WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
cinderella

Re: WS valt af!

Bericht door cinderella »

@ puppie, dan moet je ook geen meloen door de salade doen, of apart voor degenen die het wel lekker vinden.

Anne, is er niet iets wat je wel lekker vind? Meen me te herinneren dat je ooit pastasalade had gemaakt met cherrytomaatjes erin? Das toch ook hartstikke gezond snoepvoer? Of een paar blaadjes sla op je brood (als je daar vleeswaren of kaas tussen hebt)? Overigens kun je zalm of tonijnsalade ook heel goed zelf maken, maar dan met heel weinig mayo: blikje vis fijnprakken, fijngesneden appel/augurk/uitje/sjalotje en als je het lekker vind wat kappertjes erbij. Vast ook wel lekker met een blikje mandarijntjes. Weinig mayo erbij, net zo veel totdat het aan elkaar blijft plakken.Eventueel met pasta of fijngesneden aardappel als basis, en je kunt het dan ook zo eten uit een bakje. Ik roer dan 1 deel mayo los met minimaal 2 delen vocht, bijvoorbeeld het sap van de mandarijntjes, sinaasappelsap of appelsap, en roer dat dan door de salade. Aardappel en pasta nemen namelijk veel vocht op, en dan blijft het lang smeuïg.
Maar begin met te kijken naar wat je lekker vind. Allerhande had trouwens een paar afleveringen terug ook een bladzijde met allerlei zelfgemaakte rauwkost. Was ook iets met druiven en dadels, lijkt me ook erg lekker. Dadels is fruit, dus zit vol vezels, maar is ook superzoet.
toen doet er nu niet meer toe
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik had express cherrytomaatjes genomen omdat ik daar makkelijk omheen kan scheppen...

Dank je wel voor de tips, maar ik wil het niet.
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Meloen smaakt inderdaad heel sterk. Maar ik ben dol op meloen, dus dat maakt de bijgevoegde stukjes appel juist lekkerder, vind ik. ;) Ik koop wel de voorgesneden fruit. Luxe, duur, ja, maar liever dat dan dat ik het uiteindelijk toch niet eet. Dan is een salade van 3 euro die ik wél eet, goedkoper dan het zakje appels van 1,5 euro dat verrot.

Die bananendoosjes verkopen ze bij de Xenos. Jongste is dól op bananen en was heel trots op zijn bananendoosje. Helaas is het kwijt geraakt op school... :nopompom:
puppie

Bericht door puppie »

Ik koop ook regelmatig voorgesneden fruit, wel zo makkelijk :yes:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

oooohhhh ik heb zo'n trek in iets zoets! Ik doe het niet maar moet even mopperen... stoppen met suiker is zoooooo naar... waarom begin ik er dan steeds weer mee?
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Omdat als het je lukt je het niet eens meer merkt dat je minder suiker eet. En dan wordt je minder snel dik. Maar dan moet je wel even volhouden. You can do it :static:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik bedoelde, waarom begin ik dan steeds weer met suiker als ik er al vanaf ben... Nu moet ik weer opnieuw stoppen!

Thanks for the cheer!
vode

Bericht door vode »

Ik ben hier eindelijk na meer dan 9 weken niets doen gezond aan het eten en bewegen.

Ik probeer te ontbijten met een fruitkick en een stuk fruit, preferably banaan omdat het goed vult ondanks dat het de meeste kcal heeft van alle fruit. Als ik nog steeds honger heb eet ik nog een cracker met jam.
Rond de middag doe ik meestal 2-3 crackers happen of een boterham als ik daar echt behoefte aan heb. Bij het avondeten eten we van de kar en dat is altijd goed verdeeld qua vlees/vezels/groente, maar daar kan ik me nog niet zo goed inhouden en eet ik meestal alles op. :shutup:

Als ik door de dag heen honger heb eet ik een stuk fruit of een maria koekje van 27 kcal oid, ondanks dat die wel mini zijn, vullen ze wel heel goed. Ook probeer ik 5 dagen per week te sporten. Ik begon met 15 min op standje 1 op de crosstrainer en nu lukt het 20-30 minuten (hangt ervan af hoe ik me voel) soms op standje 5 maar meestal 3.

Ik ben niet meer buiten adem als ik de trap op ga en ik merk dat ik met minder eten de dag door kan komen als ik het goed spreid. Het enige jammere is dat hier in het centrum mensen graag snoepen en samen lekker eten en uitgebreid lang aan de ontbijt/lunch/avondmaaltijd zitten en dan ga je al snel mee de verleiding in. Vooral qua chips en ijs. :shutup:

Ik weet niet of ik ga afvallen de paar weekjes dat ik hier nog zit en hoe ik het ga doen als ik weer thuis ben (kans zit er dik in dat ik dan weer geen fuck doe :oops: ) maar ik voel me nu wel lekker zo!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

qua geen suiker en tussendoortjes en geen choco gaat het goed, avondeten moet gezonder.. Voel me wel lichamelijk niet helemaal lekker (misselijk, maagzuur etc) maar weet niet waar dat van komt.

Wel jammer dat de weegschaal vanochtend zei dat ik was aangekomen. Maar gewoon doorgaan :)
kitten

Bericht door kitten »

Als je van een suikerverslaving af wil komen, is afvallen een lange termijn dingetje. Stap 1 is van de suikers afkicken. :hug: Al snap ik dat het motiverender zou zijn om daarmee ook meteen kilootjes kwijt te zijn!
puppie

Bericht door puppie »

Verwacht je serieus dat je na 3 dagen geen snoep eten gelijk al bent afgevallen?!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

4 dagen :) nee, afgevallen misschien niet, maar aankomen is wel erg jammer :)
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

hier zag ik vanmorgen voor t eerst sinds mensenheugenis de 83 weer voorbijkomen in het schommelen... ok.. ok... bij het opstappen op de weegschaal... en eindigde bij 84,1, maar toch! en dat terwijl jaartje of anderhalf terug de 91 in zicht was.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
kitten

Bericht door kitten »

Wauw phedre, ik ben zo ontzettend onder de indruk van alle veranderingen die jij nu door maakt! :worshippy: Je ziet het echt aan je hoor!
JerryM

Bericht door JerryM »

Toch goed bezig, anne!

en phedre ook

:static: :static:
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Plaats reactie