Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Crownless

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Crownless »

Het is allemaal stom. Door het voeren van de troll hou je vervelend gedrag in stand. Net als een dreinend kind in de supermarkt toch elke keer weer die kindersurprise geven bij de kassa. Wil je nou echt iemand die het nodig heeft/ leuk vindt om aandacht te krijgen door negatief gedrag, bemoedigen?

Anderzijds, als het inderdaad iemand is die op lompe wijze gewoon niet weet hoe te communiceren, is het ook niet handig. En dan leer je die persoon ook uiteindelijk dat negatief gedrag reactie oplevert. Of dat die boosheid daadwerkelijk voorkomt uit het 'ik ben gekwetst dus ik trap terug'.

Hoe dan ook, het boeit eigenlijk helemaal niet hoe die troll zich eronder voelt. Het is simpelweg iemand de grond in stampen, of die persoon daar nou een kick van krijgt of ervan gaat huilen... Het is een negatieve manier van aandacht vragen en ik geloof niet dat er iemand mee gebaat is dat daar zo in wordt meegegaan.

Het is niet eens echt leuk (sprak zij die een pb berichtwisseling heeft gehad van een bepaalde troll).
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Guilty

Bericht door Guilty »

kitten schreef:Het staat op wikipedia... Ah... Ja nee, in dat geval.
Als jij troll in een andere betekenis gebruikt dan die gangbaar is op internet is het misschien handig als jij duidelijk maakt wat je met troll bedoelt.
kitten

Bericht door kitten »

Nee Guilty. Ik trap niet in je afwijken van het topic. Ik rantte over degene die het grappig vonden om met zijn allen iemand te treiteren en te zieken. Ongeacht wie het doelwit is, dat is gewoon onsympathiek, lelijk gedrag.
Guilty

Bericht door Guilty »

Marijke schreef:Het heeft een beetje iets naars wanneer je een hele groep mensen die je respecteert als een stel hyena's op een ander mens ziet springen. Ongeacht hoe de ontvanger van de massa-actie zich voelt is het gewoon zo.... niet stijlvol, niet cool. Niet charmant, inderdaad.
En als dat gebeurt, op zeg FL, en iemand roept op om geinige gedichtjes voor de troll te maken, is jouw eerste reactie "buigt voor het talent". Ofwel je hebt een bijzonder gevoel voor sarcasme, of je brengt je preken niet helemaal in de praktijk.
Guilty

Bericht door Guilty »

kitten schreef:Nee Guilty. Ik trap niet in je afwijken van het topic. Ik rantte over degene die het grappig vonden om met zijn allen iemand te treiteren en te zieken. Ongeacht wie het doelwit is, dat is gewoon onsympathiek, lelijk gedrag.
Nee, je rant ging over ongeacht wie het doelwit is, je had het specifiek over trollvoederen.
kitten

Bericht door kitten »

:roll: dat is het beste dat je tegen mijn rant in kunt brengen? :gaap: je gaat mierenneuken dat ik niet de juiste terminologie aanhield? :bye: pech voor jou, dit is het ongecontroleerde rant topic. Hier mag dat!
Pluu

Bericht door Pluu »

Ik heb zelf nooit zo'n zin meer om me erin te mengen als er al een hele groep over iemand heen is geweest.

Maar als toeschouwer kan ik het soms wel waarderen.

Ik zie wel een duidelijk verschil tussen trollen voeren en treiteren. Treiteren is het m.i. als je ook probeert iemand op te fokken als die persoon wel probeert serieus mee te doen. Op naar gedrag naar reageren vind ik geen treiteren. Het is niet aardig, maar iemand die zelf naar loopt te doen is ook niet aardig.

