Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Voleuse

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Voleuse »

@ Marijke (nog even laat)

Ik zal nog even wat beter uitleggen waar ik precies moeite mee hebt. Dat is niet dat je nou toevallig psychologie hebt gestudeerd of dat je uit de hoogte deed (dat is niet zo). Maar je was wel heel veel aan het invullen vanuit je eigen ervaring over dbj. Die je niet kent. Ik heb er een beetje moeite mee dat dat over zijn hoofd heen gebeurd, en als waarheid wordt gepresenteerd (Bijvoorbeeld: Hij kan niets aan zijn aspiereacties doen net zoals mijn neef niet kan stoppen met armflapperen. Dat WEET je toch niet? Dat kun je toch niet weten?)

@dbj: Het is wel zo dat niet ieder berichtje altijd een uitgebreid antwoord nodig heeft. Maar het is soms moeilijk om het onderscheid te maken tussen berichtjes waar geen antwoord op wordt verwacht en die waarbij dat wel zo is. Daarom is het maar beter om OVERAL antwoord op te geven, want dan doe je het in ieder geval goed.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Pluu

Bericht door Pluu »

BAH!

Morgen gaan dak en ik op vakantie. We hebben een (voor ons doen) superduur ding geboekt, een wandelvakantie maar dan met hotels (waarvan eentje zelfs een kurhotel met sauna!) en bagagetransport.

Nu staat er in de kleine lettertjes van de bagagetransport dat er maar 10kg mee mag. Maar dat redden we gewoon écht niet. Seriously.. ik zit zelf al op 12,5kg, en dak op over de 15, omdat hij meer eten mee moet dan anderen met zijn allergieen.

De pest is dus... we kunnen echt niets thuis laten, want we hebben de spullen echt nodig. Tenminste, de meeste spullen, en de spullen die niet echt nodig zijn die maken het verschil niet want dat zijn juist niet de zware dingen. Dus.. alles moet toch maar mee. En ik denk dat ze daar wel flexibel gaan zijn. Want dat doen ze meestal wel bij dat soort dingen, dan zeggen ze 10 terwijl ze eigenlijk 15 bedoelen, omdat als ze 15 zeggen het bij sommige mensen 20 wordt, en als ze 20 zeggen dan worden het 3 hutkoffers per persoon. Misschien hebben ze geeneens een weegschaal maar alleen een mannetje met een busje, en piepen ze niet zolang het mannetje maar niet door zijn rug gaat. Of misschien moeten we bijbetalen als ze vinden dat het te gek wordt, ook geen ramp als dan onze spullen gewoon netjes mee mogen. Maar.. maar.. maar.. we weten het niet zeker. :smiley_panic: :smiley_panic: :smiley_panic: :| Stel dat we daar staan, en ze onze tassen gewoon niet in willen nemen bij de bagagetransport, en... en... en.. onze hele vakantie verneukt is.. en.. en.. en..

Ik heb ZO'N hekel aan dit soort onzekerheden!

Ik heb er ook een hekel aan dat als je naar dit soort dingen zou vragen je geen gewoon eerlijk antwoord zou krijgen. Er zijn gewoon kleine lettertjes, en je kunt gewoon nergens vinden wat er gebeurt als je die lettertjes overtreed en of er een bijbetaalmogelijkheid is en hoeveel en hoe het allemaal in de praktijk zal gaan. BAH! Ik denk ook dat ze het expres zo doen om mensen te ontmoedigen te veel mee te nemen. Ik denk ook dat andere mensen rustig 5kg teveel mee nemen met het idee van, komt wel goed, en zich er niet druk over maken. Dat zie je mensen bij vliegtuigen ook altijd doen, wij doen altijd netjes bij de handbagage omdat we geen risico's willen lopen en dan zie je mensen met de gekste grootste tassen rustig door de controle heen komen.. niemand die zich er druk over maakt, de controleurs niet, maar de mensen lijken dan ook totaal niet gestressed te zijn dat hun tas afgekeurd kan worden. Dus een ander zou ws. heel rustig teveel meenemen en denken, als er een probleem ontstaat dan lossen we dat daar vanzelf wel weer op. Maar het stukje auti in me zegt, 10kg is 10kg, en we zitten er allebei overheen en dat is gewoon niet goed.. en stel dat, als, dan.. WHAAAAA! :smiley_panic:

Ik durf het ook niet te vragen, want als we het niet vragen dan hebben we grote kans dat er niemand zeurt, maar als we vooraf zelf aangeven dat we over het gewicht heen zitten kunnen we slapende honden wakker maken. Maar omdat we het niet kunnen vragen weten we het dus pas overmorgen zeker (want dan begint de tocht pas, morgen is alleen reisdag + overnachting).

