Wat eten we vandaag?
- Daantje
- Contacteer:
Re: Wat eten we vandaag?
Klinkt goed Chell!
Ik heb vanavond schnitzel, aardappelkroketjes en rauwkost. Had ik wel weer eens zin in.
Ik heb vanavond schnitzel, aardappelkroketjes en rauwkost. Had ik wel weer eens zin in.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- tessie
- Contacteer:
Ik heb net muffins gemaakt van amandelmeel, maar dat vind ik toch niet zo lekker, qua structuur.
- Ravelijne
Mag je ook kokosmeel? Het muffin-recept dat ik gebruik met kokosmeel is dan wel niet low-carb (want honing), maar low-carb varianten zijn er vast ook wel en ze zijn niet van echt te onderscheiden.
- tessie
- Contacteer:
Ja kokosmeel is zelfs beter dan amandelmeel, maar ik begreep dat het moeilijker was omdat het snel klontert en droog word. Dus als je een goed recept voor me hebt, wil ik het wel graag hebben :-)
In beide soorten zitten wel wat kh, maar zo heel af en toe mag het wel. En bijv. bij die cheesecake, zat er ook maar zo weinig amandelmeel in dat het totaal kh per stukje erg laag ligt.
In beide soorten zitten wel wat kh, maar zo heel af en toe mag het wel. En bijv. bij die cheesecake, zat er ook maar zo weinig amandelmeel in dat het totaal kh per stukje erg laag ligt.
- Ravelijne
Het recept wat ik heb is echt totaal niet low carb, komt van Elena's Pantry, maar ik vrees dat je er niets aan hebt met een halve cup honing er in. Ik vind kokosmeel niet moeilijk om mee te bakken. Klonteren heb ik niks van gemerkt, en ja, als je recept niet helemaal klopt, of je laat het wat te lang in de oven staan dan wordt het gauw een beetje droog. Staat tegenover dat als het lukt, het heerlijk 'sponzig' cake-deeg geeft en van zichzelf een neutrale smaak heeft.
Amandelmeel vind ik zelfs moeilijker, omdat het vaak zo broos en brokkelig wordt. Gewoon paar recepten met goeie reviews zoeken en uitproberen, een keer. Is echt niet moeilijker dan een ander low-carb/glutenvrij alternatief.
Edit: Alle kokosmeel 'brood' recepten die ik geprobeerd heb waren idd missers. Droog, smaakte naar omelet en niet lekker. Maar alle gebak recepten waren successen, dus misschien dat het daar in zit.
Amandelmeel vind ik zelfs moeilijker, omdat het vaak zo broos en brokkelig wordt. Gewoon paar recepten met goeie reviews zoeken en uitproberen, een keer. Is echt niet moeilijker dan een ander low-carb/glutenvrij alternatief.
Edit: Alle kokosmeel 'brood' recepten die ik geprobeerd heb waren idd missers. Droog, smaakte naar omelet en niet lekker. Maar alle gebak recepten waren successen, dus misschien dat het daar in zit.
- tessie
- Contacteer:
Ik wil het toch wel graag hebben hoor! Ik vervang de honing gewoon door zoetstof :-)
- Ravelijne
Okay.
Ik denk dat in dit geval de honing ook wel iets doet voor de structuur, dus daar moet je dan misschien een beetje mee spelen. Het waren trouwens cupcakes, kom ik nu achter. Dit zijn mijn favorieten: Paleo Chocolate Cupcakes.
En hier een hele lijst met Elena's recepten, ook nog een heleboel andere cupcakes en ook recepten met amandelmeel.

En hier een hele lijst met Elena's recepten, ook nog een heleboel andere cupcakes en ook recepten met amandelmeel.
- tessie
- Contacteer:
Thnx!
- pluis
Gisteren was het 'pulled chicken' met rijst en ui en mais.
Vandaag inde pan gebruinde en toen geroosterde pompoen, aubergine en lenteui met couscous, cranberries, amandelen en feta. Toe: appelparten met kaneel uit de oven.
Ik heb voor een weeshuis gekookt, want mijn buren verwachten hun eerste kindje deze week, dus ik kook wat maaltjes extra voor hun vriezer.
Morgen wordt het denk ik casamiento en tofu, of spinazie, mozzarella en basilicum met pasta, ook voor een weeshuis.
Vandaag inde pan gebruinde en toen geroosterde pompoen, aubergine en lenteui met couscous, cranberries, amandelen en feta. Toe: appelparten met kaneel uit de oven.
Ik heb voor een weeshuis gekookt, want mijn buren verwachten hun eerste kindje deze week, dus ik kook wat maaltjes extra voor hun vriezer.
Morgen wordt het denk ik casamiento en tofu, of spinazie, mozzarella en basilicum met pasta, ook voor een weeshuis.
- Peter^
- Contacteer:
wortelen met peultjes en kibbeling. Dessert "Mona citroenpudding".
Geniet van de positieve momenten.
- Daantje
- Contacteer:
Vandaag is het makkelijk pasta met Chellsaus. Morgen ga ik weer eens een pan erwtensoep maken, da's lang geleden. Met een Dutch Oven brood erbij.
- kitten
Wat is Dutch oven brood?
Wij hebben gisteravond gegourmet.
Wij hebben gisteravond gegourmet.

- Daantje
- Contacteer:
Brood gebakken in een gietijzeren braadpan (in de oven, dat wel). In de VS worden die dingen 'dutch ovens' genoemd.
- Crownless
Ik dacht dat een dutch oven een scheet onder de dekens was...
wikipedia entry flatulence humor schreef:A Dutch oven is a slang term for lying in bed with another person and pulling the covers over the person's head while flatulating, thereby creating an unpleasant situation in an enclosed space.[14] This is done as a prank or by accident to one's sleeping partner.[15] The book The Alphabet of Manliness discusses the Dutch oven and a phenomenon it refers to as the "Dutch oven surprise", that "happens if you force it too hard".[16] The Illustrated Dictionary of Sex refers to this as a Dutch treat.[17]
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!