Ah, mag ik al nieuwkomer de eerste regels van 2013 typen in dit topic? Mooi, gaan we dan ...
Het schijnt het meest genomen goede voornemen voor 2013 te zijn ... afvallen ... mij een biet, dan hoor ik maar een keer bij de massa

Er moet wat gebeuren namelijk, 105kg bij 1,80m is te zwaar en het zit ook nog eens op één plek, waar dat is hoef ik vast niet uit te leggen
Duzzzz ... er moet gewicht vanaf en als het even kan conditie bij, nu schijnt dat redelijk goed samen te gaan gelukkig
Plan van aanpak:
Geen dieet, shakes of poeders maar gewoon bewuster en minder gaan eten, kleinere porties, minder snacks, minder snoepen, veel water drinken en flink de rem op de alcoholische consumpties.
Daarnaast (veel) meer bewegen; hardlopen, wandelen, fietsen.
Gisteren was de laatste dag in het oude stramien, nog een keer
te Bourgondisch leven, vandaag is de start van "operatie -20".
Vanmorgen begonnen met een uurtje op de mountainbike en dat beviel uitstekend, dat ga ik de komende dagen (t/m zondag) zeker herhalen, daarna wordt het lastiger aangezien ik dan weer aan het werk moet.
Mijn voornemen is om maandags t/m vrijdags de wekker wat vroeger te zetten (04:55) om 05:00 op te staan en eerst een kwartiertje te gaan hardlopen, daarna ontbijten/uitzweten, douchen en aankleden, om dan zo tussen 6 uur en kwart over 6 naar het werk te vertrekken.
Maar eens kijken of dat gaat bevallen, zo niet, moet ik wat anders gaan bedenken.
Daarnaast wil ik 's avonds nog even een rondje gaan wandelen (al dan niet met shareen) en in de weekenden regelmatig de mountainbike pakken, of een wat langere wandeling gaan maken, de Nijmeegse 4-daagse moet er dit jaar toch echt weer van komen en dan het liefst met flink wat minder "ballast"
Vanmiddag maar eens even kijken waar al hardlopend ongeveer het 7min. punt ligt, zodat ik maandag niet op een klokje hoef te kijken of ik al terug mag/moet
Ik ga proberen om hier met enige regelmaat verslag te doen van de voortgang, zowel de menselijke kant daarvan, als de kille cijfers
Starten doe ik dus op 02-01-2013 met 105kg, op naar de 85
G.