het beweeg-topic
- Voleuse
Re: het beweeg-topic
Ik kon gisteren voor het eerst een side-arm plank
. Was me nog nooit eerder gelukt dus daar was ik wel blij mee.

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- thaliya
Super! Ik merk ook echt verschil tussen dag 1 en nu. Ook in m'n gewone yoga les trouwens.
De laatste week is aangebroken
De laatste week is aangebroken

And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- Voleuse
Niet voor mij
Ik zit pas op dag 18
. Maar ik denk ook dat ik hierna ga proberen om door te gaan met 4x per week yoga-en, het bevalt me wel. Ik ben ook al een tijdje van plan om eens een proefles te nemen ergens maar ik heb nog niets gevonden wat me aanspreekt.

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- thaliya
Donderdagochtend verrekte ik opeens een spier in m'n nek. Of kreeg ik een stijve nek, weet eigenlijk niet of dat een spier verrekken is. Doet wel pijn! Zomaar, terwijl ik nog in bed lag. Die dag nog wel de yoga gedaan (was toevallig een korte van 20 minuten) maar echt fijn was het niet. Gisteren geen yoga gedaan en vandaag denk ik ook nog maar niet. Wel wat losse oefeningen om de nek weer soepeler te krijgen, maar niet het programma. En ik merkte dat ik er enorm van baalde, dat ik vond dat m'n lichaam me in de steek liet want ik wilde het "goed" doen en op 31 januari de laatste dag hebben.
En toen dacht ik aan wat Adriene zegt over in the mat and off the mat en dat ik inderdaad soms op een ongezonde manier een strebertje ben, dat ik snel het gevoel heb dat ik weer eens gefaald heb.
Dus nu ben ik lief voor mezelf en doe ik het even rustig aan en dat betekent waarschijnlijk dat ik een paar dagen later eindig.
Wijze les van yoga
En toen dacht ik aan wat Adriene zegt over in the mat and off the mat en dat ik inderdaad soms op een ongezonde manier een strebertje ben, dat ik snel het gevoel heb dat ik weer eens gefaald heb.
Dus nu ben ik lief voor mezelf en doe ik het even rustig aan en dat betekent waarschijnlijk dat ik een paar dagen later eindig.
Wijze les van yoga

And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
- Voleuse
Dan kan ik je een beetje inhalen!
. Ik heb gisteren dag 21 gedaan dus ik heb nog wel even.
Maar ik denk inderdaad dat het slim is om af en toe rust te pakken. Ik merk ook dat ik sterker terug kom als ik een dagje goed uitgerust heb. Hoop dat je nek snel beter wordt!

Maar ik denk inderdaad dat het slim is om af en toe rust te pakken. Ik merk ook dat ik sterker terug kom als ik een dagje goed uitgerust heb. Hoop dat je nek snel beter wordt!
-
Het klinkt zo fijn yoga, ik wil het ook al een tijd eens proberen, maar durf niet zo goed. Heb laatst ontdekt dat er hier in Rotterdam een yogaschool is die een aparte les voor mensen met overgewicht heeft, ik overweeg daar een proefles te gaan doen. Toch minder eng dan tussen slanke dennen beginnen 

- skaoot
Dat heb ik ook chell!
Maar denk niet dat er zoiets hier in Rosmalen is
Maar denk niet dat er zoiets hier in Rosmalen is

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Voleuse
Ik durf het nog steeds niet, sporten met publiek erbij (teveel highschool gymtrauma's) dus ik moedig vanaf de zijlijn wel aan.
Go chell
Go chell 

- skaoot
Ik hou het ook bij thuis sporten met mn kinect en de gordijnen dicht
Niet dat ik het nu veel doe...

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- Daantje
- Contacteer:
Ah, ik ben dus niet de enige die geen publiek bij het sporten wil. Ik vond met hardlopen al vervelend als andere lopers tegenkwam. Combi van middelbare school gymtrauma en onzekerheid hier. Ben een keer of 5 in een sportschool geweest (pre transitie nog zelfs) en heb me zelden zo ongemakkelijk gevoeld als daar.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Yara
Ik vond yoga met overgewicht nooit vervelend. Er waren echt niet alleen maar slanke mensen bij mij. (Ben gestopt Door verhuizing en niet meer opgepakt afgezien van zwangerschapsyoga). Denk wel dat een plek moet zoeken waar je je thuis voelt.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
-
Ik hou ook niet van sporten met publiek. Ik hou eigenlijk helemaal niet van sporten, behalve van zwemmen, maar daar zijn ook altijd mensen die in de weg zwemmen enzo. Het liefst heb ik dus gewoon een leeg zwembad voor mezelf.
Maar ik hoor zoveel mensen enthousiast over yoga, dat ik het heel graag toch wil proberen. Zelf aanklungelen kan natuurlijk ook, maar ik zou wel graag een beetje een basis willen leren zodat ik geen dingen fout doe of forceer. En dan lijkt me dus een groepje dikke mensen toch fijner. Ook omdat je gewoon fysiek een beetje tegen dezelfde onhandigheden aanloopt. Misschien is het juist wel vreselijk hoor, maar vind het wel het proberen waard.
Maar ik hoor zoveel mensen enthousiast over yoga, dat ik het heel graag toch wil proberen. Zelf aanklungelen kan natuurlijk ook, maar ik zou wel graag een beetje een basis willen leren zodat ik geen dingen fout doe of forceer. En dan lijkt me dus een groepje dikke mensen toch fijner. Ook omdat je gewoon fysiek een beetje tegen dezelfde onhandigheden aanloopt. Misschien is het juist wel vreselijk hoor, maar vind het wel het proberen waard.
- isara
Goed van je chell!
Ik herken wat je zegt over in yoga in een groep als je overgewicht hebt en gewoon niet alle bewegingen kunnen doen of lang volhouden, Ik vond dat ook lastig. Om mezelf in de spiegel te zien en steeds weer te moeten bijsturen en eerder moest stoppen waar anderen het wel konden. Maar yoga in een groep, onder begeleiding is juist vaak fijn! Zeker iemand die begeleidt en herinnert aan doorademen enzo.
Ik zou k wel weer yoga in een groep willen, maar dan moet het echt de juiste groep zijn.
Ik herken wat je zegt over in yoga in een groep als je overgewicht hebt en gewoon niet alle bewegingen kunnen doen of lang volhouden, Ik vond dat ook lastig. Om mezelf in de spiegel te zien en steeds weer te moeten bijsturen en eerder moest stoppen waar anderen het wel konden. Maar yoga in een groep, onder begeleiding is juist vaak fijn! Zeker iemand die begeleidt en herinnert aan doorademen enzo.
Ik zou k wel weer yoga in een groep willen, maar dan moet het echt de juiste groep zijn.
- Yara
Ik heb nooit een spiegel gezien bij yoga gelukkig! Maar ik vind inderdaad de begeleiding bij yoga erg fijn. Ook met het oog op aanpassingen in houdingen als iets niet lukt.
Dance like nobody is watching
-
Ik heb me nog niet daadwerkelijk opgegeven voor een proefles hoor. Sowieso kan ik pas volgende week en ik moet nog wel een beetje meer moed verzamelen.