met sabje, en nog steeds maak ik wel eens inschattingsfouten. Dat gaat niet weg als je langer een relatie hebt, ook dan (misschien wel juist dan, omdat je elkaar zo goed kent?) kun je fouten maken. Hoe langzaam je ook opbouwt, en hoe klein je stapjes ook zijn. Ik denk dat het een illusie is dat je die risico's weg kunt nemen door rustig aan te doen, je kunt ze hoogstens verkleinen omdat je elkaar bijvoorbeeld makkelijker kunt lezen. Hetgeen jij beschrijft, "blijven ontdekken, praten met elkaar en open staan voor elkaars behoeften en verlangens", doen wij ook, en helpt natúúrlijk bij het eerdergenoemde verkleinen van die risico's, maar is zeker geen garantie dat het nooit fout zal gaan.

Om nog even op de topictitel te reageren: Ik denk dat het zeker kan, maar dat het héél veel energie kost. Daarnaast sluit ik me bij o.a. sabje aan: Het vinden van de balans daarin is heel belangrijk, maar ook heel moeilijk. Ik weet dat voor mij de struggle om die dingen ook in mijn gevoel te verenigen nog altijd doorgaat...
justes

Bericht door justes »

De mooiste uitspraak blijft in mijn ogen: "Ik geef zoveel om je, ik MOET je wel pijn doen!"

(Of elke variant die daar maar op mogelijk is)

En ik denk dat dat waar is. Ik kan niet zo diep lijden voor iemand waar ik niet van houd. Want na elke lijdensweg wordt het gevoel van houden van sterker.

Mijn beleving.
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Voor mij moeten sadisme en seksueel gebruik wel samen gaan. Ik heb gemerkt dat het zonder liefde voor mij niet goed werkt. Ik kan juist verder gaan met iemand van wie ik houdt, omdat we ook andere dingen samen doen en delen. Het zorgt er bij mij voor dat er een balans ontstaat. Zonder liefde voelt het niet goed om iemand te gebruiken of echt te pijnigen. Een keertje gaat nog wel goed, maar op langere termijn houdt ik er een kater aan over.

Ik kan me trouwens ook zo voorstellen dat een sub bereid en in staat is verder te gaan voor iemand van wie hij/zij echt houdt.

Ik kan me wel ook voorstellen dat iemand moeite heeft met pijnigen van een geliefde. Dat betekent volgens mij niet dat sadisme/seksueel gebruik liefde/romantiek automatisch uitsluiten.
Gesloten