Als ze nu eens gewoon netjes vermelden wat hun échte limiet is, en als iedereen zich nu eens gewoon aan zo'n duidelijke echte limiet zou houden... dat zou de wereld zóveel makkelijker maken. Dan zou je niet hoeven kiezen tussen 2 kwaden.. de opgegeven hoeveelheid overtreden en dan de hele tijd stress daarover.. of dingen thuislaten en dan een week in dezelfde onderbroek moeten lopen of savonds zonder trui bevriezen of verhongeren of iets anders dat écht niet tof is terwijl het helemaal niet nodig bleek te zijn omdat éigenlijk een wat vollere tas geen enkel probleem is..

:frusty:

Ow, en ik heb ook een hekel aan vervoersbedrijven die pakjes afleveren op andere dagen dat je met ze hebt afgesproken. Als je zegt, ik wil mijn pakje op 7 juli, en je verwacht meerdere pakjes en je krijgt er ook 1 op 5 juli, dan denk je, dat was dat pakje van 7 juli vast nog niet, want die komt 7 juli. En dan zit je 7 juli de hele dag voor niets te wachten op een pakje dat je al hebt. :x

Ow en ik hou ook niet van computers die van internet afvliegen net de dag voor je vakantie als je gewoon je mail nog even op de laatste dag wilt kunnen checken nu het nog kan. :crash: Zeker niet als dat komt door één of ander vaag schuifje op de computer, en als je dat per ongeluk aantikt dan wil je labtop geen internet meer doen.

Whaaaaa!! :smiley_panic:
cinderella

Bericht door cinderella »

Pluu, kun je ze morgenochtend niet bellen als POTENTIËLE klant? Dat je een reis wilt boeken, maar nog wil informeren naar...., omdat ....... En dat als de mevrouw aan de telefoon je geruststelt, dat je dan lekker zegt: Mooi, want we gaan nu vertrekken. Bedankt!?
toen doet er nu niet meer toe
dbj

Bericht door dbj »

Wat een mentaliteit heerst er op Fetlife, bah!!

Heb ik een vraag over fotograferen gesteld en krijg vervolgens allerhande valse verwijten en beschuldigingen over me heen alsof ik een crimineel ben :nopompom: :nopompom: :nopompom:
Dus richt ik daar tot de mods met het verzoek om het door mij gestarte topic te verwijderen, wordt dat botweg geweigerd!

Dus je mag daar gewoon ongefundeerd elkaar van alles en nog wat beschuldigen en dat mag allemaal maar zonder dat je daar iets tegen kunt ondernemen.
Wat een ongeregeld zooitje is het daar zeg...
En vooral de mentaliteit van de mods die geen enkel respect weten op te brengen voor anderen... :evil: :evil: :evil:
nijntje

Bericht door nijntje »

Hmmmm...
Naar aanleiding van deze rant ben ik eens gaan kijken. En ik vrees toch echt dat je zaken negatiever interpreteert dan ze bedoeld zijn.
Zoals jij je rant schrijft zou ik denken dat jij persoonlijk afgefakkeld wordt, dat is zeker niet waar. Ik zie vooral veel serieuze reacties en mensen die met elkaar in gesprek zijn. Dus tenzij je in PB ook nog van alles hebt ontvangen moet je misschien je interpretatie van het geschrevene bijstellen.

