De invloed van een avatar op het aantal pb'tjes (fetlife)

In welke mate genereert een sexy vrouwenavatar meer ongewenste pb'tjes?

Dit maakt zeer veel verschil (ik spreek uit ervaring)
3
15%
Het levert merkbaar meer berichtjes op (ik spreek uit ervaring)
3
15%
Het levert ietwat meer berichtjes op maar niet veel (ik spreek uit ervaring)
2
10%
Ik heb geen verschil gemerkt of heb nooit van avatar gewisseld
5
25%
Ik denk dat het serieus veel verschil maakt
4
20%
Ik denk dat het wel meer spam oplevert maar niet overdreven
1
5%
misschien dat het wat extra berichtjes oplevert maar dan weinig
1
5%
Joh, Wever...geloof je dat nu zelf? :P
0
Geen stemmen
Ik heb er geen mening over
1
5%

Totaal aantal stemmen: 20

kitten

Re: De invloed van een avatar op het aantal pb'tjes (fetlife

Bericht door kitten »

Ben ik met je eens, Wever. Op FL vind ik het geen probleem. En door de opzet van de site, dat je niet kunt sorteren op leeftijd. locatie en geslacht, is dit soort berichtjes nog altijd minimaal. Het is nou eenmaal een pervert site en ik heb sexy foto's. Dus kun je erop wachten.
Olleke

Bericht door Olleke »

Wever schreef:Totnogtoe vond ik Olleke's profiel gewoon "wel leuk om te lezen". Nu ik wat referentiemateriaal heb vind ik haar profieltekst STUKKEN interessanter
En toch heb je me gedumpt? Schandalig!!! :sbatje: :mrgreen:

Bwa, bij mij heeft het duidelijk geen invloed want anders kreeg ik geen pb's :mrgreen: Nee, effe serieus, tuurlijk heeft dat invloed. Dat is juist hetzelfde als ik een avatar zie waar een paard op staat, dan ga ik dat profiel en die foto's ook helemaal checken (ok, ik stuur geen pb 8-) )

Maar langs de andere kant kreeg ik geen pb's toen er nog op stond dat ik een relatie had met je, nu heb ik er al terug 1tje. Dus dat heeft ook zeker invloed...
Boefje

Bericht door Boefje »

Lucifer Morningstar schreef:Ik denk dat als je mooie sexy foto's plaatst dat je niet verbaasd moet zijn als dat reacties oplevert. Hetzelfde geldt voor uitgaan in mooie sexy kleding. Dan kan je in beide gevallen nog wel klagen over de manier waarop er gereageerd wordt. Als je je sexy kleedt en je stoort je aan goedkeurende/bewonderende blikken, dan heb je toch echt pech. Maar als iemand ongevraagd aan je zit, dan zit die ander fout. Bij mooie sexy foto's kan je reacties verwachten, maar als die reactie een bedroevend niveau heeft, dan mag je daar best over klagen.
Mooi verwoord. Hier ben ik het gewoon mee eens.

@wever
Je toon stond me gewoon niet aan. Jij noemt het idioot en zelfs hypocriet. Als ook deze:
Wever schreef:In de jaren '90 kon je misschien nog pretenderen niet te weten dat mannen visueel ingesteld zijn, maar als dat vandaag de dag nog niet is doorgedrongen heb je met oogkleppen op onder een dikke laag stenen geleefd.
Als vrouw zijnde moet je in jouw ogen blijkbaar begrip hebben voor het feit dat mannen visueel ingesteld zijn. Maar dat is 1-richtingsverkeer. Dan zou je ook van mannen moeten verlangen dat ze begrip hebben voor hoe vrouwen in elkaar steken. Ik denk dat veel vrouwen foto's of een avatar posten omdat ze die mooi vinden. Het zijn over het algemeen geen hinten voor (seksuele) beschikbaarheid. En dan vind ik het hypocriet dat je daar niet over zou mogen klagen.
Wever schreef:Een van de vermelde dames had bijna tweehonderd foto's op haar profiel van zichzelf in beha/lingerie. Op een site bedoeld voor kinkerts, BDSM'ers, exhibitionisten en alle andere soorten perverselingen zoals jij en ik. Wordt het dan niet erg moeilijk te verdedigen dat haar vrijheid om zoveel foto's van zichzelf te gooien totaal zonder verantwoordelijkheid is?
Nou, dat is dan werkelijk het discussiepunt. Waar ligt de grens?
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Die grens is onmogelijk te bepalen, omdat iedereen iets anders weer sexy of aanstootgevend vind. Je kunt niet van mensen eisen dat ze zich 'niet uitdagend kleden', want voor iedereen is weer iets anders uitdagend. De een wordt niet warm of koud van latex of blote tieten, maar vind een nonnenhabijt weer uitermate sexy en suggestief.

