Van vrolijk naar troostbankje in een paar uurtjes!
Wat zijn mijn klasgenoten toch fucking achterlijk soms! Een discussie over een concert waarin ik de rol van advocaat van de duivel op me nam, waarop een klasgenootje reageerde. Ik legde rustig uit hoe ik er tegenaan keek, zij verdraaide mijn standpunt tot het makkelijk onderuit te halen was, en ik corrigeerde haar. Vervolgens vliegt de hele klas me aan omdat ik zo'n uitgesproken mening heb en bla bla bla!
Waarom is het tegenwoordig niet meer toegestaan om een uitgesproken mening te hebben? Moeten we als een stelletje makke schaapjes de kudde volgen? Ik snap het echt niet. Wat verwacht de wereld in godsnaam? Enerzijds roept iedereen heel hard dat het goed is om een eigen mening te hebben, anderzijds moet je die vooral niet uitspreken, want dan krijg je ook gezeik.
Sorry, mix van rant en troostbankje, maar ik voel me er wel heel even seriously fucked door. :icon_sad:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Vreselijk idd. Op de HTS heb ik tijdens een discussie, om iedereen te sarren, het onderwerp "alle drugs moeten gelegaliseerd worden" genomen. Man, je had ze moeten horen. Blij dat ik geen klasgenoten heb, nu heb ik gewoon collega's. En daar ben ik blij mee...
Ik vrees dat je wel een eigen mening mag hebben, zolang er ook anderen zijn die die mening hebben. Hoe meer mensen binnen een groep die mening van jou ook hebben, des te meer schijnt jouw mening geaccepteerd te worden. Maar ik kan me voorstellen hoe moeilijk het is om af te wegen of je eigen mening geaccepteerd wordt of niet.
kitten schreef:Als je advocaat van de duivel speelt, is het dan nog wel jouw mening? Klinkt een beetje alsof je uit lokte dat iedereen jouw mening zou afkeuren...
Nee, 't was ook wel mijn mening. Ik sprak hem alleen uit om advocaat van de duivel te spelen, omdat ik een discussie waarin iedereen bij wijze van spreken "+1!" roept, nogal saai vond. De stelling was dat Lady Gaga geen bloederige scène had mogen spelen in haar concert na de taximoord in Engeland. Ik sprak toen uit dat 't wel van extra respect getuigd zou hebben als ze dat stukje uit haar concert zou hebben gelaten.
Het was dus helemaal geen hele rare, onbegrijpelijke mening. Maar ik snap je vraag hoor, had 't misschien duidelijker neer moeten zetten .
@de rest: Jullie zijn lief! *knuffelt* Blij dat ik ook een zwart schaapje tussen alle witten mag zijn (geweldig plaatje ranting!)
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
verdrietig omdat alles even niet gaat zoals het hoort. Mijn vaste relatie (lees 7 jaar lang) lijkt aan puin. En op mijn werk kan ik me totaal niet concentreren en wordt al misselijk als ik eraan denk dat ik morgen weer ga werken. Maar het moet wel.