Baby kletspraat
-
Re: Baby kletspraat
Mijn nichtje heeft nog even zijwieltjes gehad voor het remmen en sturen idd, maar die waren er na drie weken alweer af. De zoon van een kennis reed idd ook gewoon zo weg op een fietsje van een buurkindje.
- kitten
Als ze op een loopfietsje kunnen afzetten en een eindje balanceren, dan kunnen ze ook zonder zijwieltjes fietsen. Omdat ze dan de truc van dat balanceren doorhebben. Maar de fase van loopfietsjes hebben we hier nooit gehad. Geen idee, dat was toen geen ding ofzo? Alleen Jongste had er eentje, omdat het me wel grappig leek. Maar het was geen verplichte fase ofzo. Bij ons was het driewieler -> zijwieltjes -> los.
Ik zou ook niet weten waarom zijwieltjes afgeraden zouden worden. Hele generaties hebben ermee leren fietsen!
Ik zou ook niet weten waarom zijwieltjes afgeraden zouden worden. Hele generaties hebben ermee leren fietsen!

- Ravelijne
Loopfiets leer je sneller mee fietsen, omdat trappen niet zo ingewikkeld is, vergelen bij balanceren. Maar allebei tegelijk leren is wel heel lastig. Dus vandaar dat dit nu meer een ding is. Ik geloof dat je met zijwieltjes of niet snel ‘echt’ leert fietsen, of nog behoorlijk lelijk kunt vallen, afhankelijk van hoe hoog ze afgesteld staan. Ik vond leren fietsen met zijwieltjes echt een crime... Staat me echt nog goed bij.
- kitten
Mijn zijwieltjes werden na een tijdje hoger afgesteld zodat ze de grond niet raakten als ik rechtop bleef. Zo leer je ook balanceren, door recht te fietsen zonder dat je je wieltjes hoorde.
- Daantje
- Contacteer:
Zo heb ik het ook geleerd, en uiteindelijk gewoon van mijn vader op de parkeerplaats naast het huis. En dan natuurlijk expres omvallen zodra ik doorhad dat hij me al lang los had gelaten. Ik zie niet in wat er slecht is aan zijwieltjes.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Pien
Oudste is hier met zijwieltjes harder gevallen dan zonder. Ik denk dat ik de jongste zonder zijwieltjes laat gaan.
Driewieler is hier uit luiheid overgeslagen. Die moest ik duwen en op de loopfiets 'reden' ze zo weg.
Driewieler is hier uit luiheid overgeslagen. Die moest ik duwen en op de loopfiets 'reden' ze zo weg.
- eireann
- Site Admin
- Voleuse
Ik had een stok aan mijn fiets en die hield mijn vader dan vast. En inderdaad, als ik doorhad dat hij niet meer achter me liep werd in nerveus en viel ik prompt omver 

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- tessie
- Contacteer:
Nou ja, dat we allemaal zo hebben leren fietsen zegt natuurlijk niet dat het niet beter/efficiënter kan he? Ik zou persoonlijk de meest efficiënte manieren willen, want achter zo'n fiets aanrennen als die wieltjes er net af gaan, is ook geen feestje hoor
#luiemoeder

- kitten
Ja, daar geef ik je groot gelijk in. Ik zou gewoon niet weten waarom zijwieltjes afgeraden zouden moeten worden. Want dat vind ik wel een andere insteek.
-
Ik bedoelde dus ook idd dat zo'n loopfietsje je daarna dat rennen achter een fiets aan kan besparen
En het is voor een kind natuurlijk ook fijn dat hij/zij snel kan fietsen. Of zijwieltjes verder wel of niet afgeraden wordt zou ik niet weten.

- Ravelijne
Volgens mij worden zijwieltjes niet zozeer afgeraden, maar wordt aangeraden om met een loopfiets te beginnen als je een kind sneller en met minder valpartijen wil leren fietsen. Dan leer je balanceren zonder dat je ook aan het trappen bent, en als je eenmaal kunt balanceren is dat trappen erbij kinderspel. Dan heeft het dus de zijwieltjes niet meer nodig als tussenstap. Want met zijwieltjes erbij moet je toch tegelijk leren trappen en balanceren (want met zijwieltjes op de grond ben je alleen aan het trappen, en niet aan het balanceren).
- miss_meeko
Voorlopig is de grootste uitdaging nog dat zoonlief überhaupt interesse krijgt in zijn fiets en hem niet per se wil weggeven "Want ik wil geen trapperfiets, ik heb al een loopfiets"
Qua zijwieltjes heb ik begrepen dat kinderen teveel gaan vertrouwen op de zijwieltjes en dan niet zelf gaan balanceren... Ik denk dat we het eerst gaan proberen zonder (als ie er eenmaal op wil) en mocht dat floppen kunnen we altijd nog zijwieltjes halen.
Qua zijwieltjes heb ik begrepen dat kinderen teveel gaan vertrouwen op de zijwieltjes en dan niet zelf gaan balanceren... Ik denk dat we het eerst gaan proberen zonder (als ie er eenmaal op wil) en mocht dat floppen kunnen we altijd nog zijwieltjes halen.
- Voleuse

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa