het beweeg-topic
- lunaaa
Re: het beweeg-topic
Bekkenfysio gaat mij niet verder helpen. Ben al bij (bekken)fysio's, osteopaten en oefentherapeuten geweest. Ik weet wat ik moet doen om bekkenpijn te voorkomen én als ik er toch last van heb, maar het blijft gewoon een hele dunne lijn. En op zich weet ik ook wel waar ik met sporten rekening mee moet houden, nu alleen weer gaan sporten. En dat vind ik lastig, want het liefst wil ik gewoon hardlopen en crossfitten, maar daarbij is het risico op net iets te veel doen gewoon te groot.
Maar ik ga eens wat goede en leuke yoga-filmpjes opzoeken!
Maar ik ga eens wat goede en leuke yoga-filmpjes opzoeken!
- isara
Yoga is zeker goed voor je core, qua meet kracht/spierversterkend voor je bovenbenen zou je ook thuis wat dingen kunnen doen met wat weerstandselastieken en een kettlebell bv. De lente komt eraan, lekker buiten in het zonnetje. Het is wel zaak om oefeningen als deadlifts en squats technisch goed uit te voeren, met veel youtube filmpjes of 1/2 keer advies van een sportfysio of personal trainer kom je een heel eind, denk ik!
Qua core is planken en pallof press ook goed, en ook dat kun je gewoon thuis doen.
Maar ik vond de suggestio van chell bij een sportfysio ook een goede.
Qua core is planken en pallof press ook goed, en ook dat kun je gewoon thuis doen.
Maar ik vond de suggestio van chell bij een sportfysio ook een goede.
- Charles
Weet iemand van jullie of er een app bestaat voor android mobiel waarmee je kan zien welke afstand gewandeld is en eventueel ook de afgelegde route? Lijkt me best handig om onderweg te zien hoeveel er reeds is afgelegd en na terugkomst de totale afstand. En misschien zelfs een kaartje waarop de gewandelde route terug te zien is.
Bij voorkeur een app waar niet voor betaald moet worden, natuurlijk.
Bij voorkeur een app waar niet voor betaald moet worden, natuurlijk.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
- thaliya
Strava is een fijne app hiervoor.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- Charles
Dankjewel. Echter blijkt het een app te zijn waarvoor je eerst moet aanmelden en registreren. Helaas blijkt dit ook te gelden voor andere apps die door Google werden voorgesteld in de app store. Dat is niet wat ik ga doen, heb geen interesse om me aan te moeten sluiten bij andere gebruikers van dezelfde app.
- thaliya
Wat bedoel je precies met "aan moeten sluiten"?
Het is inderdaad mogelijk om via de app bekenden te zoeken die ook wandelen/fietsen/hardlopen en elkaar te volgen daar. Dat hoeft echter niet. Net zoals je er voor kunt kiezen om je wandelroutes openbaar te zetten of privé.
Je niet hoeven registreren/aanmelden lijkt me een uitdaging. Niks is natuurlijk gratis, dus er zal altijd wel iets van je verwacht worden, bijvoorbeeld dat je je emailadres achterlaat.
Het is inderdaad mogelijk om via de app bekenden te zoeken die ook wandelen/fietsen/hardlopen en elkaar te volgen daar. Dat hoeft echter niet. Net zoals je er voor kunt kiezen om je wandelroutes openbaar te zetten of privé.
Je niet hoeven registreren/aanmelden lijkt me een uitdaging. Niks is natuurlijk gratis, dus er zal altijd wel iets van je verwacht worden, bijvoorbeeld dat je je emailadres achterlaat.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
- Charles
Inmiddels Strava geïnstalleerd op mijn mobiel.
Maar ze willen wel alles weten over wie je bent, nou ik heb maar wat flauwekul ingevuld. Als E-mailadres een wegwerpadres gebruikt die nog wel bevestigd moest worden. Aldus gedaan en kom zodoende op de bijhorende website en daar alle privacy-opties ingeschakeld waardoor ik onvindbaar en onzichtbaar zal zijn, hoop ik dan maar.
Het is een veelomvattende website/app zie ik en wat kan ik daar nu mee?
Mijn doel is enkel om na een wandeling gemaakt te hebben (daarvoor heb ik helemaal app nodig) dat ik bij terugkomst kan zien hoeveel kilometertjes ik gelopen/gewandeld heb, meer niet.
En mocht een kaartje gepresenteerd kunnen worden waarop de route staat die ik afgelegd heb, dan is dat mooi meegenomen.
Maar ze willen wel alles weten over wie je bent, nou ik heb maar wat flauwekul ingevuld. Als E-mailadres een wegwerpadres gebruikt die nog wel bevestigd moest worden. Aldus gedaan en kom zodoende op de bijhorende website en daar alle privacy-opties ingeschakeld waardoor ik onvindbaar en onzichtbaar zal zijn, hoop ik dan maar.
Het is een veelomvattende website/app zie ik en wat kan ik daar nu mee?
Mijn doel is enkel om na een wandeling gemaakt te hebben (daarvoor heb ik helemaal app nodig) dat ik bij terugkomst kan zien hoeveel kilometertjes ik gelopen/gewandeld heb, meer niet.
En mocht een kaartje gepresenteerd kunnen worden waarop de route staat die ik afgelegd heb, dan is dat mooi meegenomen.
- thaliya
Als je begint met wandelen dan start je de app.
Als je uitgewandeld bent dan stop je.
Je krijgt dan een kaartje met de route, de afstand en de tijd. Ook nog wat dingen zoals gemiddelde snelheid geloof ik.
Je kunt er nog zelf iets bij schrijven, als je dat wilt.
En dan slaat hij dat kaartje op.
Als je uitgewandeld bent dan stop je.
Je krijgt dan een kaartje met de route, de afstand en de tijd. Ook nog wat dingen zoals gemiddelde snelheid geloof ik.
Je kunt er nog zelf iets bij schrijven, als je dat wilt.
En dan slaat hij dat kaartje op.
- Charles
Dankje. Weet je of er ook een pauzeknop aanwezig is? Dat ie niet bij nul begint wanneer ik ergens een, korte, pauze genomen heb.
Als ik de settings correct ingesteld heb dan geeft ie na elke gelopen kilometer een hoorbaar signaal. Best handig.
Als ik de settings correct ingesteld heb dan geeft ie na elke gelopen kilometer een hoorbaar signaal. Best handig.
- thaliya
Ja, er is een pauzeknop 

- Charles
Vandaag had ik een afspraak staan en aansluitend heb ik nog een paar aankopen gedaan. Dus een goed idee om Strava uit te proberen, ook al heb ik 90% van de geboden mogelijkheden niet nodig. Ondanks de instelling dat ie na elke gelopen kilometer een signaal zou moeten geven, doet ie dat niet helaas. Achteraf zie je die punten (zonder km-aanduiding) wel op de kaart aangegeven staan. Mijn tempo is ongeveer 5,5 km/u en dat lijkt mij wel juist te zijn.
Conclusie: ben niet ontevreden over deze app.
Conclusie: ben niet ontevreden over deze app.