Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gilraen^

Re: Het Jeejtje-babytopic

Bericht door Gilraen^ »

Hier zijn alvast wel traantjes hoor! Dank je om het te delen!
Deleted User 436

Bericht door Deleted User 436 »

Wat een ontzettend mooi verslag. Echt leuk dat je het deelt :)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Wat jinke zegt, leuk dat je het deelt. Ik vond het interresant om te lezen. Het is zeker een bijzondere ervaring. En ik ben blij voor julloe.dat het ziekenhuis uiteindelijk toch zo goed bevallen is. (ja heel flauw ;))

Vraag ik me af, wat is een wee nu eigenlijk? Ik hoor er zo vaak over gesproken worden en weet dat het een onderdeel is van een bevalling. Ik wert dat het pijn doet en dat je mallotig moet puffen alsof je een lekke stoomlocomotief bent. Maar ik heb geen flauw benul wat er in je lichaam gebeurt als je een wee hebt.
Laatst gewijzigd door Daantje op 09 sep 2011, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
puppie

Bericht door puppie »

Basicly, je baarmoeder trekt samen :)
Je hebt ook echt een knalharde buik tijdens een wee.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja en dan wordt je baby dus eigenlijk een beetje uit je baarmoeder gedrukt, waardoor je ontsluiting krijgt..
vode

Bericht door vode »

Is het te vergelijken met een kramp als je ongesteld bent? Vast niet maar dat vroeg ik me af :p
puppie

Bericht door puppie »

Ja, maar dan een pietsje erger ;)
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

In het begin vond ik het wel net zo voelen. Maar daarna wordt het echt veeeeeeeel erger.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Klein pietsje maar... ;)

Grinn, nee, denk aan menstruatiepijnkramp keer 10 ofzo. En wat ik ook heel kenmerkend vond was die duidelijke parabool-achtige opbouw. Je begint met geen pijn, dan wel kramp die steeds erger wordt, een piek bereikt (HELLL die piek!!!), weer afzwakt en uiteindelijk weer verdwijnt.

Voor de mannen... misschien een klein beetje vergelijkbaar met wanneer je heeeeeeeel erg nodig naar het toilet moet om te poepen, niet meteen kunt en je darmen gaan krampen. Dat keer 20 (want *ik* vind dat minder erg dan menstruatiepijn) dan heb je iets wat lijkt op de pijn van een wee.
MILF :grin_ani:
puppie

Bericht door puppie »

En ik vond het per bevalling echt wel verschillen eigenlijk.
Maar of dat nou aan de weeën lag of dat ik het gewoon beter wist op te vangen weet ik eigenlijk niet :confused:
kitten

Bericht door kitten »

Ik denk niet dat het ermee te maken heeft hoe goed je het kon opvangen, maar gewoon, iedereen ervaart het anders. Ik vond het wel op menstruatiekramp lijken, maar dan dieper. Ik heb soms (lees: nu) ook lage rugpijn tijdens de menstruatie en dat kan bij weeën dus ook. Rugweeën heb je dan. Je kunt ook beenweeën hebben, dus zou me niks verbazen als sommige mensen beenkramp hebben als ze ongesteld zijn.

Ergens is het ook logisch, tijdens de menstruatie wordt de baarmoeder ook schoongemaakt. Zal vast wel een aan elkaar gelieerd proces zijn.
vode

Bericht door vode »

Ik vind het doodeng, lezen over weeën. :D
Olleke

Bericht door Olleke »

Ik ga met Vode mee :bloos: Ik ben nu nog zekerder dan zeker dat ik nooit wil bevallen. Geef mij maar een draagmoeder :mrgreen: ;)
seleena

Bericht door seleena »

Mooi geschreven juffie :)

Komt er nog (over een paar maanden hoor, wel even aansterken en in ritme zitten met zijn 3en) the very first 'WS-beebieborrelmeet' ?
En als iedereen wat wil meenemen zodat jullie niet te veel hoeven te doen enzo.. :food:

We kunnen Freaudeau vast inhuren als WS-clown voor vermaeck, toch? :clown: :mrgreen:
Hijs immers ook een klein beetje opa geworden van het 1e WS beebietje :yes:

Liefs shradje
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Meh.

Blaasontsteking, nog een nawee (no pun) van de bevalling. :nopompom: Gelukkig een alerte kraamhulp want ik heb het niet al zodanig herkend, 'normaal' voelt blaasontsteking heel anders aan dan wat ik nu voelde.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik lijk een beetje gevoelig op de antibiotica te reageren, ik heb jeuheuk! Ik heb al een keer één soort laten registreren dat ik daar niet tegen kan. Ik reageer ongeveer hetzelfde als wanneer ik kaas eet, hypergevoelig op schimmel dus.
En ik moet nu goed in de gaten houden dat ik niet een schimmelinfectie oploop natuurlijk.

Blech, ging het met mijn energie en HB-gehalte net een beetje beter en lekkerder, heb ik hier weer zoveel last en ongemak van. :icon_sad:
MILF :grin_ani:
Plaats reactie