OV-chipkaart (geen gezwets)
Re: OV-chipkaart (geen gezwets)
Je hebt maar 1 pas nodig voor alle soorten openbaar vervoer. Het is, zeker voor mensen die veel reizen, makkelijker dan los kaartjes kopen. Het is, lijkt mij, minder werk dus minder kostbaar voor de vervoersbedrijven, om kaartjes te controleren.
Meer kan ik zo uit mijn hoofd niet bedenken.
Meer kan ik zo uit mijn hoofd niet bedenken.
- pluis
Wat mij zo lekker lijkt, is dat het me nadenken scheetl.
Ik ben een fervent OV-er, en hops van trein naar tram naar bus en terug. Ik heb nu al een NS-jaarkaart omdat ik geen zin heb om elke keer aan treinkaartjes te moeten denken (en dan niet meer 'on the spot' mn plannen aan te kunnen passen omdat ik al n kaartje heb gekocht en t heel duur zou zijn om dan were extra/ aanvullende vervangende kaartjes te kopen). Als ik straks voor de rest van t OV 'op saldo' reis, hoef ik ook niet meer na te denken over strippenkaarten, zones en wat al niet.
Ik laat het ding dan gewoon automagisch opladen en reis altijd, overal zonder nog om papiertjes te hoeven denken.
T scheelt trouwens ook in de vulling van mn portemonnee.. Zit nu nog n stapel (nog te declareren) treinkaartjes in, en een rode strippenkaart van toen k nog n studentenov had (ff checken of dat nog wat is, kan ik vast wel iemand blij mee maken) en een grote blauwe (nu k student-af ben)..
Doe mij maar een stukkie plastic, in plaats van al die dode boompjes.
Ik ben een fervent OV-er, en hops van trein naar tram naar bus en terug. Ik heb nu al een NS-jaarkaart omdat ik geen zin heb om elke keer aan treinkaartjes te moeten denken (en dan niet meer 'on the spot' mn plannen aan te kunnen passen omdat ik al n kaartje heb gekocht en t heel duur zou zijn om dan were extra/ aanvullende vervangende kaartjes te kopen). Als ik straks voor de rest van t OV 'op saldo' reis, hoef ik ook niet meer na te denken over strippenkaarten, zones en wat al niet.
Ik laat het ding dan gewoon automagisch opladen en reis altijd, overal zonder nog om papiertjes te hoeven denken.
T scheelt trouwens ook in de vulling van mn portemonnee.. Zit nu nog n stapel (nog te declareren) treinkaartjes in, en een rode strippenkaart van toen k nog n studentenov had (ff checken of dat nog wat is, kan ik vast wel iemand blij mee maken) en een grote blauwe (nu k student-af ben)..
Doe mij maar een stukkie plastic, in plaats van al die dode boompjes.
ja erg handig hier ... als je hier op de bus stapt dan heb je ov chip nodig ..kan gelukkig nog met strippenkaart
vervolgens op de trein met ovchip waar je dan toch echt een pinpas bij nodig hebt.. dan op plaats van bestemming een strippenkaart ( want met een ovchip rekent hij bijna t dubbele omdat die bus daar in industrieterrein rijdt en dus heel erg om... maar er is geen directe bus ...
abonnement is ook niet handig want in amsterdam is 1 zone nodig en in utrecht 2 .. dat kan dus niet ... kortom eigenlijk hebben we hier vandaan 3 soorten kaarten nodig ..
handig joh!
vervolgens op de trein met ovchip waar je dan toch echt een pinpas bij nodig hebt.. dan op plaats van bestemming een strippenkaart ( want met een ovchip rekent hij bijna t dubbele omdat die bus daar in industrieterrein rijdt en dus heel erg om... maar er is geen directe bus ...
abonnement is ook niet handig want in amsterdam is 1 zone nodig en in utrecht 2 .. dat kan dus niet ... kortom eigenlijk hebben we hier vandaan 3 soorten kaarten nodig ..
handig joh!

ok.. handig dus voor vervent ov-ers...
maar als ik eens een dagje naar amsterdam of rotterdam ga, normaal altijd met auto reis en wil met metro/tram stad door, ben ik dus verplicht om eerst een ov chipkaart aan te schaffen?? en die op te laden met?? 20 euro?? of kan ik ook gewoon in tram/metro kaartje kopen dan?
pff.. met dit soort dingen merk ik gewoon dat ik oud word:p... (of vooral eigenlijk: te weinig energie heb, te moe ben, om het allemaal te kunnen/willen begrijpen) maar ook gewoon te veel gewend (verwend?) ben aan gemak van eigen vervoer
maar als ik eens een dagje naar amsterdam of rotterdam ga, normaal altijd met auto reis en wil met metro/tram stad door, ben ik dus verplicht om eerst een ov chipkaart aan te schaffen?? en die op te laden met?? 20 euro?? of kan ik ook gewoon in tram/metro kaartje kopen dan?
pff.. met dit soort dingen merk ik gewoon dat ik oud word:p... (of vooral eigenlijk: te weinig energie heb, te moe ben, om het allemaal te kunnen/willen begrijpen) maar ook gewoon te veel gewend (verwend?) ben aan gemak van eigen vervoer
- tessie
- Contacteer:
Ja en dat is dus slechts voor de overgangsfase oeps. Straks heb je dus nog maar 1 kaartje nodig. Fijn he? 