Ik zou zeggen, bloot of wat dan ook mag nooit als excuus voor grof of opdringerig gedrag aangevoerd worden. Als ik een vrouw een lekker wijf vind, ben ik nog steeds verantwoordelijk voor mijn eigen handelingen als gevolg van dat gevoel. Man zijn en/of visueel ingesteld zijn is geen excuus voor anderen ongewenst lastig vallen.

Dat gezegd hebbende, ik kan me over dat soort berichtjes ook niet opwinden. Ik krijg ze af en toe. Als iemand beleefd is, krijgen ze (als ik tijd heb) een beleefd briefje terug dat ik niet geïnteresseerd ben. Als ze niet beleefd zijn gaan ze recht de prullebak in. Zolang iemand niet gaat stalken of dreigen zit ik er niet mee.
kitten

Bericht door kitten »

Mijn decolleté's plaats ik wl degelijk omdat ik het een leuk idee vindt dat het mannen opgeilt. Het is een soort flirten. Alleen niet met iemand in het bijzonder en niet (meer) om iemand te verleiden tot een date of zo. Maar ik blijf een flirt en een tease en uit dat ook in mijn avatars. Dan nog kun je klagen over bedroevende berichten, maar dat kan sowieso. :) Dat kan ook als je met een advertentie letterlijk vraagt om reacties.
JerryM

Bericht door JerryM »

Het is niet hypocriet om te klagen dat mensen onbehoorlijk reageren op je uiterlijk. Dat je het kan verwachten wil zeker niet zeggen dat je het aanmoedigd, of dat je er blij mee bent, of dat het normaal zou zijn. Het zou helemaal niet normaal moeten zijn. Het wordt gelukkig steeds minder normaal, maar er is helaas nog een lange weg te gaan.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Dat een expliciete foto andere opmerkingen krijgt, kun je denk ik niet zonder meer doortrekken naar kleding & opmerkingen op straat. Ik kreeg vroeger nog wel eens seksueel intimiderende opmerkingen en dat soort dingen, maar toen kreeg ik ze net zo veel als ik puriteins degelijk gekleed was, als wanneer ik eens iets bloters aan had. Toen heb ik een cursus zelfverdediging gedaan waarbij veel aandacht was voor je houding en hoe je over straat liep en daarna was het over, nooit meer last gehad ongeacht wat ik aanhad, behalve als ik om wat voor reden dan ook me erg kwetsbaar voelde en dat uitstraalde.

Ik denk dan ook dat de meeste mensen die op straat dat soort opmerkingen maken dat niet doen omdat ze geil worden van wat je aanhebt, maar dat het meer in de categorie bullying valt en any excuse will do. Daar zijn ook studies over gedaan. Sexueel geweld heeft geen zier te maken met wat je aantrekt.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Eens dat dat niet hypocriet is. :)
thaliya

Bericht door thaliya »

Eens dat het uitmaakt. Eerst had ik een foto van mezelf, niet eens super sexy, waar ik op mn knietjes zit en de foto is van achteren genomen dus je ziet mijn rug vooral. Veeeeel pb en reacties, meeste gewoon leuk.

Sinds ik een bloem heb, zelfde als hier, helemaal niks...
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Oh, ik heb er weer eentje. Complimenteuze reactie onder mijn avatar plaatje, van een vrouw dit keer.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
cmeermin

Bericht door cmeermin »

Ik krijg zelden een pb, terwijl mijn avatar volgens mij best wel aardig gevonden wordt. Maar bij mij staat er vervolgens F 52, sub én married, collared. Nou dat schrikt dus af :P

Ik krijg bijna zin om eens een zeer uitdagend plaatje als avatar neer te zetten, leuk experiment in dit geval :lol:
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

ach cmeermin, bij jou is de uitleg heel simpel! Niemand die je niet real life kent, gelooft dat je er zo goed uitziet op 52 jarige leeftijd! Ze denken vast dat je plaatjes van internet neemt ofzo :)
pluis

Bericht door pluis »

Boefje schreef:
Wever schreef:Nu...het is absoluut niet mijn bedoeling om hier de puritein uit te gaan hangen of privéspringers te gaan beschermen. Maar ik vind het wat idioot (of zelfs hypocriet) om enerzijds je profiel vol sexy foto's te gooien en anderzijds te klagen dat het seksbeluste mannetjes aantrekt. In de jaren '90 kon je misschien nog pretenderen niet te weten dat mannen visueel ingesteld zijn, maar als dat vandaag de dag nog niet is doorgedrongen heb je met oogkleppen op onder een dikke laag stenen geleefd.
Hm. Ik vind dit wat kortzichtig. Onder dit argument kun je ook tegen een vrouw zeggen dat ze zelf de verkrachting uitlokte omdat haar rokje te kort was...
De waarheid ligt hier in het midden, volgens mij.

