Daarom verbaast mij dat nou ook.tessie schreef:Niet bij iedereen werkt dat, gezond eten en wat meer alledaagse beweging.
Dacht je dat mensen voor de lol aan de shakes gingen, of een koolhydraat-arm dieet gingen volgen? Als de makkelijkere optie zou werken, dan zouden mensen toch niet zo moeilijk doen he.
Makkelijke optie? Maar werkt niet voor iedereen, ondanks dat het zo makkelijk is?

Mij lijkt het ook vrij simpel: drie maal per dag een goede gezonde maaltijd voorzien van wat een lichaam nodig heeft, geen snoep of vettigheid tussendoor en gewoon je dagelijke beweging. Voor wie zou deze makkelijke oplossing dan niet werken?
(afgezien van mensen bij wie overgewicht een medissche oorzaak heeft natuurlijk)
Ikzelf ben 22 kilo afgevallen met gewoon normaal eten (en geen minuut fitness).
Het afgelopen jaar sloop het meer eten (en verkeerd eten) dan mijn lichaam nodig heeft er weer in en ben ik 10 kilo aangenomen. In april ga ik weer op de weegschaal (bij de diabetes verpleegkundige, om de drie maanden controle) en dan ga ik er van uit dat die overmatige 10 kilo er weer af zijn.
Afvallen door gewoon redelijk gezond en regelmatig te eten werkt alleen niet voor mensen die niet te zwaar zijn. Maar ja, dan is afvallen dan ook niet bepaald gezond.
Inderdaad. Dat is precies wat ik bedoel.Cera schreef:Op de lange termijn zijn er volgens mij weinig mensen die na een dieet op gewicht blijven. Gezond eten is een keuze voor het leven. Elke dag weer. Anders blijf je jojo-en.
En uiteraard doel ik niet op mensen die vanwege een lichamelijke beperking bepaalde vormen van beweging niet kunnen doen; het gaat mij om de in mijn ogen bevreemdende keuze om enerzijds nauwelijks in beweging te komen en anderzijds overmatig en onnatuurlijk te bewegen in de vorm van fitness.