Nou weet ik nog niet waar die troll zit trouwens.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik denk dat het gaat over de writing van ene stevan op FL over de munch in den haag...
Guilty

Bericht door Guilty »

kitten schreef::roll: dat is het beste dat je tegen mijn rant in kunt brengen?
Ja, want met uitzondering van trollen ben ik het er wel mee eens :clown:
Crownless

Bericht door Crownless »

Nounou guilty, das ook weer een beetje op de man gespeelde opmerking richting Marijke.

En daarbij, beetje stomme redenering ook. Iemand die wel eens x doet mag best x stom vinden. En heej, ze vindt zichzelf vast ook onstijlvol en oncharmant nu. Goed gedaan Guilty, ben je niet meer de enige :clown:

En waar het over gaat zit hier: https://fetlife.com/users/646107/posts/728500 Het is een behoorlijk stukje lectuur zo voor het slapen gaan, dus enjoy :kiss:

edit: damn, mag mijn opmerkin er nu nog tussen voor het helemaal mosterd na de maaltijd is? :eerie:
Crownless

Bericht door Crownless »

Oeh, gelukt! <insert victory dance>
kitten

Bericht door kitten »

Herformuleer mijn rant dan eens, dat hij voor jou wel klopt:
kitten schreef:En al dat trolvoederen ben ik nou ook wel beu. Ik snap dat iemand wel eens iets zegt wat je raar, dom of irritant vindt. Maar hoeveel beter ben je als je als groep, met zijn allen zo iemand zo aanvalt? Woeha, kijk ons toch eens stoer zijn! Kijk ons toch eens grappig doen tegen 1 persoon. Samen durven we wel. Bekijk dat gedrag nu eens van een afstandje, objectief. Hoeveel anders is dit gedrag nu van het pesten en treiteren dat zovele van ons vroeger op school meemaakten? Groepsvorming, ganging up on one. Stoer hoor!

En nee, het ging ook om Enschede die schijnbaar weer is opgedoken, maar met name om de posts en status updates a la 'woohoo ik ga nog ff lekker de troll voeren, wie doet mee??' Die in mijn timeline voorbij kwamen, want dat was me vooral opgevallen.
Guilty

Bericht door Guilty »

Crownless schreef: En waar het over gaat zit hier: https://fetlife.com/users/646107/posts/728500 Het is een behoorlijk stukje lectuur zo voor het slapen gaan, dus enjoy :kiss:
En in precies die draad stond ook Marijkes opmerking die ik citeerde.

Overigens waren er genoeg mensen die stevan in den beginnen gewoon netjes gevraagd hebben zijn standpunt uit te leggen, maar hij negeerde zelf de eerste 400 berichten alle serieuze vragen terwijl ie zelf mensen verkapt van pedofilie zat te beschuldigen. Persoonlijk vind ik dan dat je er wel een beetje om vraagt.

Waarom ie gelijk uit BDSMNetherlands getrapt is weet ik dan weer niet, en vind ik wel een beetje vreemd.
Guilty

Bericht door Guilty »

kitten schreef:Herformuleer mijn rant dan eens, dat hij voor jou wel klopt:
"En al dat treiteren ben ik nou ook wel beu. Ik snap dat iemand wel eens iets zegt wat je raar, dom of irritant vindt. Maar hoeveel beter ben je als je als groep, met zijn allen zo iemand zo aanvalt? Woeha, kijk ons toch eens stoer zijn! Kijk ons toch eens grappig doen tegen 1 persoon. Samen durven we wel. Bekijk dat gedrag nu eens van een afstandje, objectief. Hoeveel anders is dit gedrag nu van het pesten en treiteren dat zovele van ons vroeger op school meemaakten? Groepsvorming, ganging up on one. Stoer hoor!"
Crownless

Bericht door Crownless »

@ kitten: Oh ja, hij is er ook nog :gaap: Die man is zo ontzettend 5 maanden geleden! 8-)

@ guilty: I know. Wanneer je je thuis zit te vervelen omdat de arbeidsmarkt ruk is, lees je wel eens wat. ;-) #ooknietroomserdan
Plaats reactie