TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
juffie
Site Admin

Re: TV Series: tops, flops en wat dies meer zij...

Bericht door juffie »

Is me aangeraden omdat ik Downton Abbey zo tof vond. Wikipedia zegt:
De erg gefictionaliseerde serie speelt zich af in het jaar 1557 te Frankrijk. De serie volgt het leven van Mary, Koningin van Schotland terwijl ze aan het Franse hof zit. Ze wacht op haar huwelijk met Frans II van Frankrijk met wie ze al verloofd is sinds ze zes jaar was. Mary moet zich staande zien te houden terwijl er allerlei politieke perikelen en machtsgrepen plaatsvinden. Haar gevoelens voor zowel Frans als zijn bastaard halfbroer Sebastian "Bash" vormen ook een verhaallijn. Frans' moeder, Catharina de' Medici, probeert stiekem het huwelijk te saboteren omdat Nostradamus' vertrouwelijke voorspelling haar vertelde dat het huwelijk de dood van haar zoon zou betekenen. Naast het leven van Mary wordt er ook naar de levens van haar dienstmeisjes Kenna, Aylee, Lola en Greer gekeken. De vier dienstmeisjes zoeken naar geschikte echtgenoten aan het hof.
Maar we gaan eerst nu beginnen met House of Cards.
MILF :grin_ani:
kitten

Bericht door kitten »

Klinkt goed! Gaat op mijn lijstje voor de toekomst.

Ik kijk het liefst series die niet meer lopen. Wie weet er nog een leuke?

Tot nu toe goed in de smaak gevallen:
Angel
Bomb girls
Boston Legal
Buffy
Continuum
Devious maids
Dollhouse
Dominion
Downton Abbey
Firefly
Helix
Heroes, Heroes Reborn
Suits
Tru Calling
White Collar

Ik hou van sci-fi en kostuumdrama en series die één verhaal zijn met cliffhangers en ik hou niet van detective series zoals NCIS/House waarin elke aflevering één raadsel wordt ontrafeld met slechts kleine draadjes die van de ene aflevering in de volgende overlopen. Tenzij de humor erg goed is en/of James Spader. Vandaar Boston Legal. :clown: Ik heb er nog zat op mijn lijstje staan die me leuk lijken, maar dat zijn allemaal lopende series, wat niet goed samen gaat met mijn liefde voor series met cliffhangers. :lol:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

McLeod's Daughters misschien? Een van mijn favoriete series ooit. 8 seizoenen en een paar jaar geleden was dat klaar.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Almost Human vond ik wel leuk, maar niet super maar het is wel SF en afgelopen. Cucumber & Banana, twee gekoppelde series van de schrijver van Queer as Folk vond ik wel super. Sommige afleveringen waren bepaald geen lichte kost, maar het had ook erg veel humor. Life on Mars al geprobeerd? De Britse versie, dan. Soort van SF/fantasy element (wordt nooit helemaal duidelijk) en kostuumdrama (vroege jaren '70, maar het voelt ergens wel echt als een kostuumdrama, door de manier waarop ze het afzetten tegen nu). The Almighty Johnsons vond ik ook erg de moeite, hoewel het makkelijk samen te vatten is wat voor genre dat is.

Oh, oh! Miss Fisher's Murder Mysteries! Wel een detective serie, maar kostuumdrama met (in de boeken toch) een bewust niet-monogame heldin. In de serie is het iets minder uitgesproken, maar het is er wel. En oh, de jurken... *zwijmel*

Nog een Australisch kostuumdrama is 'A Place To Call Home'. Ik had 'm vanwege de titel bijna overgeslagen, maar ik vond hem ook wel een waardige Downton Abbey collega/opvolger.

Stargate Universe is een van mijn favoriete SF series ooit. Zo jammer dat ze die (naar mijn mening) te vroeg stop hebben gezet. Net als Firefly had die van mij tien jaar mogen lopen...

