WS valt af!
-
Re: WS valt af!
Ik heb de samenvatting wel gevraagd. Maar meer uit nieuwsgierigheid, want 20kg in 3 maanden!?! Nee, dat klinkt leuk, maar ook als garantie op jojo'en inderdaad.
Volgens mij kan ik op dit forum niets meer zetten zonder bij iemand irritatie op te roepen, wat de achtergrond van deze ergernis ook is. Persoonlijk vind ik het niet fair en vaak zelfs hypocriet, omdat er in mijn beleving echt met twee maten gemeten wordt en het duidelijk is dat anderen een gunfactor hebben, en ik niet. Ik merk dat ik hierdoor het plezier dat ik vroeger op het forum van WS beleefde, verloren ben. Ik was hier tot vandaag een aantal weken niet geweest en dacht vandaag, ik geef het een laatste kans. Helaas is mijn voorgevoel bevestigd door de reacties van kitten en tessie. Ik ben dan ook heel blij met mijn eerder genomen besluit om me af te melden voor de WS meet op 15 september a.s. Ik heb niet langer de behoefte onderdeel van WS te zijn, al is het gros van de forumleden vast ontzettend lief. Ik ben nu eenmaal een positief en enthousiast mens en vind dat ik me hier niet voor hoef te excuseren. En als ik bij alles wat ik op WS plaats moet nadenken of dit ergernis op zal roepen, is het niet langer leuk. Ik trek me dan ook terug van het forum.
Alvorens ik dit doe wil ik nog wel twee dingen zeggen. Allereerst dat ik niet bang ben voor het jojo-effect omdat de Voedselzandloper een levensstijl en geen dieet is. Ik maak me persoonlijk meer zorgen om mensen die aan dr. Atkins of Sonja Bakker doen, omdat dit een tijdelijke verandering in eetpatroon is, maar dat is mijn visie op afvallen. Ik gebruik minstens het dubbele aantal calorieën per dag t.o.v. bijvoorbeeld het Sonja Bakker dieet, maar door de combinatie van de producten die ik eet, beweging en aanleg om snel af te vallen, ben ik in drie maanden tijd zoveel gewicht verloren. Ik volg deze levensstijl om mijn gezondheid te verbeteren en het gewichtsverlies is in principe een mooi bijverschijnsel, niet het hoofddoel. Ook als ik mijn streefgewicht heb bereikt, zal ik deze levensstijl vasthouden. Mogelijk met wat grotere porties en minder beweging, om een te laag gewicht te voorkomen. Zorgen over mijn gezondheid en het jojo-effect hoeven er wat mij betreft niet te zijn.
Het tweede wat ik wil zeggen is dat ik via de mail bericht van PB’s krijg. Dit betekent dat de samenvatting van ‘de Voedselzandloper’ ook na mijn vertrek van het forum opgevraagd kan worden in geval van interesse. Ik heb geen aandelen of op andere manier profijt van het delen van dit boek. Ik deel enkel mijn succes.
Iedereen succes met de strijd tegen de kilo’s. Ieder op zijn/haar manier. Dit is mijn manier.
Alvorens ik dit doe wil ik nog wel twee dingen zeggen. Allereerst dat ik niet bang ben voor het jojo-effect omdat de Voedselzandloper een levensstijl en geen dieet is. Ik maak me persoonlijk meer zorgen om mensen die aan dr. Atkins of Sonja Bakker doen, omdat dit een tijdelijke verandering in eetpatroon is, maar dat is mijn visie op afvallen. Ik gebruik minstens het dubbele aantal calorieën per dag t.o.v. bijvoorbeeld het Sonja Bakker dieet, maar door de combinatie van de producten die ik eet, beweging en aanleg om snel af te vallen, ben ik in drie maanden tijd zoveel gewicht verloren. Ik volg deze levensstijl om mijn gezondheid te verbeteren en het gewichtsverlies is in principe een mooi bijverschijnsel, niet het hoofddoel. Ook als ik mijn streefgewicht heb bereikt, zal ik deze levensstijl vasthouden. Mogelijk met wat grotere porties en minder beweging, om een te laag gewicht te voorkomen. Zorgen over mijn gezondheid en het jojo-effect hoeven er wat mij betreft niet te zijn.
