Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
eireann
Site Admin

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door eireann »

Oh spannend kahlan! In de buurt werken en met mensen klinkt heel gunstig, en je kan altijd door blijven kijken naar iets in een ziekenhuis toch? In de zorg moet dat toch wel lukken.

Bedrijf in de buurt belde net, of ik volgende week op gesprek wil komen :) Ja hoor, dat wil ik wel!

Ik voel me alleen zooooooo lullig naar de collega die net terug is van verlof....
**Self Rescuing Princess**
kahlan {HS}

Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door kahlan {HS} »

Succes alvast!

Ik ben net op gesprek geweest, was heel kort, maar volgens mij ging het wel goed.
Uiterlijk dinsdag hoor ik of ze me willen aannemen of niet.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Hoop dat ze je niet te lang laten wachten!
kitten

Bericht door kitten »

Niet te druk maken om die collega, Anne. Die redt zich ook wel weer!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Wow.

Wow.

Wat een leuk bedrijf! Echt leuk!

en ik heb nog nooit zo'n sollicitatiegesprek gehad! Die mevrouw en haar collega spraken meer dan ik! Veel uitleg gekregen, veel grapjes gemaakt van beide kanten. Ik heb wel eens een gezellig sollicitatiegesprek gehad, maar nog nooit zo leuk. Heb na 40 minuten maar eens gevraagd of ik nog iets over m'n zelf zou vertellen? en toen stelde ze wel twee vragen, maar alles ging om mij als persoon, niet om wat ik kan.

Als ik door ga naar de volgende ronde is het een test van twee uur (meerdere kleine testen) om het kunnen zeker te stellen, en hoewel ze maar voor 1 functie aan het werven zijn, iedereen die door de test komt wordt aangenomen want goede mensen zijn schaars en ze vinden wel een plekje.

In de fulltime range (32-40 uur per week) mag je ook zelf bepalen hoeveel je werkt. Als je maar doorgeeft. Kan dus met 40 uur beginnen en na een half jaar zeggen, jongens doe toch maar 38/36/32 en als je een jaar later weer hoger wilt is het ook goed.

En als je daar door je proeftijd komt krijg je meteen een vast contract. Het is er ECHT leuk!

Ik hoor uiterlijk dinsdag of ik doorga naar de tweede ronde.

HEEL spannend! (al ben ik voorzichtig positief)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Oh, dat klinkt heel erg goed, anne!!!

*duimt*
MILF :grin_ani:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Had ik al gezegd dat het 10 minuten fietsen van huis is? En ze hebben een Bar op de bovenste etage :)
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Klinkt goed! Ik duim voor je!
skaoot

Bericht door skaoot »

Wel benieuwd waar je dan bent geweest :) Klinkt echt heel goed, duim voor je!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
kitten

Bericht door kitten »

Wauw, Anne, dat klinkt wel echt heel erg goed joh!!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

De tweede functie is door de recruiter on hold gezet omdat het bedrijf niet reageert. Klinkt me als een manager zoals m'n huidige manager, dus denk dat dat sowieso niks wordt.

Dit weekend nieuwe vacatures zoeken! (niet op 1 paard wedden.... maar eigenlijk wil ik dat ze NU belt! )
leonietje

Bericht door leonietje »

Ik heb een vraagje.. Ik heb vanmorgen mijn functioneringsgesprek gehad. En die was niet zo goed. Van 2 kanten niet ik doe mn werk netjes help klanten goed maar ik ben niet gemotiveerd. Dat klopt omdat ik absoluut niet in dat team pas en ik de branche ook helemaal niets aan vind. Nou verloopt mijn contract na 3 contracten op 1 mei. Mijn baas sprak erover dat hij twijfelde mij nog een half jaar contract te geven of het contract te beeindigen. Maar volgens mij had hij dit voor 1 april moeten aangeven (opzegtermijn van 1 maand staat in mn contract) en ik heb 3 contracten gehad waardoor hij me een vast contract moet aanbieden.

Weet iemand of dit klopt?? En wat mijn rechten zijn?
Ik heb op de website werk.nl al het 1 en ander gevonden.
Maar ik kan niet zo goed vinden of er uitzonderingen op die regels zijn.

Ik voel me eigenlijk aan de ene kant opgelucht dat het einde voor dit werk in zicht is.. aan de andere kant betekent geen werk heel erg slecht kunnen rondkomen financieel dus ook stress.

Ow en zijn er mensen die mij een sollicitatiebrief van zichzelf aan mij willen laten lezen zodat ik een beetje een inzicht krijg hoe het ook alweer allemaal werkt? :panic:
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

leonietje, bel anders even naar het juridisch loket (http://juridisch-platform.nl/juridisch- ... DgodFGArGg" onclick="window.open(this.href);return false;) daar kunnen ze je vaak heel veel verder helpen. Heb er best wel goede ervaringen mee.

je was toch aan t solliciteren ook bij een andere keten, die met vestigingen in brabant wat mogelijkheden schepte voor de toekomst en zo, hoe zit het daarmee?

succes!!

@allen: ik lees hier best nog altijd mee, al heb ik zelf nog altijd geen sollicitatieplicht. En als ik hier zo meelees is er zo enorm veel veranderd in dat opzicht, dat ik mn hart vasthou voor als ik ooit weer wel moet solliciteren, denk dat ik dan best wel eens heel hard jullie hulp kan gebruiken. Voor nu wens ik gewoon iedereen hartstikke veel succes met t vinden van de werkkring die je hebben wilt. Vind t op zich al een hele prestatie dat een aantal van jullie zo goed weten wat jullie willen, dat is iets waar ik al over struikel.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Na drie contracten zou het inderdaad een vast contract moeten worden.

Over de opzegtermijn:
Als je baas per 1 februari je uit dienst had willen hebben, dan had hij inderdaad 1 maand opzegtermijn. Maar als een contract van rechtswege afloopt dan hoeft dat niet. Hij mag tot een dag van te voren laten weten of hij wel of niet verlengd. (al is dat niet zo netjes natuurlijk). Voor echt goed advies even langs de rechtswinkel!

Let er op als je brieven gaat vergelijken van mensen dat je ook weet op voor soort baan ze solliciteren, retail is anders dan IT is anders dan kantoorfuncties!
leonietje

Bericht door leonietje »

Ja dat klopt maar er staat in mijn contract duidelijk dat er tussentijds opgezegd kan worden maar wel met 1 maand opzegtermijn. Maar de tip van phedre om te bellen lukt pas na het weekend ik hoop dat ik zelf al het 1 en ander kan vinden zodat ik wat rustiger het weekend in ga.
Plaats reactie