WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Nimoir

Re: WS valt af!

Bericht door Nimoir »

tessie schreef:Niet bij iedereen werkt dat, gezond eten en wat meer alledaagse beweging.
Dacht je dat mensen voor de lol aan de shakes gingen, of een koolhydraat-arm dieet gingen volgen? Als de makkelijkere optie zou werken, dan zouden mensen toch niet zo moeilijk doen he.
Daarom verbaast mij dat nou ook.
Makkelijke optie? Maar werkt niet voor iedereen, ondanks dat het zo makkelijk is? :roll:
Mij lijkt het ook vrij simpel: drie maal per dag een goede gezonde maaltijd voorzien van wat een lichaam nodig heeft, geen snoep of vettigheid tussendoor en gewoon je dagelijke beweging. Voor wie zou deze makkelijke oplossing dan niet werken?
(afgezien van mensen bij wie overgewicht een medissche oorzaak heeft natuurlijk)

Ikzelf ben 22 kilo afgevallen met gewoon normaal eten (en geen minuut fitness).
Het afgelopen jaar sloop het meer eten (en verkeerd eten) dan mijn lichaam nodig heeft er weer in en ben ik 10 kilo aangenomen. In april ga ik weer op de weegschaal (bij de diabetes verpleegkundige, om de drie maanden controle) en dan ga ik er van uit dat die overmatige 10 kilo er weer af zijn.

Afvallen door gewoon redelijk gezond en regelmatig te eten werkt alleen niet voor mensen die niet te zwaar zijn. Maar ja, dan is afvallen dan ook niet bepaald gezond.
Cera schreef:Op de lange termijn zijn er volgens mij weinig mensen die na een dieet op gewicht blijven. Gezond eten is een keuze voor het leven. Elke dag weer. Anders blijf je jojo-en.
Inderdaad. Dat is precies wat ik bedoel.

En uiteraard doel ik niet op mensen die vanwege een lichamelijke beperking bepaalde vormen van beweging niet kunnen doen; het gaat mij om de in mijn ogen bevreemdende keuze om enerzijds nauwelijks in beweging te komen en anderzijds overmatig en onnatuurlijk te bewegen in de vorm van fitness.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Makkelijkere optie schreef ik, niet makkelijke optie.
En juist omdat dat niet voor iedereen werkt (niet omdat ze het niet volhouden, maar omdat sommige mensen gewoonweg niet afvallen bij een normaal gezond eetpatroon), kunnen mensen ook andere dingen gaan proberen.
Good for you dat jij met gezond eten 22 kilo bent afgevallen. Ik ben met een koolhydraat-arm dieet 12 kilo afgevallen en met shakes 15 kilo afgevallen, want met gewoon gezond eten kwam ik alleen maar aan.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

En trouwens, met zo'n gezond eetpatroon kan je net zo goed gaan jojo'en als je daarna gewoon weer dingen gaat eten die niet zo gezond zijn. Als je 22 kilo afvalt en dan weer 10 kilo aankomt, is dat net zo goed jojo'en.
Nimoir

Bericht door Nimoir »

Klopt helemaal. Ik ben zo'n zeven jaar op gewicht gebleven, maar daarna vanwege slecht eten weer aangekomen. Mijn zwakte, want het toont aan dat je met gewoon gezond eten op je gewicht blijft. Tenzij je niet te zwaar bent natuurlijk, dan werken alleen hongerdieten en shakes.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik ben te zwaar, en gezond eten helpt bij mij niet om af te vallen. Shakes wel, en koolhydraat arm ook. Dus ik ben blij dat dat soort dieten er wel zijn.
Nimoir

Bericht door Nimoir »

Moet je dan zo blijven eten of kun je op termijn weer anders gaan eten?

