Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
- juffie
- Site Admin
Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
Ik gooi altijd de oude polis weg zodra de nieuwe binnenkomt...
MILF 

polisbladen kan je weggooien zodra je nieuwe hebt, laatste zou ik wel bewaren na beeindigen, maarhooguit jaartje of twee, zodat je weet dat er geen lopende zaken meer komen die nog afgehandeld moeten worden. Aanvraagformulieren en meest recente polisbad is van belang.
Bankafschriften is ander verhaal, particulier 5 jaar, zakelijk meen ik 7 jaar,.. tenzij dat inmiddels ook al weer veranderd is.
Bankafschriften is ander verhaal, particulier 5 jaar, zakelijk meen ik 7 jaar,.. tenzij dat inmiddels ook al weer veranderd is.
Dan gaat gewoon alles weg, zeker omdat ik inmiddels al jaren bij een andere verzekering zit.
- Peter^
- Contacteer:
Misschien dat je ze nog in kan scannen en digitaal kunt opslaan?
dat heeft geen nut peter! oude polisbladen zijn niet meer geldig, dus waarvoor zou je ze nog moeten bewaren als je er zeker van bent dat er geen 'achterafkomend' leed meer zou zijn?
- Peter^
- Contacteer:
Je hebt gelijk, als je weet dat er geen 'achterafkomend' leed zal zijn. In mijn naaste omgeving iemand gehad, die helaas jaren later te maken kreeg met 'achterafkomend' leed.
En misschien ben ik een uitzondering, maar ik kon pas mijn ambtsjubileum uitbetaald krijgen na het tonen van mijn salarisstroken van al die jaren. De gegevens uit de bestanden gingen niet zo ver terug.
En misschien ben ik een uitzondering, maar ik kon pas mijn ambtsjubileum uitbetaald krijgen na het tonen van mijn salarisstroken van al die jaren. De gegevens uit de bestanden gingen niet zo ver terug.
Geniet van de positieve momenten.
ik had het dan ook over polisbladen, niet over salarisstroken en bankafschriften he:) Laatste polisblad bewaren is nooit verkeerd, tot je zeker weet dat er geen achterafkomend leed meer is... maar alle eerder afgegeven polisbladen hebben geen functie meer:)
Overigens.... er is geen werkgever die van jou kan eisen dat je je salarisstroken van al die jaren bewaart voor je je 25-jarig jubileum mag vieren hoor. Wettelijke bewaarplicht voor salarisstroken is er al helemaal niet, voor bankafschriften en zo is die 5 jaar. Dienstverbanden en zo is aan werkgever om bij te houden. daar hebben ze personeelsadministratie en zo voor! (overigens.. op bijna elke salarisstrook staat: datum in dienst... dus heb je aan je laatste salarisstrook genoeg om aan te tonen hoe lang je in dienst bent:)
Overigens.... er is geen werkgever die van jou kan eisen dat je je salarisstroken van al die jaren bewaart voor je je 25-jarig jubileum mag vieren hoor. Wettelijke bewaarplicht voor salarisstroken is er al helemaal niet, voor bankafschriften en zo is die 5 jaar. Dienstverbanden en zo is aan werkgever om bij te houden. daar hebben ze personeelsadministratie en zo voor! (overigens.. op bijna elke salarisstrook staat: datum in dienst... dus heb je aan je laatste salarisstrook genoeg om aan te tonen hoe lang je in dienst bent:)
volgens mij is zelfs salarisstrook niet belangerijk .. alleen je jaaroverzicht
daar staat alles op ...
daar staat alles op ...

vaak ook wel, maar daar staat niet altijd de datum in dienst treding op.. maar nogmaals.. is taak van werkgever omdat bij te houden hoor, niet van werknemer
k wil een nieuwe fiets !
iemand un fietsie in de aanbieding ?
en dan niet in limburg
iemand un fietsie in de aanbieding ?
en dan niet in limburg

- eireann
- Site Admin
ik heb er wel 1
Voorband en achterband binnen en buiten moeten vervangen en de ketting moet gemaakt/vervangen worden
Dus of je er veel aan hebt,....

**Self Rescuing Princess**
- cinderella
Onderwerp: Ongecontroleerde rant topic!
Das ook nog eens minder werk dan de fiets van eireanne opknappen.
oeps, gewoon je band plakken!!oeps2 schreef:![]()
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
&%^^%$#&*&^&$%&$#^^%$&
![]()
punaise in mn voorband
damm![]()
moet ik lopend mijn boodschappen doenen dat haat ik !!!
Das ook nog eens minder werk dan de fiets van eireanne opknappen.
toen doet er nu niet meer toe
- JJV

op t station hebben ze hele rij tweede hands
(doe je taart chez mij)
~\v/~
wro is dat jeejee ?
ik neem aan dat je geen privee stalling hebt :icon_biggrin:
oepz
ik neem aan dat je geen privee stalling hebt :icon_biggrin:
oepz