oeps lokt het ook uit. Geef een goed argument of een inhoudelijke post en ze negeert het of geeft een atwoord alsof het ermee van doen heeft, maar wat er werkelijk niks mee van doen heeft...
En ze geniet ervan hoor silence, ik heb d'r geen meelij mee.
kitten schreef:oeps lokt het ook uit. Geef een goed argument of een inhoudelijke post en ze negeert het of geeft een atwoord alsof het ermee van doen heeft, maar wat er werkelijk niks mee van doen heeft...
En ze geniet ervan hoor silence, ik heb d'r geen meelij mee.
i love it kit
maaruhh die links zijn wel degelijk over de ov hoor anders mik ik ze niet hier neer
Wat ik tot nu toe het enige echte nadeel van de ov-chipkaart vind, is dat er gerekend wordt qua tijd/afstand in de bus. Wat betekent dat er in Nijmegen bijvoorbeeld een bus is, waarbij je in het weekend en na 8uur 's avonds doordeweeks meer moet betalen, omdat hij dan een extra rondje door een wijk doet, die hij normaal niet doet. Dat vind ik erg raar. Om nog maar niet te spreken over bussen die een langere afstand afleggen en waar je dus van die bussen hebt die door alle dorpjes gaan, en snelbussen. Dat heeft voor de consument nogal nadelige gevolgen, lijkt me zo (zeker omdat streekbussen sowieso al minder vaak gaan dan stadsbussen).
Verder vind ik het systeem eigenlijk wel handig. Als de ing er ten minste voor zou zorgen dat hun pinpassen werken met die oplaad-apparaten van de NS. Nu ja, des te meer reden om van bank over te stappen als ik student af ben.
Dus als ik dan 's avonds laat al báál omdat ik alleen nog de streekbus kan nemen die al die k*t dorpjes mee neemt, dan moet ik daar nog voor bijbetalen ook? :icon_confused: Da's wel erg krom idd!
Bij mij vroeger had je een snelbus, die pakte al vrij snel de provinciale weg, en de snelweg - dat was korter. En je had de gewone bus, die kronkelde nog door wat dorpjes, en kronkelde daarna rustig de stad in. Nu wordt de snelbus dus goedkoper met de OV-chip (of die ander duurder, dat is waarschijnlijk logischer), terwijl het aantal strippen dus wel hetzelfde blijft.
Volgens mij is het wel een stuk praktischer, als je er eenmaal aan gewend bent en de features kent. En strippenkaarten verlopen na een tijd. chiptegoeden niet. Het is ook makkelijker te bewaren, kan niet verregenen of in de was verloren gaan.
Net zoals de treinkaartjesautomaten: eerst denk je: jemig wat moeilijk allemaal! Kan dat niet gewoon bij een loket? Maar tegenwoordig ga ik zelfs liever naar de automaat. Lekker snel.