Wat eten we vandaag?
- cinderella
Re: Wat eten we vandaag?
Wij ook. Elzasser flammkuchen (soort pizzabodem met beleg van creme fraiche/yoghurt, spek en rode ui)
toen doet er nu niet meer toe
- seleena
Spinazie met patatjes en een worst. 

Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Ik had zondag zelf gazpacho gemaakt. Lekker met salade en Turks brood. Evem afkicken van de bbq van zaterdag.
- seleena
Zelf gemaakt pompoensoep door hubbie is echt 

Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
Take me or leave me <3
Take me or leave me <3
-
Dacrael had een heerlijke ovenschotel gemaakt
- JJV
t is Italie week bij de lidl.. en ik heb flink uitgepakt
(of ingepakt)
dusssss .. caneloni met gehakt vulling .. met kaassaus.
(of ingepakt)
dusssss .. caneloni met gehakt vulling .. met kaassaus.
~\v/~
- eireann
- Site Admin
Kippensoep. Ik wou 'zelfgemaakt' zeggen. Maar het is meer zelf in elkaar gezet. Bouilionblokjes, kipfilet in stukjes, soepgroente uit de vriezer en vermicelli uit een pakje. komt het uit 3 pakjes ipv 1 

**Self Rescuing Princess**
- Ravelijne
Mmmm, lekker. Telt toch wel een beetje als zelfgemaakt? Kip zelf slachten en vermicelli from scratch is wel het andere uiterste. 

- pluis
Frankensteins kippensoep a la Anne.. Klinkt goed 
Ik had stoofpot met kip gemaakt in de slowcooker / crockpot (een uitkomst als je wel wilt koken maar niet eindeloos de tijd hebt om aan t fornuis te staan).
nodig (voor vijf porties):
- een blikje gecondenseerde tomaten-groentensoep met stevige vermicelli
- twee blikjes water (da's eentje meer dan het blikje voorschrijft, omdat je alles 'onder water' moet zetten)
- een blokje kippenbouillon
- vijf kippendijfiletjes (kan gewoon bevroren) Ik had ze zonder bot, maar botjes meekoken zou wel eens wat extra smaak kunnen geven.
- vijf of zes eetlepels tomatenpuree
- een hele ui (in grove snippers)
- twee penen (in schijfjes)
- twee handenvol linzen (gewoon droge, niet eens uit n blikje)
- zwarte peper
- oregano
- knoflook
Gewoon alles in de 'crockpot' gooien en een uur of vijf laten gaan. Dan de kip uit elkaar trekken tot je kleine stukjes krijgt en nog een poosje laten doorsudderen tot het niet meer waterig is.
Wij aten het met 'egg-fried rice' (witte rijst, eerst gekookt en dan geroerbakken met ei erdoor), maar het zal ook wel lekker zijn bij pasta of bij aardappeltjes, denk ik.

Ik had stoofpot met kip gemaakt in de slowcooker / crockpot (een uitkomst als je wel wilt koken maar niet eindeloos de tijd hebt om aan t fornuis te staan).
nodig (voor vijf porties):
- een blikje gecondenseerde tomaten-groentensoep met stevige vermicelli
- twee blikjes water (da's eentje meer dan het blikje voorschrijft, omdat je alles 'onder water' moet zetten)
- een blokje kippenbouillon
- vijf kippendijfiletjes (kan gewoon bevroren) Ik had ze zonder bot, maar botjes meekoken zou wel eens wat extra smaak kunnen geven.
- vijf of zes eetlepels tomatenpuree
- een hele ui (in grove snippers)
- twee penen (in schijfjes)
- twee handenvol linzen (gewoon droge, niet eens uit n blikje)
- zwarte peper
- oregano
- knoflook
Gewoon alles in de 'crockpot' gooien en een uur of vijf laten gaan. Dan de kip uit elkaar trekken tot je kleine stukjes krijgt en nog een poosje laten doorsudderen tot het niet meer waterig is.
Wij aten het met 'egg-fried rice' (witte rijst, eerst gekookt en dan geroerbakken met ei erdoor), maar het zal ook wel lekker zijn bij pasta of bij aardappeltjes, denk ik.
Vandaag rodekool, met een speklap en gekookteaardappelen. En ik ben voor morgen hachee aan het maken 

Boerenkool met spekjes, worst en jus.
En voor mij appelmoes erbij
Voor die ene dag dat ie thuis is deze week heb ik het er voor over
En voor mij appelmoes erbij

Voor die ene dag dat ie thuis is deze week heb ik het er voor over

- seleena
Ik word weer verwend hubbie kookt!
Aardappelen, schorseneren in witte saus met een worst.
Aardappelen, schorseneren in witte saus met een worst.

Take me or leave me <3
Take me or leave me <3
ik eet hutspot met een speklapje. Even een goede stevige maaltijd, hopelijk wordt ik dan een beetje warm.
- eireann
- Site Admin
Pasta met broccoli, light kaasssaus, twee plakjes ham, twee eetlepels geraspte kaas. Totaal 16 punten zonder geraspte kaas ook lekker maar heb nu ook nog 6 punten over dus vond t wel kunnen.
En in het kader van goed bezig: aan tafel eten ipv voor de tv. (tv staat nog wel aan, maar toch)
En in het kader van goed bezig: aan tafel eten ipv voor de tv. (tv staat nog wel aan, maar toch)
**Self Rescuing Princess**
Veel te veel boerenkool. Ik ben aan de lijn maar van stamppot boerenkool kan ik niet weinig eten.
De kleine trouwens ook niet, die heeft ook een groot bord vol op. Alleen dak loopt te mopperen dat ie liever iets anders had, maar die heeft pech.

De kleine trouwens ook niet, die heeft ook een groot bord vol op. Alleen dak loopt te mopperen dat ie liever iets anders had, maar die heeft pech.