Het tweede wat ik wil zeggen is dat ik via de mail bericht van PB’s krijg. Dit betekent dat de samenvatting van ‘de Voedselzandloper’ ook na mijn vertrek van het forum opgevraagd kan worden in geval van interesse. Ik heb geen aandelen of op andere manier profijt van het delen van dit boek. Ik deel enkel mijn succes.
Iedereen succes met de strijd tegen de kilo’s. Ieder op zijn/haar manier. Dit is mijn manier.
- juffie
- Site Admin
Oh. Huh. Was jij niet degene die mij 1 juli succes wenste met Sonja Bakker omdat je daar zelf zulke geweldige resultaten mee had gehaald?Cera schreef:Ik maak me persoonlijk meer zorgen om mensen die aan dr. Atkins of Sonja Bakker doen, omdat dit een tijdelijke verandering in eetpatroon is, maar dat is mijn visie op afvallen.
Cera schreef: @ juffie: Succes met Sonja Bakker! Ik heb dit dieet zes jaar geleden gevolgd en ben toen 34 kilo afgevallen in vier maanden tijd. Toen ben ik van cup D naar cup B gegaan. ;-)
MILF 

- Crownless
Mja, als je elke dag sporten kunt vasthouden in je leefstijl verbaast het me ook niks. Ik zou denk ik ook ontzettend veel afvallen in korte tijd als ik van couch potato naar sportieveling ga. Zeker als je dan ook nog eens hypergezond gaat eten.
Gaat mij ook niet lukken. Niet in deze 'ik voel me kut' periode. Sinds een week heb ik de craving naar frikadel speciaal. Als ik niet beter wist zou ik haast denken dat ik zwanger ben. Echt wel kut.
Ik was twee kilo afgevallen, maar tijdens de vakantie weer twee kilo bij gekomen (lang leve alcohol -_- ) en die is er nu langzaam ons na ons af aan het gaan. Op doktersadvies gaan wandelen en ik voel me iets gezonder ofzo. Dit weekend weer proberen of ik alweer kan hardlopen. En verder... Rustig aan en werken aan de reden waarom ik zo'n behoefte aan vet eten heb.
Wel balen, ik was net onder de tachtig, ga ik naar festivals om flink te zuipen. Oh well. Er staan geen zuiperijen meer op de planning.
Gaat mij ook niet lukken. Niet in deze 'ik voel me kut' periode. Sinds een week heb ik de craving naar frikadel speciaal. Als ik niet beter wist zou ik haast denken dat ik zwanger ben. Echt wel kut.
Ik was twee kilo afgevallen, maar tijdens de vakantie weer twee kilo bij gekomen (lang leve alcohol -_- ) en die is er nu langzaam ons na ons af aan het gaan. Op doktersadvies gaan wandelen en ik voel me iets gezonder ofzo. Dit weekend weer proberen of ik alweer kan hardlopen. En verder... Rustig aan en werken aan de reden waarom ik zo'n behoefte aan vet eten heb.
Wel balen, ik was net onder de tachtig, ga ik naar festivals om flink te zuipen. Oh well. Er staan geen zuiperijen meer op de planning.

If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- tessie
- Contacteer:
Zonde is dat he, Crownless, als er dan weer wat bijkomt. Maar het is je al eens gelukt om onder de 80 te komen, dus dat lukt nu vast ook weer. Goed bezig ook met dat wandelen!
juffie, ik heb je inderdaad succes gewenst met Sonja Bakker, en gun je oprecht nog steeds alle succes, zeker als ik lees dat het verliezen van kilo’s bij jou letterlijk een strijd is. Ik ben niet de persoon om bij het lezen dat iemand met Sonja Bakker is begonnen, te wijzen op het dreigende jojo-effect. Ik wilde je met mijn ‘succesverhaal’ een hart onder de riem steken.juffie schreef:Oh. Huh. Was jij niet degene die mij 1 juli succes wenste met Sonja Bakker omdat je daar zelf zulke geweldige resultaten mee had gehaald?Cera schreef:Ik maak me persoonlijk meer zorgen om mensen die aan dr. Atkins of Sonja Bakker doen, omdat dit een tijdelijke verandering in eetpatroon is, maar dat is mijn visie op afvallen.
