guilty^ schreef:faery schreef:
Wat willen jullie nu? Willen jullie dat ik dan maar door blijf werken tot ik echt omval (waarschijnlijk letterlijk, gezien het feit dat psychische klachten bij mij vaak somatische verschijnselen hebben), en de komende jaren niet meer kan werken?
Volgens mij is de redenering dat als jij werkt tot je omvalt je ook wel een paar consulten bij de psych kan betalen (ligt natuurlijk anders als een groot deel van je werk studeren is, maar ik ga even uit van betaald werk). Alternatief is dat je relaxter maar misschien minder betaald werk gaat doen en jezelf meer spaart (wat volgens mij dan weer niet zo goed is voor de economie, maar goed).
Mwah, weet ik niet hoor. Als ik nu werk moet zoeken, lukt dat waarschijnlijk niet direct op mijn niveau en ditto inkomen. Ik acht de kans best aanwezig dat ik "moet" starten op iets relatief ongeschoolds, waarmee ik weinig verdien. Werken tot ik omval is trouwens best te bereiken met 24 uur in de week, als ik dat nu zou moeten gaan doen.
guilty^ schreef:Tsja, maarre, een meerderheid van de mensen steunt het beleid dat er bezuinigd moet worden. Jij merkt het bij dit soort dingen, anderen bij andere dingen. Jij gaat iets meer betalen voor zorg. Bij mij op het werk gaan er mensen uit en word ik voor de komende 4 jaar waarschijnlijk weer op de 0-lijn gezet - terwijl in het bedrijfsleven de procentjes alweer beginnen te komen in de CAO's. Dat betekent materieel dus gewoon loonsverlaging heh. Van het geld dat me dat kost had ik rustig twee keer in de maand voor eigen rekening naar de psych gekund als ik gewild had. Daarnaast wordt wel mijn ambtenarenstatus afgepakt, want ik ben een gewone werknemer tegenwoordig - niet dat ik mijn mening ongezouten in de krant mag geven,of marktconform betaald wordt, want dan ben ik opeens wel bijzonder genoeg omdat ik voor de overheid werk.
Kijk. Ik vind dit kabinet ook best boe. Maar dat er bezuinigd moet worden snap ik wel. Het had ietsje minder gekund,en ietsje langzamer, en er waren soms betere manieren geweest, maar linksom of rechtsom moet dat geld er komen, omdat we anders over 5 jaar weer in een dikke crisis zitten, en dan met een slechtere uitgangspositie dan nu. En helaas moet iedereen daaraan meebetalen. En als je voorstelt om de belasting dan gewoon omhoog te doen, is iedereen ook tegen. Dat consult bij de psych moet nu eenmaal op wat voor manier dan ook wel betaald worden.
Dikke vinger zeg! Ãk heb hier niet voor gekozen. Kan mij het wat schelen dat de meerderheid ergens voor is! En dat de bezuinigingen voor jou ook kut zijn, best, maar dat maakt dit nog niet goed ofzo. En ik geloof nog steeds niet dat er zoveel bezuinigd moet worden als nu, en ik denk dat het op een veel betere manier kan en dat het minder kan. Wat mij betreft mag er best een extra belastingschaal bijkomen die extra belast wordt. Zelfs als ik wel veel zou verdienen trouwens.
Overigens zou ik met liefde een leenstelsel in laten voeren als men de psychische gezondheidszorg met rust laat, en de pgb's intact laat. Waarvan ik trouwens ook denk dat de bezuinigingen meer gaan kosten dan ze opleveren, maar goed.