WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
kitten

Re: WS valt af!

Bericht door kitten »

Ik heb altijd het gevoel dat ik juist de enige ben die wél chips pakt en dat de rest amper wat neemt, dus die vreemde planeet heb ik ook, maar dan anders.

Ik was zomaar spontaan een kilo afgevallen! :shock: Ik denk cyclus-gerelateerd. Mijn app had een update, ik kan er nu ook gewicht in bijhouden. Ben benieuwd!
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Oke, het topic dat ik al tijden angstvallig vermijd toch maar eens opgezocht.

Ja, ik wil ook afvallen, al heb ik geen idee hoe dat moet, want ik heb nooit eerder gewichtproblemen gehad.

Sinds een maand of 7 ben ik weer begonnen met het slikken van een AD dat ik jaren daarvoor ook al slikte. Toen kwam ik er ongeveer twee kilo van aan, en nu zwel ik in rap tempo op. Ik weet niet hoeveel ik de afgelopen maanden aangekomen ben, wel weet ik dat mijn kledingmaat met twee hele maten naar boven is gegaan. En niet alleen mijn kleding maat, ook mijn bh maat is van mijn oude vertrouwde 75 B, naar een 75/80 D gegaan.
Ik ben er helemaal niet blij mee.( en dat is nog zacht uitgedrukt)
Ik ga minder graag naar spelfeesten en ik sla speluitnodigingen af omdat ik me niet lekker voel in het lichaam dat ik nu heb.
Het is echt een serieus probleem aan het worden voor mij.

Nu heb ik al erg veel opgezocht op internet over het gebruik van AD's en afvallen, en wat ik daaraan info vind bevestigd mijn eigen ervaring, en maakt me nog moedelozer.
Vandaar dat ik een paar maanden geleden heb besloten om af te bouwen met de AD's, tegen het advies van mijn behandeld arts in.
Ik slik nu de helft minder dan de ,voor mij gebruikelijke dosis, en het is zwaar. Vandaag heb ik mijn dosis nog eens met de helft verminderd. Ik kan het niet meer aanzien dat ik van lucht happen aankom.

Nu is het zo dat ik al niet veel eet, en dus niet weet waar ik op moet letten om af te slanken.
Ik eet vegetarisch ( soyaproducten) en veel groenten.
Ik lust geen frisdrank, en drink over het algemeen thee of flink aangelengde diksap.
Ik eet regelmatig fruit.
Ik drink weinig zuivel, soms wat soyamelk light.
Brood eet ik met kaas of sandwichspread ( is vegetarisch)
Chips eet ik nauwelijks, snoepen af en toe.( drop en chocolade)
Eens in de twee a drie weken eet ik eens een frietje, en ik heb geen frituurpan.
Ik bak mijn eten in olijfolie, en eet regelmatig vis.
Ik eet nauwelijks kant en klaar producten of afhaal eten. ( 1 keer in de twee maanden is veel)
Ik eet geen toetje na het eten.
Light producten vind ik vies, ik proef altijd de bitterheid van de sorbitol/mannitol , of wat ze er ook instoppen, en ik krijg veel last van mijn darmen als ik een light product drink.

Ik heb twee honden, een kind en geen auto, en heb dus regelmatige lichaamsbeweging.

En toch kom ik aan, en aan, en aan.
Ik heb twee weken nauwelijks iets anders gegeten dan smooties gemaakt van yoghurt en versfruit, en ben niet afgevallen maar aangekomen!
Het zijn echt de AD's. Overschakelen naar een andere AD ga ik niet meer doen, ik heb zowat alle mogelijke combinaties en SSRI's gebruikt, en van allemaal had ik erg veel last van de bijwerkingen en nauwelijks effect op mijn depressies.

Wat kan ik nog meer doen?
Zie ik iets over het hoofd?
Iemand tips?
Iemand hier, die meer info kan vinden over afvallen en AD's? ( ik heb alle engelstalige en nederlandse sites en artikelen ongeveer al gehad)
Crownless

Bericht door Crownless »

Weet je zeker dat je schildklier nog goed functioneert? Een te traag werkende schildklier zorgt voor depressieve klachten en dat je aankomt.

En een afspraak maken met een diëtist? Misschien eet je consequent te weinig en is je lichaam in overlevingsstand-dus-ik-buffer-vet geraakt... Zeker als je al een week leeft op smoothies. Das niet heel gezond volgens mij.

Ik ben geen voedingsexpert, dus ik denk dat je voedingspatroon te analyseren door iemand die ervoor geleerd heeft geen kwaad kan.

Maar wel een knuffel, want het klinkt wel rot, een lijf die niet doet wat je wilt.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
bibi{T}

Bericht door bibi{T} »

Ik ben het eens met crownless.
Ik zou je schildklier laten checken en zeker niet te weinig eten.
Ik neem aan dat je lichaamsbeweging voornamelijk lopen en fietsen is?
Schat eens hoeveel je fietst per week? (in km of in tijd?)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

goed advies van Crownless!

Maar weet wel, ik vind dat je prachtig lichaam hebt! Weet ik wel, jij ziet het anders, maar ik weet het nog goed, in het bubbelbad in de sauna...
MILF :grin_ani:
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Wat Crownless zegt inderdaad. Ow en ik weet niet welk fruit je eet, maar bijvoorbeeld bananen zit ook heel veel in. Daar kan je ook van aankomen als je die veel eet. Veel succes!
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

juffie schreef:goed advies van Crownless!