Cera schreef: @ juffie: Succes met Sonja Bakker! Ik heb dit dieet zes jaar geleden gevolgd en ben toen 34 kilo afgevallen in vier maanden tijd. Toen ben ik van cup D naar cup B gegaan. ;-)
Als ik met Sonja Bakker blijvend kilo’s was verloren had ik nu niet nogmaals die kilo’s kwijt hoeven raken. Feit is dat ik met Sonja Bakker spectaculair gewicht ben verloren. In vier maanden tijd ben ik toen van 104 kilo naar 66,8 kilo gegaan (dat is zelfs meer dan die 34 kilo). Omdat ik echter niets heb geleerd door Sonja Bakker en ik dankzij de Liga’s en eierkoeken nog steeds verslaafd was aan suiker, heb ik het gewichtsverlies niet vast kunnen houden en woog ik op 21 mei 2012 weer 89,4 kilo. En als ik mijn levensstijl niet rigoureus en (voornemend) blijvend had aangepast, was ik zeker weten boven de 104 kilo uit gekomen. Met Sonja Bakker begon voor mij het jojo-en. Het was mijn eerste afslankpoging en het begin van een gevecht met de weegschaal. Tijdens Sonja Bakker voelde ik me ongelukkig, hongerig, slap, energieloos en ben ik een paar keer bijna flauw gevallen. En dat terwijl ik veel minder aan sport deed dan nu. Ik heb dat ik soms maar 1000 calorieën met Sonja binnen kregen en heb besloten te stoppen met haar methode. Met de voedselzandloper (sorry dat ik het weer noem) voel ik me het tegenovergestelde ten opzichte van het Sonja Bakker dieet. Ik bruis van de energie, heb nooit meer een hongergevoel, suikerrijk voedsel interesseert me niet meer en ik geniet. Geniet van alles wat ik eet, van alles wat ik voel (energie, emoties, creativiteit, inspiratie maar vooral trots) en van mijn spiegelbeeld. Vreemd genoeg veranderde bij Sonja Bakker mijn zelfbeeld niet. Nu is dat rigoureus veranderd. Ik ben nog nooit zo tevreden met mezelf geweest als nu. Niet omdat ik nu mooier, leuker e.d. ben dan vroeger maar omdat ik weet dat ik investeer ik mijn gezondheid en ik er daarbij, misschien gek om van mezelf te zeggen, geweldig uit zie. Ik ben een heel anders mens geworden, zowel van binnen als van buiten, en ben voor het eerst in mijn leven blij als ik in de spiegel kijk. Dat gun ik iedereen.
Hier sluit ik mee af. Succes!
- shareen_G
uhm..mensen...niet om het een of ander hoor....maar jullie noemen allemaal heel vaak op via welke weg jullie afvallen, daar is Cera echt niet de enige in.
Waar een wil is, is een weg
- kitten
Ik vind Sonja bakker en Atkins ook niet verstandig. Het enige "dieet" waarmee ik iemand blijvend heb zien afvallen, was Weight Watchers. Een oud-collega van me van mijn eerste werkgever, heb ik nu nog steeds op Facebook. Die is zo'n 10 jaar geleden meer dan 30 kilo afgevallen en aan de de foto's te zien die ze erop zet, is dat er altijd af gebleven. Van de andere kant ben ik daarmee ook 10 kilo afgevallen. Daarvan zitten er nu 15 weer aan.
Duzzzz....
Daarom dat ik ook niet zeg "jouw dieet is stom!!" maar "kom over een jaar maar terug". Een methode is voor mij pas bewezen, als je een jaar later niet weer keihard bent aangekomen en dat kan cera nog helemaal niet weten.

