ik ken heel veel mensen die aan suspension doen of hebben gedaan
voor hun is het ene soort van spirituele of erotische reis van het volledig kunnen controleren van de pijn maar er geld een regel: je moet het doen als je er klaar voor bent, niet omdat het je leuk lijkt voor een keertje
zo ken ik een dame die alles doet voor aandacht, en die wilde dat ook weleens doen, omdat het er zo tof uitzag
ze hing nog geen 30 cm van de grond toen ze begon te huilen dat ze naar beneden wilde
je moet echt in ene mentale staat van readyness zijn, anders gaat het finaal fout, en het werkt ook echt mee als je een goede band heb met degene die je in suspension brengt
katzen schreef:
je moet het doen als je er klaar voor bent, niet omdat het je leuk lijkt voor een keertje
Daar ben ik het niet mee eens hoor. Het lijkt mij wel leuk voor een xtje namelijk. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik kan nog helemaal niet zeggen of ik het vaker zou willen doen, of dat het als een spirituele ervaring gaat voelen.
Ik weet alleen dat het me een kick lijkt, en dat pijn lekker is. Die twee dingen samen maken dat ik het gewoon een keertje zou willen doen.
ik vertel alleen wat ik uit ervaring weet, so back off a little
het is niet alleen de pijn, maar er komt ook een gigantische druk op de huid te staan, die als heel onplezierig ervaren kan worden.
er komt tuurlijk heel veel adrenaline vrij, maar dat kan ook zorgen dat je compleet in paniek raakt
ik raad het ook niemand af, je moet doen wat je wil, ik zeg alleen dat je in een mentale staat van readyness moet zijn
Maar die staat van readiness kan ik me wel wat bij voorstellen. Persoonlijk moet ik ook in een staat van readiness zijn om pijn van zwepen lekker te vinden. En die staat is weer anders dan als ik me mentaal voorbereid op naalden. Of op bondage.
Ik denk wel dat je het voor een keertje kunt doen (hoe weet je anders of het iets voor je is?), maar dat het alleen werkt als je er mentaal - wellicht ook lichamelijk? - klaar voor bent.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
taika schreef:
Maar die staat van readiness kan ik me wel wat bij voorstellen. Persoonlijk moet ik ook in een staat van readiness zijn om pijn van zwepen lekker te vinden. En die staat is weer anders dan als ik me mentaal voorbereid op naalden. Of op bondage.
Ik denk wel dat je het voor een keertje kunt doen (hoe weet je anders of het iets voor je is?), maar dat het alleen werkt als je er mentaal - wellicht ook lichamelijk? - klaar voor bent.
precies wat ik uit wilde leggen, het "niet zomaar voor een keertje" bedoel ik mee dat je eraan begint zonder eroverna te denken
katzen schreef:ik vertel alleen wat ik uit ervaring weet, so back off a little
het is niet alleen de pijn, maar er komt ook een gigantische druk op de huid te staan, die als heel onplezierig ervaren kan worden.
er komt tuurlijk heel veel adrenaline vrij, maar dat kan ook zorgen dat je compleet in paniek raakt
ik raad het ook niemand af, je moet doen wat je wil, ik zeg alleen dat je in een mentale staat van readyness moet zijn
Backoff? jij strooide met dik gedrukte letters hoor
Ik snap niet dat je zo hamert op die mentale staat, als je het zelf nog niet hebt ervaren, lijkt me dat dit voor iedereen weer anders is. En dat het te doen is, in welke staat je je dan ook bevind. Voor sommigen zal dit te hoog gegrepen zijn, en voor anderen heaven on earth....
omdat ik het zelf niet heb meegemaakt betekend dat niet dat ik er daadwerkelijk veel van weet en ook heb meegeholpen aan suspentions,er word hier om advies gevraagd en dat geef ik, als er geen advies is gewenst, dan is er geen vraag nodig
@puppysjors: katzen geeft aan waar ze haar informatie vandaan heeft. Dat maakt dat ik haar tips op waarde kan schatten. Wat zijn jouw bronnen? Heb je zelf wel ervaringen? Of heb je andere bronnen waarop je je mening baseert?
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses? Therapy?
C'est le ton qui fait la musique, katzen. Advies van mensen met ervaring zijn de meesten heel blij mee, maar jouw toon kwam nogal belerend over, en daarmee jaag je mensen tegen je in het harnas .
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
@marijke,
True, maar als je dan zonder enige ervaring zegt dat het tegendeel waar is, vind ik dat nog een stuk erger.
Dan heb ik liever iemand die vertelt waar die informatie vandaan komt, zodat ik het op waarde kan schatten.
Ik vond dit ook niet zo 'one true way'-erig eigenlijk.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses? Therapy?
Bitemarks^ )t( schreef:@puppysjors: katzen geeft aan waar ze haar informatie vandaan heeft. Dat maakt dat ik haar tips op waarde kan schatten. Wat zijn jouw bronnen? Heb je zelf wel ervaringen? Of heb je andere bronnen waarop je je mening baseert?
Ik gaf mijn mening. Omdat ik het gevoel kreeg, dat er volgens katzen maar 1 manier was om het te doen.
En volgens mij is iedereen daarin verschillend.
En kennissen, of vrienden, tja dat noem ik geen bron.
Maar, ik heb geen zin om hier over te discussiëren, volgens mij heeft iedereen zijn punt wel gemaakt, dus let's get back on topic
Ik heb ervaring met een gewone suspension. Heb ik gedaan voor een keertje, omdat het me leuk leek. Was een leuke ervaring. Voor een keertje. Ik heb niet gehuild.
Maar dit topic gaat over suspension aan VLEEShaken, begreep ik. En dan snap ik wel wat van katzen d'r argument: ga niet over 1 nacht ijs. Ik ben niet zo van de spirituele, maar D of s, als je ermee bezig gaat, lees je ff grondig in.
Ik ben er al een tijdje naar aan het toewerken, maar weet nog altijd niet wanneer het gaat gebeuren.
Maar als ik de ervaring heb laat ik het zeker weten.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.