Ik veroordeel het niet, maar het lijkt mij dat je zo niet alless binnen krijgt wat een mens aan voedingstoffen nodig heeft.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Bij shakes mag je nog gewoon (gezond :P) avondeten hebben, en je mag ook gewoon wat fruit tussendoor hoor. Ik krijg echt wel alles binnen wat ik nodig heb.
Ik wil nu ongeveer nog 25 kilo afvallen. Als die eraf zijn, dan ga ik niet continue door met de shakes, die moet je dan afbouwen. En alleen als er weer wat af moet, neem ik dan weer shakes.
Nimoir

Bericht door Nimoir »

Ok. Ik neem aan dat je daar dan ook professionele begeleiding bij hebt.
Ik wens je heel veel succes!

Ik vind het trouwens best zorgelijk dat tegenwoordig een wildgroei is onstaan aan 'klinieken' waar het alleen maar draait om zoveel mogelijk van een bepaald product (afslank middelen) aan de man/vrouw te brengen, zonder dat daarbij het welzijn van de client centraal staat, maar goed, dat is een ander verhaal.
(zorgelijk omdat met name veel jongeren met een normaal gewicht zich 'te dik' wanen)
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Watvoor klinieken bedoel je dan? Ik heb er nog nooit van gehoord...
Nimoir

Bericht door Nimoir »

Zijn ook meer consulenten met een eigen praktijk die bij een firma aangesloten zijn. Kwam ooit eentje tegen waarbij iedereen consulent kon worden met als enige voorwaarde dat je het middel dat verkocht moest worden zelf had gebruikt en er minstens tien kilo mee was afgevallen.

Daarnaast hebben twee vriendinnen van mij voor dergelijke firma's gewerkt, maar zijn ze ermee gestopt omdat het alleen maar ging om zoveel mogelijk producten te verkopen en het "advies" aan clientele al vaststond.
kitten

Bericht door kitten »

Herbalife bedoel je?
skaoot

Bericht door skaoot »

"gewoon even" gezond eten en doen is makkelijker gezegd dan gedaan. En dan ga ik liever fitnessen om iig genoeg te bewegen en dan ondertussen bit by bit aan mn eetgewoonten te werken.
Zoals Nimoir het brengt vind ik beetje onbehouwen kort door de bocht. En zoals tessie ook zegt, niet iedereen valt af met alleen een gezond eetpatroon.
Ik wacht nog op een kostenplaatje van healthcity...

En mbt die optimelspaardinges; ik drink/eet noooooit optimel, vind het niet lekker. En je moet vast een boel punten hebben voor twee weken gratis.
Ik weet dat ik fitness best te doen vind, en 1 dag gratis lijkt mij prima voor een indruk van inrichting en apparaten etc.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
kitten

Bericht door kitten »

Optimelpunten kun je natuurlijk ook in het zegeltjes topic vragen. :D
skaoot

Bericht door skaoot »

Slim! Deze week eens uitzoeken hoe dat precies werkt... En of het ook voor zo'n ladiesonlyding telt.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Nimoir

Bericht door Nimoir »

skaoot schreef:"gewoon even" gezond eten en doen is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ben ik met je eens. Ik vind het dan ook best moeilijk. Om zoetigheid geef ik niet veel, maar patat en andere snacks laten staan vind ik soms wel lastig.
Ik heb ook weer moeten leren daar beter mee om te gaan. In de tijd dat ik samenwoonde was er iemand die als dat nodig was even liet weten "Niet weer patat". Maar goed, je moet het zelf doen.

En ja, kort door de bocht? Het is meer dat ik mij er oprecht over verbaas dat het voor veel menseen zo'n opgave is gewoon en regelmatig te eten.
Dat ik het wat onbeholpen breng zal te maken hebben dat ik vaak het idee heb dat mensen niet willen horen dat ik zonder sport en door gewoon regelmatig en redelijk gezond zoveel ben afgevallen.
En ja, ik verbaas mij erover dat mensen iets heel snel te ver vinden om te lopen of te fietsen, maar wel naar fitness gaan. (ja, bij voorkeur met de auto :P ) Komt mij voor als per taxi je vrienden afgaan en vragen of ze je wat geld kunnen lenen ;)

Maar iedereen is anders. Zo heb ik niet de discipline om iets dat ik vreselijk vind (fitness) te gaan doen.
Plaats reactie