Daarom dat ik ook niet zeg "jouw dieet is stom!!" maar "kom over een jaar maar terug". Een methode is voor mij pas bewezen, als je een jaar later niet weer keihard bent aangekomen en dat kan cera nog helemaal niet weten.
- Sabrina
Maar kitten, veel anderen hier weten dat ook niet, en steken ook de loftrompet over hun manier van afvallen - je oordeelt toch op de ervaringen die je wel hebt? Het valt mij wel op dat er heel fel op Cera gereageerd wordt, en als ik eerlijk ben, kan ik niet goed zien waarom dat nu eigenlijk is. De enige reden die ik eerder gehoord heb, is omdat ze alleen maar positieve dingen zou posten, maar dat verklaart voor mijn gevoel niet de manier van reageren.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- kitten
Ik vond mijn reactie niet fel. Maar omdat die gevolgd werd door een formulering als "echt steeds irritanter" wordt dat natuurlijk wel zo gelezen ja... Dat kan ik alleen niet helpen. Ik stond niet te juichen, dat klopt. Maar als Juffie nu in 3 maanden 20 kg eraf Sonjabakkert, dan zou mijn reactie hetzelfde zijn. Snel afvallen is niet goed en dat standpunt heb ik gewoon altijd al gehad.
Ik denk dat je geen één methode kunt bewijzen, het is uiteindelijk toch een heel erg groot stuk zelfbeheersing, en die missen veel mensen met overgewicht als het op eten aankomt (*zwaait*). Het is gewoon moeilijk om daar niet in terug te vallen, zeker als je alleen in je dieet een bepaalde strenge methode volgt. Paar jaar geleden dertig(!) kilo afgevallen door gewoon veel te sporten en erg weinig te eten, niet volgens een dieet, leefde ongeveer op brood als ontbijt en verder groene salades met een eitje. Toen kwam het vriendje terug van stage en was het er zo ook weer aan, en de twee jaar erna de rest.
Ik ben vorig jaar met Cambridge shakes 15kg afgevallen, shakes staan nou niet bekend als de beste optie omdat je niet fatsoenlijk leert eten etc, maar toch ben ik tien daarvan nog steeds kwijt, een klein jaar later. En dat is niet omdat hun -door zichzelf- zo geprijsde overgangsweken zo goed heb gevolgd, ben gewoon van de ene op de andere dag gestopt omdat ik geen smerige shake meer kon zien. Maar blijkbaar kan ik mijzelf nu toch wel goed genoeg eten geven om niet weer aan te komen, daar ben ik al heel blij mee. Maar of de methode nou "bewezen" is en ik hem aan iedereen aan zou raden, not so much.
Na de eerste 5kg een paar weken terug wil het hier overigens niet zo lekker meer, helemaal niet, eigenlijk. Balen.
Ik ben vorig jaar met Cambridge shakes 15kg afgevallen, shakes staan nou niet bekend als de beste optie omdat je niet fatsoenlijk leert eten etc, maar toch ben ik tien daarvan nog steeds kwijt, een klein jaar later. En dat is niet omdat hun -door zichzelf- zo geprijsde overgangsweken zo goed heb gevolgd, ben gewoon van de ene op de andere dag gestopt omdat ik geen smerige shake meer kon zien. Maar blijkbaar kan ik mijzelf nu toch wel goed genoeg eten geven om niet weer aan te komen, daar ben ik al heel blij mee. Maar of de methode nou "bewezen" is en ik hem aan iedereen aan zou raden, not so much.
Na de eerste 5kg een paar weken terug wil het hier overigens niet zo lekker meer, helemaal niet, eigenlijk. Balen.
- Ravelijne
Soms is het moeilijk om enthousiasme te uiten zonder ondertoon van 'mijn manier is de beste', ook als je dat niet zo bedoelt. Is voor mij ook een valkuil en ik merk zoiets ook wel een beetje in de posts van Cera. Misschien dat dat het is.
