Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
kitten

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door kitten »

Ik denk dat het beter is als je zelf antwoord geeft en het niet (weer...) bij een ander neer legt. Jij kent jezelf toch het beste.
JerryM

Bericht door JerryM »

Als jij eens gaat nadenken over de vragen, misschien andere mensen vragen. Dat helpt vaak in het voor jezelf duidelijk maken.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik ben het met kitten en jerry eens dat je daar beter zelf goed over na kan denken en woorden zoeken.

Ik heb een verzoek voor je dbj. Zou je willen proberen om:

Te reageren op PB's: hoeft niet heel uitgebreid, maar als je een vraag heb gesteld en antwoord gekregen een : Bedankt/ fijn hier kan ik wat mee / ik denk er over na / ik heb het gelezen (kies een optie) is al voldoende.

En als er mensen reageren op je in een topic dan kan je bijvoorbeeld:

Crownless: bedankt voor je verhaal fijn dat je me nu beter begrijpt. (de positievere kant van: 'jij hebt een fout gemaakt)
anne/andere persoon/iemand die heeft gereageerd: bedankt voor de reactie.

Wat ik je dus specifiek vraag is om er op te letten wanneer er mensen iets naar je terug typen en te laten weten dat je het hebt gelezen.

Ik snap dat je die interactie moeilijk vind, maar als je er op let wie 'dbj' in zijn post gebruikt kan je jezelf misschien aanwennen om daar op te reageren. Dat is dan misschien meer als regel voor jou dan als sociale vanzelfsprekendheid, maar dat maakt voor de ontvanger (ons) niet zo veel uit.

Dus net zoals de regel is dat je je tandenpoetst voor je naar bed gaat, is de regel dat je reageert als iemand tegen je typt op het forum.

Zou je dat lukken?

Wij doen HEEL erg ons best om jou te begrijpen zodat je lekker mee kan forummen, en we zien dat jij ook je best doet maar dat je sommige sociale gewoontes niet hebt. Daarom hoop ik dat het helpt dat ik het je nu vraag op deze manier. Wij missen dat namelijk. De reactie van jou.
**Self Rescuing Princess**
JerryM

Bericht door JerryM »

Dat antwoord geven op pbs of mails is iets waar ik zelf ook heel erg veel moeite mee heb trouwens.

Ik verwacht ook zeker niet dat er op elk antwoord van mij gereageerd wordt met een bedankje of anders nietszeggend bericht. Ik vind het bijvoorbeeld stom om te reageren alleen om te voorkomen dat mensen denken dat ik niet dankbaar ben omdat ik niet zeg dat ik dankbaar ben.
Dit is trouwens iets waar ik regelmatig mee worstel, en wordt gevoed vanuit mijn jeugd.

Kortom, die regel is iets erg moeilijks.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dat is ook moeilijk, maar op dit moment heb ik er in ieder geval meer moeite mee dat ik nooit wat terug hoor van dbj als ik mijn best heb gedaan voor hem te typen en mee te denken. En ik las dat er meer zijn die dat hebben. Dan heb ik liever te veel berichtjes (hoewel je dus in 1 bericht meerdere mensen kan noemen die je gelezen hebt) dan helemaal geen.
oeps2

Bericht door oeps2 »

ok pubers zijn geweldig

3 maanden geleden eindelijk blackberry abbo afgesloten met blackberrykutfoon voor middelste dochter .. middelbare school iedereen een blackberrykutfoon ..
puber blij
puber gaat chillen
krijgt een klap
weg blackberrykutfoon
maargoed je zit dus 2 jaar vast aan een blackberrykutfoonabbonement dus via marktplaats koop je een blackberrykutfoon voor je ontroostbare puber (maar vooral omdat je aan dat kutabboblackberryabboo vast zit )
gisteren pubert mijn puber lekker chillen met bekende andere pubers .. lopen daar een paar andere loslopende pubers rond die ook wat lopen te chillen die elkaar allemaal kennen ...
belt er iemand op haar blackberrykutfoon dus puber als zij is.. wil nix missen pakt haar blackberrykutfoon uit haar zak (jawel ze had van de vorige keer met haar blackberrykutfoon wel wat geleerd ... niet-in-je-achterzak-steken-kutfoon- )dus zij neemt op
.. krijgt een duw .. raakt haar blackberrykutfoon kwijt .. (op de grond) een andere chillende kutpuber pakt snel haar blackberrykutfoon op en rent er mee weg ................
:shock:
mijn puber uit dr dak .. amsterdams als ze is roept ze ik stuur de fukking hells angels op jullie dak en de politie !
lang verhaal kort:
blackberrykutfoon weg
pubers weg
wij kunnen dood
zij kan dood
zij weten waar we wonen

pfffffffffffffffffffffff aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa KUTPUBERS MET HUN KUTBLACKBERRYFOON'S!!!