je kan in de bus een ovchip kopen
daar staat wel altijd zon 2 of 3 euro meer op
die je dus in allerwaarschijnlijkheid kwijt bent als je m nog es nodig hebt ...
daar staat wel altijd zon 2 of 3 euro meer op
die je dus in allerwaarschijnlijkheid kwijt bent als je m nog es nodig hebt ...
schijnbaar heb je mn text niet gelezen ..tessie schreef:Ja en dat is dus slechts voor de overgangsfase oeps. Straks heb je dus nog maar 1 kaartje nodig. Fijn he?
er is een buslijn waar je met ovchip het dubbele !!! betaald
heel fijn
- tessie
- Contacteer:
Phedre, ik zag laatst in Amsterdam in de tram dat je daar ook gewoon in de tram een kaartje kon kopen. Was iets van een tijdelijke ovchip ofzo, die moest je ook in en uit bliepen.
Er is (of was, ik weet niet zeker of het nu nog loopt) hier in Almere een aktie van connexxion dat je een persoonlijke ov chip aan kon vragen voor maar 1,50EUR. Misschien even opletten of bij jou in de regio ook zo´n aktie is of komt. Scheelt ook weer! Of als je toch van plan was om een voordeelurenkaart aan te schaffen, dan krijg je volgens mij de ovchip gratis (zo is het bij mij een hele tijd geleden in elk geval dus wel gegaan)
Er is (of was, ik weet niet zeker of het nu nog loopt) hier in Almere een aktie van connexxion dat je een persoonlijke ov chip aan kon vragen voor maar 1,50EUR. Misschien even opletten of bij jou in de regio ook zo´n aktie is of komt. Scheelt ook weer! Of als je toch van plan was om een voordeelurenkaart aan te schaffen, dan krijg je volgens mij de ovchip gratis (zo is het bij mij een hele tijd geleden in elk geval dus wel gegaan)
- tessie
- Contacteer:
Ja heb ik gelezen hoor. En je eindigt met de conclusie: ´kortom eigenlijk hebben we hier vandaan 3 soorten kaarten nodig ..oeps2 schreef:schijnbaar heb je mn text niet gelezen ..tessie schreef:Ja en dat is dus slechts voor de overgangsfase oeps. Straks heb je dus nog maar 1 kaartje nodig. Fijn he?
er is een buslijn waar je met ovchip het dubbele !!! betaald
heel fijn
handig joh!

Waarop ik je er dus op wijs dat dat over een tijdje niet meer is. En dat je dat dan vast wel heel fijn zal vinden.

- cinderella
waarom zou ze dat fijn vinden tessie?
Ik loop ook liever met 3 kaartjes dan dat ik meer moet betalen hoor. Gewoon alles bij elkaar in een vakje van m'n portemonnee, totaal geen problemen mee.
Ik loop ook liever met 3 kaartjes dan dat ik meer moet betalen hoor. Gewoon alles bij elkaar in een vakje van m'n portemonnee, totaal geen problemen mee.
toen doet er nu niet meer toe
- kitten
1 kaartje is natuurlijk wel praktischer. (duh)
Het valt me op dat men hier elkaar hun argumenten niet gunt ofzo.
Als het duurder is, is dat gewoon een argument tegen.
Als je af bent van 3 verschillende kaartjes voor elk stukje van de reis, is dat een argument voor.
Zo erg is het toch niet als iemand een argument heeft?
Het valt me op dat men hier elkaar hun argumenten niet gunt ofzo.
Als het duurder is, is dat gewoon een argument tegen.
Als je af bent van 3 verschillende kaartjes voor elk stukje van de reis, is dat een argument voor.
Zo erg is het toch niet als iemand een argument heeft?

- tessie
- Contacteer:
Waarom? Omdat ze klaagt dat ze drie kaartjes kopen zo onhandig vind.cinderella schreef:waarom zou ze dat fijn vinden tessie?e.
nee ik klaag dat t stukke duurder is
en 3 kaarten zal me een worst wezen als dat per dag bijna 3 euro scheelt !!!!
- Daantje
- Contacteer:
Doe er dan wat aan! Klaag niet hier, maar klaag bij instanties die er wel wat aan kunnen doen. Consumentenorganisaties als rover en de consumentenbond, of de concessieverlener. Stap naar je politieke partij en als die er niets aan doet begin er zelf eentje. Alleen maar hollands klagen veranderd niets.oeps2 schreef:nee ik klaag dat t stukke duurder is
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
ik heb overal al geklaagd
bij alle instanties die je kan bedenken
consumentenbond kan niets doen die verwijzen door naar de rest
ovchip ...groen links .. rover...
maar je stuurt je klacht in .. en vervolgens hoor je er niets meer van !
ik kreeg notabene van de ov chip een mailtje terug
dank je wel voor je klacht wij zijn blij dat u gebruik maakt van de ovchip
najaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ps ik ben niet zo'n klaagpersoon alleen als ik t gewoon niet eerlijk vind !
bij alle instanties die je kan bedenken
consumentenbond kan niets doen die verwijzen door naar de rest
ovchip ...groen links .. rover...
maar je stuurt je klacht in .. en vervolgens hoor je er niets meer van !
ik kreeg notabene van de ov chip een mailtje terug
dank je wel voor je klacht wij zijn blij dat u gebruik maakt van de ovchip

najaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ps ik ben niet zo'n klaagpersoon alleen als ik t gewoon niet eerlijk vind !