Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
kitten

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door kitten »

kitten schreef:Ik heb woensdag een sollicitatiegesprek. Basic functie, niet te ver weg, salaris is ok, weinig bijzonder. Maar parttime was bespreekbaar dus als ze akkoord gaan met 24 uur per week en het salaris dat ik had, dan ga ik hem wel nemen.
Ow ow, updateje, de functie is toch uitdagender dan ik dacht én ik mag op 2e gesprek. :) Dus da's positief.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Tof, go kitten!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
colet

Bericht door colet »

Ligt het aan mij? Ik kan al drie dagen niet op werk.nl :confused: en ik wil mijn bericht graag lezen :(
Ik wil een opleiding gaan doen en heb gevraagd wat zij daarin kunnen betekenen...

Gaaf kitten! Spannend!
Ruby, zo'n brief kan goed zijn.Vooral voor jezelf. Of het een goed idee was is, denk ik, vooal afhankelijk van wat je doel is/wat wil je erme ebereiken?
Wil je een brief terug? Hoop je dat zij er ook nog wel eens aan denken en nu blij zijn dat jij deze brief schreef.... Was het alleen om jezelf te kunnen uiten enje zegje alsnog te kunnen doen, zonder de heftigste emoties die er toendertijd bij zouden hebben gezeten?
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik had gisteren een bericht op werk.nl en dat kon ik wel gewoon lezen. Ik had een tijdje terug ook wel dat ik met mijn laptop niet kon inloggen, terwijl het met mijn telefoon wel werkte... Dus mss een andere manier proberen? (gister trouwens ook via mn foon ingelogd...)
colet

Bericht door colet »

Het is gelukt. Bericht was negatief :(
UWV steunt het initiatief wel, dat mensen hun kansen willen verbeteren, maar draagt niet bij in externe opleidingen of cursussen.
Als ik besluit het toch te gaan doen, moet ik het doorgeven omdat ik dan minder beschikbaar ben op de arbeidsmarkt.
Vraag ik mij bij dat laatste wel af of dat positief of negatief is.
madeleine

Bericht door madeleine »

Go Kitten.... door na de 2e ronde. Colet ik ga ervan uit dat het positief is, houdt misschien een iets soepeler omgang met sollicitatieplicht in? * eeuwig optimist is* .
Ik heb net gebeld... arbeidsv :panic: iirwaarden lijken haalbaar. Was wel heel fors natuurlijk, maar het is ook een hele forse baan *proest* dus ik ga maar eens een forse presentatie voorbereiden.... :panic: na het weekend. Nu eerst verhuizen.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
skaoot

Bericht door skaoot »

Yay voor kitten!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
chell

Bericht door chell »

Krijg je een mail ofzo als er een bericht is op werk.nl? *newbie werkloze is*
colet

Bericht door colet »

Ja, als je bent ingeschreven, dan krijg je een bericht via mail, dat er een bericht is.
Ook kun je vacatures laten doorsturen.
Op werk.nl kun je, eenmaal ingelogd, ook direct solliciteren op vacatures.

Nadeel vind ik dat je CV wordt samengesteld uit een ingevuld profiel. Heb ik onlangs zitten zweten op een zakelijk doch opvallend CV te maken, kan ik dat dus niet op werk.nl laden!
Als ik een adres kan vinden, dan schrijf ik dus vaak zelf een mail en voeg mijn CV als bijlage toe.
kitten

Bericht door kitten »

Ik solliciteer dus nooit via werk.nl, mede om die reden.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

colet schreef:Het is gelukt. Bericht was negatief :(
UWV steunt het initiatief wel, dat mensen hun kansen willen verbeteren, maar draagt niet bij in externe opleidingen of cursussen.
Als ik besluit het toch te gaan doen, moet ik het doorgeven omdat ik dan minder beschikbaar ben op de arbeidsmarkt.
Vraag ik mij bij dat laatste wel af of dat positief of negatief is.
wees heel voorzichtig daarmee en vraag heel goed na wat de consequenties daarvan zijn. Mijn dochte rwerd gekort op haar uitkering omdat ze dus idd minder beschikbaar was voor de arbeidsmarkt en dus geen recht meer zou hebben op de volledige uitkering
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
kitten

Bericht door kitten »

Oh, da's nasty zeg!
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Ik heb wel eens een nieuwe kracht gezocht via werk.nl. Zou dat nu niet snel weer zo doen.
Sollicitanten die duidelijk een brief schrijven omdat dat moet om hun uitkering te behouden, mensen die zonder afbericht niet komen opdagen op sollicitatiegesprekken en erg veel werk om de juiste personen eruit te vissen.

Dus als ik zelf zou willen solliciteren, zou ik wel kijken wat er via werk.nl aangeboden wordt, maar dan bij voorkeur via de sollicitatieprocedure van het bedrijf zelf aanmelden.
Ik denk dat je cv en brief met minder scepsis gelezen zullen worden en dat je dus meer kans maakt.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
kahlan {HS}

Bericht door kahlan {HS} »

Succes kitten! Wanneer is je 2e gesprek?

Vandaag reactie gehad op mijn sollicitatie en ik mag vooralsnog niet op gesprek komen :( Ze houden hem nog wel even vast, maar ik denk niet dat de kans heel groot is dat ik alsnog mag komen..
Morgen dus maar nieuwe sollicitaties gaan schrijven, er zijn immers nog meer ziekenhuizen in Nederland.
kitten

Bericht door kitten »

Balen kahlan!

Mijn gesprek is verzet naar de 28e. :)
Plaats reactie