Ik had de samenvatting ook uit nieuwsgierigheid opgevraagd. Ziet er wel goed uit, lijkt in lijn met de nieuwste inzichten over voeding, gezondheid, verouderingsprocessen en gewicht. In ieder geval kwamen dezelfde standpunten langs in twee serieuze BBC documentaires, laatst. Als je het hele programma wil volgen is dat geen kleine aanpassing, maar waarschijnlijk wel erg gezond. Eén ding viel me wel op, ook in Cera's samenvatting stond dat langzaam afvallen beter is, beter voor een stabiel gewicht maar ook nog eens veeeeeeel beter voor je gezondheid. Dus daar is iedereen het iig wel over eens.
Ik had de samenvatting ook uit nieuwsgierigheid opgevraagd. Ziet er wel goed uit, lijkt in lijn met de nieuwste inzichten over voeding, gezondheid, verouderingsprocessen en gewicht. In ieder geval kwamen dezelfde standpunten langs in twee serieuze BBC documentaires, laatst. Als je het hele programma wil volgen is dat geen kleine aanpassing, maar waarschijnlijk wel erg gezond. Eén ding viel me wel op, ook in Cera's samenvatting stond dat langzaam afvallen beter is, beter voor een stabiel gewicht maar ook nog eens veeeeeeel beter voor je gezondheid. Dus daar is iedereen het iig wel over eens.
- Sabrina
Het gaat echt goed met afvallen geloof ik! Ik voel me sowieso gewoon een stuk lekkerder omdat ik nu bijna elke dag wel even op m'n fiets zit! Het is weliswaar maar een minuut of 4 fietsen naar de bushalte, maar het is toch 2x4 minuten wat ik elke dag fiets! Dat voelt goeeehoeeeeed! En m'n gewicht gaat ook weer beter: Waar ik stiekem toch wel weer in de 98-99 zat in mijn vakantie, zit ik nu alweer op 95! En mijn vetpercentage was net 30,9%! Dus dat gaat ook rapidemente omlaag! Whooooot! Zou 't lukken om vóór mijn 22ste verjaardag onder de 90 kg te komen? Dat zou wel een major mijlpaal zijn weer
! Oh, en dan heb ik ook weer officieel een compleet gezond gewicht (in BMI-termen), want met 90 kg heb ik een BMI van 24,93! Nu is 't nog 26,32, dus daar ben ik al best blij mee (ik kom van 30 af), maar onder de 25 zou wel heel mooi zijn!
En met dank aan (ik dacht) Crownless heb ik de site van de appie ontdekt, met de recepten waar je gewoon "Slank" aan kunt klikken, en daar hebben Romanticide en ik toch al twee recepten vanaf kunnen halen die we lekker vinden! Dus dat helpt ook nog!

En met dank aan (ik dacht) Crownless heb ik de site van de appie ontdekt, met de recepten waar je gewoon "Slank" aan kunt klikken, en daar hebben Romanticide en ik toch al twee recepten vanaf kunnen halen die we lekker vinden! Dus dat helpt ook nog!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- tessie
- Contacteer:
Yey! Goed bezig Sabrina! En dat zou wel een hele toffe mijlpaal zijn voor je verjaardag. Wanneer ben je jarig?
Hier gaat t nog steeds supertraag. Als ik een keer wat afval, dan komt dat er in de week erna gewoon weer bij. Beetje jammer, maar ik blijf doorgaan. Er is al best veel af, dus uiteindelijk zal er toch wel weer iets af moeten gaan... Hoop ik dan.
Hier gaat t nog steeds supertraag. Als ik een keer wat afval, dan komt dat er in de week erna gewoon weer bij. Beetje jammer, maar ik blijf doorgaan. Er is al best veel af, dus uiteindelijk zal er toch wel weer iets af moeten gaan... Hoop ik dan.
- Sabrina
7 december, dus nog wel even te gaan. 
En meh, wat balen dat 't bij jou niet goed gaat tessie!
Ik hoop echt dat 't weer een beetje op gang gaat komen!

En meh, wat balen dat 't bij jou niet goed gaat tessie!