WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
puppie

Re: WS valt af!

Bericht door puppie »

Super lotus!
En goed bezig Anne! Ik hoop voor je dat die 6 kilo gaat lukken!

Voor mijn vakantie moest ik nog 7 ons tot aan mijn streefgewicht...
De vakantie was geweldig en ik moet er duidelijk weer hard voor gaan :bloos:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dag 1 was gister en ging goed. Geen choco, geen tussendoor snoepen, klein beetje beweging (20 min fietsen) redelijk gezond lunchen/avondeten

Dag 2 tot dusver goed. Veel beweging, 15 minuten fietsen, 20 minuten lopen, en vanavond weer terug fietsen.

Dag voor dag!
**Self Rescuing Princess**
puppie

Bericht door puppie »

Goed zo Anne!

Hier sinds gisteren ook weer op het goede pad! Gelijk ook maar 1,5 uur gefietst :-)
Was in 4 weken tijd 1,5 kilo aangekomen en ondanks dat ik het wel wist baalde ik er eigenlijk ook wel van :-|
nijntje

Bericht door nijntje »

Ik ben nog niet op de weegschaal geweest, maar merk wel dat ik nu ik weer gewoon in beweging ben m'n ziek-zijn-kilo's weer langzaam aan het verdwijnen zijn. Ziek thuis zitten en dus wel gewoon eetlust hebben en lekkere dingen in de buurt en jezelf zielig vinden omdat je niet kunt werken en geen energie hebt en niet kunt sporten is niet echt goed voor 't gewicht. Of, nou ja, wel voor 't gewicht, maar niet voor het afnemen ervan ;)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dag twee gister ging ook goed. Niet gesnoept, geen choco, redelijk gezond avondeten. Had wel HONGER, moet dus meer gaan eten bij lunch en ontbijt om de suiker van choco/snoep te compenseren.

Dag drie: minder beweging want naar station gebracht, wel meer brood mee voor de dag. (donker monnikenbrood, lekker!) twee bekertjes water en een thee staan al op het buro.

Wel gezwicht voor Cola light trouwens...
puppie

Bericht door puppie »

Goed bezig Anne!

Is het geen idee als je honger hebt om fruit te eten?
En bij de lunch iets van een (magere) salade?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Salade lust ik niet (ja, tonijnsalade met kledders mayonaise..) en fruit, lust ik eigenlijk alleen banaan en geschilde appel.... oh en manderijntjes, maar ook lastig... Ben moeilijk :( Maar beter ontbijten en lunchen moet ook helpen. Anders zal ik fruit wel even beter kijken wat ik wel / niet eet (want een banaan uit de tas eet ik dus niet want die is dan al verkleurd... gaat nergens over, weet ik wel, maar dat veranderen is niet zo makkelijk..)
puppie

Bericht door puppie »

Haha! Maar dat van die banaan heb ik net zo hoor!

Salade kan je ruim zien natuurlijk. Augurken, rauwkost, komkommer is ook allemaal prima.
En iedere dag een banaan, een appel en een mandarijn is ook goed toch! ;)

Ik at ook altijd weinig fruit en salade al helemaal amper, maar in het programma van weight watchers 'moet' je.
Ik begin het zowaar te waarderen.
cinderella

Bericht door cinderella »

Dan moet je die banaan ff in een doosje doen anne, want dan kan ie niet kneuzen en blijft ie mooi geel.

Zoek anders lekker fruit uit wat je graag eet, en maak er een fruitsalade van. Ook lekker als toetje, en maak dan gelijk voor een dag of 3. Ik heb daar een bak voor met uitlekbak, zodat je fruit niet na een dag in het sap staat. Paar flinke scheppen van in een bakje, vorkje mee, en dat doe ik dan in een redelijk klein koeltasje (formaat stuurtas als je dat wat zegt)
favorieten bij mij: verschillende soorten meloen, ananas (doe ik tegenwoordig binnen 5 minuten schillen én snijden), mango, mandarijntjes, en (pitloze) druiven. En nu in het seizoen perzik en nectarine.
Als je aardbeitjes wil, dan die niet tijdens het snijden toevoegen, maar op de dag zelf, want die gaan snel schimmelen.
Peer en appel verkleurt heel snel.
toen doet er nu niet meer toe
puppie

Bericht door puppie »

Met meloen vind ik het nadeel dat de smaak zo in het andere fruit trekt, zeker als je het langer laat staan.
cinderella

Bericht door cinderella »

Daar heb ik bij mijn weten nooit last van gehad. Welk fruit gaat dan naar meloen smaken volgens jou?
toen doet er nu niet meer toe
puppie

Bericht door puppie »

Alle fruit ;)
Maar ik ben dan ook niet zo super gek op meloen.
Vind de smaak echt heel overheersend.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik wil nog geen fruit! ik vind fruit moeilijk en stom! Eerst nu dit maar eens aanwennen en dan iets moeilijks er bij doen.

Ik maakte geen grapje toen ik zei dat ik moeilijk was met eten.... ik lust dat fruit wat ik noemde wel, maar ik moet er eerst een kwartier naar kijken en mezelf aanmoedigen voor ik het durf te eten. Ik vind fruit en groenten stom en vervelend. Minder snoepen en meer bewegen is ook al heel goed, ik wil er niet gelijk zoiets moeilijks bijdoen...
puppie

Bericht door puppie »

Hihi :biggrin: Je bent goed bezig hoor Anne!

Maar honger is ook stom en nodigt uiteindelijk uit tot snaaien en nou ja, daar heb je ook niks aan natuurlijk.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Daarom heb ik ook meer brood bij me :)
Plaats reactie