Edit: even nog iets meer uitleg toegevoegd. Alleen maar titels noemen is minder behulpzaam. :)

Edit 2: The Blacklist is net afgelopen. Heb je de nieuwe BattleStar Galactica al geprobeerd? Die hield op in 2010. Leverage was wel leuk, met als bonus een van de Acteurs uit Angel. Amerikaanse serie, beetje een 'heist' plot. Oh, en natuurlijk Misfits! Brits, science fiction, een soort ultieme tegenpool van Heroes.
kitten

Bericht door kitten »

Blacklist afgelopen? :biggrin: :biggrin: Die staat al op de lijst namelijk! McLeod's Daughters is volgens mij inderdaad ook wel iets voor mij.

Thanks, thanks! Ik dacht dat ik iets moeilijks vroeg, maar ik heb ineens een hele rits opties! :D Ik zit nu in Castle en hoewel dat acteur :food: is, is het wel een echte politieserie.

Danku! :worshippy:
JerryM

Bericht door JerryM »

Blacklist is niet echt afgelopen, alleen het seizoen.

Hustle vind je misschien wel leuk.

Castle, Mentalist, Bones wel goed, ook draadjes, maar ook cliffhangers - vooral Mentalist eerste seizoenen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Oh, sorry! Ik had begrepen dat hij cancelled was. Maar hij loopt nog idd. En er komt een spin off met Famke Jansen...
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

the bridge, dicte, annika bengtson. Scandinavische crimi's met n doorlopend verhaal
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ohh ik had nog niet door dat er zoiets bestond als Heroes Reborn! Dat wil ik zien!
The blacklist is hier ook favoriet, en Misfits vond ik ook erg leuk.
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik heb het eerste seizoen American Horror Story gekeken. Elk seizoen heeft een afgesloten verhaal (dus ik weet ook nog niet of ik seizoen 2 ga kijken).

Ik vond het meer Twilight Zone horror dan echt eng. Het was een heel bizar verhaal dat me wel bezig hield. Ik kan er niet veel over zeggen, want spoilers. Maar ik zag een paar plottwists niet aankomen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Frodo
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frodo »

Even een rustpunt vandaag - schijnt dat thuis een aantal draadjes weer opgepikt gaan worden ;)

Ben geen echte TV-kijker en al helemaal geen serie-volger (ik hou van afgeronde verhalen) maar GoT heeft me goed te pakken gekregen. Van Outlander vond ik de eerste serie heel goed te pruimen maar de tweede reeks verzandt nu wel erg in politieke verwikkelingen. De verrassing is er een beetje af. Het reizen naar een andere tijd en de problemen die je daar overkomen... die zijn allemaal weggevallen. Kan het nog net geen 18e-eeuwse soap noemen maar veel scheelt het niet.

Wat wel leuk bleek is de serie "Submissive" die momenteel op de Amerikaanse kabel (Showtime) uitgezonden wordt. Afleveringen zijn maar 'n half uur (helaas) maar er zit zowel de nodige humor als BDSM in. Natuurlijk lift 't geheel mee op de 50 Shades hype, is het acteerwerk en scenario zozo (kom op, je hele vriendenkring doet ineens aan kinky seks?) maar er komen wel dingen als bondage, kaarsvet, tepelklemmen en dergelijke in beeld. Niet al te expliciet maar het zet je fantasie wel op gang.

Ik begin zomaar ineens uit te kijken naar de volgende aflevering :)

F. - (ook weer eens wakker)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Nou ja, zo ongeveer mn hele vriendenkring doet wel aan kinky sex ja :) maar niet 'ineens' dat dan weer niet.

Leuk je weer te lezen!
**Self Rescuing Princess**
perman

Bericht door perman »

Frodo post misschien niet veel, maar met die enkele keer maait hij wel mooi het gras voor m'n voeten weg. :lol: Ik wilde namelijk nog geen 10 minuten geleden dezelfde serie tippen...

De Serie heet "Submission". Ik heb er zelf nog niet naar gekeken, maar volgens de eerste de beste review die ik kon vinden is het een verademing ten opzicht van 50 shades.

trailer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MGcBB64ml3A[/youtube]
.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En waar kan ik die het beste downloaden? :)
**Self Rescuing Princess**
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

House of Cards! :inluv:
Plaats reactie