Het grote verschil tussen Wever's opmerking en het voorbeeld van Boefje is de aard van de handeling. Het ontvangen van spontane berichten is niet per se ongewenst (zie ook de discussie). Verkrachting is per definitie ongewenst. Verkrachting is ook niet meer of minder waarschijnlijk als het slachtoffer uitdagende of niet-uitdagende kleding draagt (verkrachting gaat niet om seks, het gaat om macht - of iemand er opwindend uitziet is dus niet aan de orde).

Daar waar het bij het slachtoffer van een verkrachting inderdaad volkomen ridicuul (en uiterst ongepast en seksistisch) zou zijn om het slachtoffer verantwoordelijk te houden voor de verkrachting*, denk ik dat je bij gedrag dat niet per se ongewenst is (en dat iemands gevoel van eigenheid niet schaadt), zoiets kunt nuanceren. In een dergelijk geval denk ik dat er sprake is van gedeelde verantwoordelijkheid.

Persoonlijk vind ik Wever's redenatie kort door de bocht. Mannen zijn geen ongeleide seksprojectielen. Ze zijn prima in staat om met gezond verstand en inlveingsvermogen te reageren op een plaatje dat ze opwindt. Iemand kan visueel ingesteld zijn en zich, alvorens een berichtje te sturen, toch even afvragen of het berichtje de fatsoensnormen niet schaadt. Iemand die wil reageren op afbeeldingen (of op een profiel) kan zich altijd afvragen wat hij/ zij met een bericht wil bereiken, en of de toon van het bericht dat doel ook duidelijk maakt.

Aan de andere kant vind ik niet dat het ontvangen van spontane berichten leidt tot een vorm van slachtofferschap, en dus is "victim blaming" ook niet aan de orde, waardoor ik de vergelijking van Boefje niet op vind gaan. Een bericht sturen is in principe een neutrale handeling. Er wordt geen macht uitgeoefend over de ontvanger van het bericht. De ontvanger hoeft het bericht niet eens te lezen. De zender van een bericht kan zonder een bericht te sturen ook niet weten of iemand het fijn vindt om berichten te ontvangen.

Mijns inziens kunnen mensen die graag willen dat iedereen hun foto's bekijkt ze publiekelijk plaatsen, met als gevolg dat mensen daarop kunnen reageren met al dan niet leuke, interessante berichtjes. Willen mensen liever geen reacties van vreemdem, dan kunnen de foto's als "alleen voor vrienden" worden geplaatst. Hierin wordt volgens mij geen beperking opgelegd aan de vrijheid van een individu omdat de persoonlijke voorkeur (publieke zichtbaarheid) rechtstreeks samenhangt met een eventueel gevolg (en berichtjes). Als iemand die graag berichtjes stuurt reacties op zijn/ haar berichtjes wil, dan is het aan de zender om de berichtjes zo vorm te geven dat de ontvanger zich uitgenodigd voelt om te reageren.

Tot slot, dit is een onderwerp waar gender een belangrijek rol in speelt. Toch heb ik ernstig problemen met de zwart-wit gestelde verhouding tussen mannen en vrouwen. Ook vrouwen kunnen ongewenste berichten verzenden en ook mannen kunnen slachtoffer zijn van verkrachting. Ik denk dat het debat (en het implementeren van een gezonde houding/ oplossing voor diegenen die dat op prijs stellen) er winst bij boekt als we niet gaan proberen dit als een man-vrouw / geile dombo-hulpeloos slachtoffer debat neer te zetten.

* Hier kun je een kleine reservering plaatsen waar het gaat om specifieke scenario's waarin degene die aangeeft verkracht te zijn aantoonbaar consent heeft gegeven voor de handelingen waar hij/ zij zich later door verkracht voelt. Dit is legaal gezien een uitgesproken complex punt waar ik verder nbiet op in ga.
kitten

Bericht door kitten »

Gilraen^ schreef:ach cmeermin, bij jou is de uitleg heel simpel! Niemand die je niet real life kent, gelooft dat je er zo goed uitziet op 52 jarige leeftijd! Ze denken vast dat je plaatjes van internet neemt ofzo :)
LOL! Funny 'cause it's true. :clown:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ninja'd! Word & +1. :D
Gesloten