*nu echt op vakantie gaat*
kitten

Bericht door kitten »

Ik vind ook niet dat een goede, serieuze discussie moet worden gesloten, omdat de reacties jou toevallig niet bevallen.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

@pluu: Neem gewoon zoveel mee als je zou willen. Als het dan teveel blijkt te zijn moet je het of ter plekke weggooien of je mag het bij je houden (handbagage?).
Als je het al meegenomen hebt zullen ze niet zo snel zeggen dat je het weer terug moet doen, dan heb je al een voet tussen de deur bij wijze van spreken. Ik denk dat je er wel mee wegkomt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

@pluu: bij veel vervoersbedrijven mag je ook meer bagage meenemen als je vooraf aangeeft dat je om medische redenen meer ruimte nodig hebt voor je bagage(dus meer gewicht mee moet nemen).
kitten

Bericht door kitten »

Baas heeft een vakantiekracht geregeld. Zijn dochter, studente geneeskunde. Toch niet de domste dus. Na een half uurtje uitleg heeft zij zoiets van: omg help! Hoeveel zin heeft het om dit te leren?? Voor ik het door heb, is de vakantie om! Ik beaam dat, dus ze gaat naar de baas. Nee hoor, zegt de baas. Da's hartstikke makkelijk! Gewoon de telefoon aannemen en klaar. Dat is helemaal niet moeilijk hoor!

( :shock: :shutup: :frusty: :smiley_panic: :omg: :crownless: :th_smiley_faint: :nooo: )

Baas denkt dat álle vragen af te wimpelen zijn met (rol dobbelsteen)
- Jij bent niet de contactpersoon. Elke klant heeft 1 contactpersoon. Overleg met diegene en diegene mag dan bellen. Jij niet.
- Dit systeem heb je niet bij ons gekocht. We geven er geen support op. Ook niet als wij je hebben aangeraden deze te kopen.
- Dit probleem is ontstaan doordat je het niet snapt. Koop een training.
- Dit probleem is ontstaan door je (vul willekeurige andere leverancier van enigszins gerelateerd systeem in), bel die maar.
- Je hoort helemaal niet te bellen! Mail je probleem maar door. (Ik geef het 10% kans dat die email in ons ticket systeem eindigt én op de goede plek, én dat wij hem dan opmerken... Waarna we terug moeten bellen omdat het nooit compleet genoeg is qua probleem omschrijving)
- Je hebt het zelf stuk gemaakt. Wat wil je dan dat wij doen? We zijn daar gekke henkie niet!

En dat voor het duurste product op de markt... :frusty:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Klantvriendelijk, die baas van jou!

vaak last van plaatsvervangende schaamte? Ik zou maar lekker doorzoeken als ik jou was, dit lijkt me een chronische karakter fout in Baas...
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Ja, heel vaak!
Mack

Bericht door Mack »

:mrgreen: Wanneer gaat jouw baas furore maken met zijn nieuwe boek:

"Road to Disaster. The Ultimate Edition"? :mrgreen:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
donderstraaltje

Bericht door donderstraaltje »

Een dubbele rant :evil:
Vanmiddag is gebleken dat er steeds van verkeerde testuitslagen is uitgegaan en dat de problemen die ik braaf heb weggestopt omdat ik ze niet mocht hebben, eigenlijk wel heel aantoonbaar aanwezig zijn. Dus 6 weken voor niets op het puntje van mijn tenen gelopen. :devilish:
En vertellen ze net, 5 minuten voor etenstijd, dat de maaltijd (als je het zo mag noemen) een uur later pas komt. :confused: en ik moet of op tijd eten of er van tevoren al rekening mee houden want ik kan wel flexibel zijn, maar niet op het laatste moment.
:cry: even helemaal weinig meer wilbehalve irl knufffs
kitten

Bericht door kitten »

Knuffeldeknuffel!! Kun je dat niet aangeven, dat ze voor jou toch ff een boterhammetje maken of zo? Het is niet dat je alleen een beetje sjaggo wordt van honger, tenslotte! En balen van de verloren tijd, maar nu heb je de goede richting? Dat gevoel heb je zelf nu ook? Knuffelssssss!!
Guilty

Bericht door Guilty »

Voleuse schreef:@pluu: Neem gewoon zoveel mee als je zou willen. Als het dan teveel blijkt te zijn moet je het of ter plekke weggooien of je mag het bij je houden (handbagage?).
Als handbagage mag het vast mee, maar met wandeltochten van 25 km zitten we niet op meer handbagage te wachten :smiley_panic:

Overigen hebben ze er gelukkig niet moeilijk over gedaan.
Plaats reactie