Maar weet wel, ik vind dat je prachtig lichaam hebt! Weet ik wel, jij ziet het anders, maar ik weet het nog goed, in het bubbelbad in de sauna...
Dank je!!!!

Het is niet zozeer de veranderingen aan mijn lichaam die me wanhopig maken...volle vrouwen vind ik over het algemeen erg mooi....het is meer het gevoel van machteloosheid waar ik helemaal gek van word. Ik heb het gevoel dat er niets is dat ik kan doen om controle te hebben/houden over mijn gewicht. Overigens heb ik naast het smootie dieet wel gewoon avondeten gegeten die weken.
Ik vind het eng om met de medicijnen te stoppen, maar ik ben er van overtuigd dat het van de AD's komt.

Deze week ga ik even langs bij de huisarts om te overleggen of het een andere oorzaak kan hebben en te vragen om een medische check up.
Volgens mij zijn er bij problemen met je schildklier meer symptomen, dan ik heb, dus ik denk dat de huisarts dat niet gaat onderzoeken.Maar ik ga het wel vragen of hij het wil onderzoeken.
Thanks voor de tip!
Yara

Bericht door Yara »

Mijn schildklier werkt ook vertraagd en de enige klacht die ik had was, naast de vermoeidheidsklachten die ik altijd al heb, gewichtstoename. Het kan dus wel en het is vrij makkelijk te checken (bloedonderzoekje) dus ik zou er zeker om vragen. Overigens is dit bij mij ook net ontdekt.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
leonietje

Bericht door leonietje »

Sinds mijn laatste update in dit topic is er weer 2 kilo af. Het gaat echt niet snel meer. Mijn vorige update was namelijk begin juli.
Mijn totaal staat nu op 12kg, maar om echt op een gezond gewicht te zitten moet er nog 5 kg af.
Echt lijnen doe ik niet meer. Ik let wel op wat ik eet maar het zou toch iets gezonder moeten en wat gevarieerder.
Mijn valkuil zit in het avondeten. Ik hou niet van koken en zou meer groente moeten eten. Fruit gaat wel goed 2 stuks per werkdag.
Ook zou ik moeten gaan sporten maar alleen gaan vind ik lastig. En mijn rug wil op dit moment ook nog niet zo meewerken.

Sporten stel ik dus nog even uit. Mijn doel is nu wel om mijn avond eten gezonder te krijgen.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Toen ik vorige week terugkwam van vakantie was ik wel wat zwaarder maar nu was de weegschaal weer heel lief en is er na de vakantie maar een pond bijgekomen. En dat terwijl ik ook nog een prednisolon kuur heb gehad waardoor je ook altijd zwaarder wordt. 94.9 is de score nu en dat betekend dat ik nog steeds in mijn leren rokje pas.
Crownless

Bericht door Crownless »

Doe je goed lotus!

Gisteren at ik voor het eerst in twee (of was het drie?) weken friet. Lekker met veel mayo, curry en uitjes. En vandaag buikpijn. Hmmpf. Zo snel hoeft mijn lijf nou ook weer niet te wennen aan dat gezonde dieet.

Wel van genoten, dat wel. En ik at er niet ook nog twee snacks bij, wat ik normaal wel doe. En weerstond de sirens call van de dr pepper en dronk cola light.

Qua gewicht of buik merk ik nog niks. Logisch, maar ergens had ik de ijdele hoop dat er gillend een klomp vet van me af zou vallen en wegrennen zodra ik op de loopband zou stappen. Valt dat even tegen, lol.

Ik doe mijn eigen renschema though. 2 minuut rennen, 1 minuut lopen. De laatste keer hield ik dat drie cyclussen vol. Ik wil er vijf kunnen, en dan ga ik voor 3 minuten, 1 lopen, etc. Wil meer conditie voor metalconcerten. En ok, ook voor seks.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Das een goede reden om conditie op te bouwen Crownless!

Ik zie steeds vaker die 7 terug im de weegschaal. :) Merk heel erg dat een weekendje met veel snoep en junkfood de boel doet opveren.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Xay

Bericht door Xay »

Crownless schreef:Qua gewicht of buik merk ik nog niks. Logisch, maar ergens had ik de ijdele hoop dat er gillend een klomp vet van me af zou vallen en wegrennen zodra ik op de loopband zou stappen. Valt dat even tegen, lol.
Dat is iets wat mij ook erg tegenvalt. Je ziet/merkt het resultaat pas zo laat. Dan heb ik al snel het idee dat ik het allemaal voor niets doe. Maar Crownless, je bent wel erg goed bezig als ik dit topic lees. Lukt het om je aan alle goede voornemens te houden? Om ze voor jezelf op te schrijven is wel slim (een soort implementatie intenties).

@fixertje, bedoel je dat als je weer een keertje ongezond gaat eten, dat het afvallen daarna weer beter gaat?
greeneye

Bericht door greeneye »

Dat is inderdaad zo. Om te voorkomen dat je lichaam in de spaarstand gaat moet je eigenlijk eens in de week of twee weken juist vette dingen enzo eten
Crownless

Bericht door Crownless »

Nou, tot nu toe wel redelijk. Ik eet denk ik 4 à 5 keer in de week fruit (merk ik aan de stoelgang, hoera!) en Bryan is de enige die de pot drop leegsnoept. Wel vrijdag gaan uiteten (maar bij Mexicaans hoort zure room en heel veel kaas, toch?). En maandag sporten overgeslagen wegens verrekte spier in nek en algeheel belabberd gevoel. Maar vandaag ga ik wel weer. Stiekem ook een klein beetje zin in.
Plaats reactie