vervolg ze is dus bedreigt nogal idd
vanavond aangifte
dader is behoorlijk bekend bij politie

ok **status opmaken**

kosten :
1e blackberrykutfoon 400 pleuroos
2e backberrykutfoon 150 pleuroos
3e backberrykutfoon .. ja moetnog komen want dat kutabbo past alleen maar op blackberrykutfooon !!!!

kortom geef nooit een puber een blackberrykutfoon !!!!

zo die ben ik kwijt
vanavond aangifte doen
en als ik die gozer tegenkom sla k um gewoon op zn bek
klaar :evil:
oeps2

Bericht door oeps2 »

wat dan wel weer leuk is .. **grijnzz ik blijf oeps he **
is dat ik die aangifte lekker op mn nieuwe scoot ga doen !!!
die helemaal all risk ook tegen diefstal is verzekerd zo dus wie doet me wat !!

:static: :static: :static: :static: :static: :static: :static:

ik weet ook wel . tis maar geld .. geld is nix .. geld kan je maken regelen en doen ..

maar mn meissie is helemaal over de kook .. janken .. spontaan .. en ja DAT doet PIJN !!!

das kut
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

bedreigd worden is niet niks... rot zeg!
oeps2

Bericht door oeps2 »

jah :nopompom:
NOpompom
murron

Bericht door murron »

indeed no pompom oeps,belachelijk ook!!!
maar aangifte doen op je scoottoot is dan wel weer pompom grinn
dbj

Bericht door dbj »

eireann_S schreef:Ik heb een verzoek voor je dbj. Zou je willen proberen om:

Te reageren op PB's: hoeft niet heel uitgebreid, maar als je een vraag heb gesteld en antwoord gekregen een : Bedankt/ fijn hier kan ik wat mee / ik denk er over na / ik heb het gelezen (kies een optie) is al voldoende.

En als er mensen reageren op je in een topic dan kan je bijvoorbeeld:

Crownless: bedankt voor je verhaal fijn dat je me nu beter begrijpt. (de positievere kant van: 'jij hebt een fout gemaakt)
anne/andere persoon/iemand die heeft gereageerd: bedankt voor de reactie.

Wat ik je dus specifiek vraag is om er op te letten wanneer er mensen iets naar je terug typen en te laten weten dat je het hebt gelezen.
JerryM schreef:Dat antwoord geven op pbs of mails is iets waar ik zelf ook heel erg veel moeite mee heb trouwens.

Ik verwacht ook zeker niet dat er op elk antwoord van mij gereageerd wordt met een bedankje of anders nietszeggend bericht.

Kortom, die regel is iets erg moeilijks.
Om te beginnen had ik begrepen dat je niet "verplicht" bent om op elk bericht(je) een reactie te geven.
Vaak is het zo dat ik e.e.a. voor kennisgeving gelezen heb en ben me er totaal niet van bewust dat 'die ander' een antwoord/reactie verwacht van mij. Kortom je hebt je vinger gelegd op een zwakke plek van mij waar ik in het verleden al vaker op aangesproken ben.
In de periode dat ik bij het wsw-bedrijf werkte had ik bijna dagelijks een "contactmoment" met mijn mentor. En die heeft toen hetzelfde opgemerkt en tegen mijn casemanager gezegd dat het blijkbaar nodig is om iets heel vaak te -blijven- herhalen om het gewenste doel te bereiken. Beiden heb ik al geruime tijd niet meer en hier met mijn begeleidster is het contact hoogstens 1 uur p/w overeenkomstig vastgestelde zorgbehoefte en daaraan gekoppeld budget.

En mijn mentor stoorde zich ook al aan mijn taalgebruik en heeft telkens weer getracht om mij bij te brengen om zaken/dingen/vragen in andere woorden over te brengen omdat het beter zou zijn. Een hele moeizame leerweg waarbij ik telkens weer dezelfde fouten maakte.
Het is goed dat je mij dit laat weten, maar probleem is dat ik klaarblijkelijk simpelweg niet "zie" wat er dan verkeerd is...

En wat JerryM opmerkt is ook geheel overeenkomstig met mijn denken/redeneren.
Dus zullen we op zoek moeten gaan naar mogelijkheden om dit aan te pakken.

In ieder geval ga ik proberen om eraan te denken dat vragen (graag wel helder en duidelijk) beantwoord behoren te worden.
eireann
Site Admin

Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door eireann »

Dat vind ik fijn :)
dbj

Bericht door dbj »

eireann_S schreef:Dat vind ik fijn :)
Mooi, maar verwacht niet dat er altijd binnen een halve dag een duidelijk antwoord komt; hangt uiteraard af van de vraag, wanneer ik 'm lees en hoeveel tijd het me kost om het antwoord te kunnen geven.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

je kan ook iets zeggen als: ik heb je bericht gelezen, ik denk nog even na over een reactie als je niet direct een antwoord kan formuleren
kitten

Bericht door kitten »

Tof dat je het in ieder geval gaat proberen, dbj! :)
Plaats reactie