WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Xay

Re: WS valt af!

Bericht door Xay »

Bregje schreef:Het voelt soms wel alsof ik nu voor de makkelijke manier heb gekozen ofzo, od niu ja dat ik bang ben dat andere dat denken vooral.
Bregje, ik ken je helemaal niet maar heb alleen je verhaal gelezen hier en ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen gaan denken dat jij de makkelijke weg kiest! Wat jij nu gaat doen lijkt me heel zwaar en zeker niet iets wat je "zomaar" even doet.

Ik wens je heel veel sterkte deze week!
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Bedankt voor de lieve berichtjes!!

Ik ga jullie wel op de hoogte houden van hoe het gaat met eten enzo.
Tigerlily

Bericht door Tigerlily »

Heel veel Suc-6 en leuk dat je ons op de hoogte wilt houden.

Ik moet er nu nog niet aan denken om een operatie ervoor te ondergaan en weet ook niet of ik dat ooit zou doen ivm de risico's.
maar mij lijkt het wel interessant om idd dat stuk na de operatie te lezen.

Mijn afvallen wil momenteel niet echt vlotten en ik weet ergens ook wel dat ik weer een nieuwe stap zou moeten zetten, denk ik om het weer verder te laten gaan maar hoe? Misschien in januari eens gebruik maken van het aanbod van mijn (nieuwe)huisarts om een adviesgesprekje aan te gaan met een diëtiste. of eens proberen om punten te gaan tellen, nog gezonder gaan eten en drinken en op slechte dingen gaan letten. Weer vaker gaan sporten. Alleen de fut daarvoor ontbreekt een beetje, net als de inspiratie voor het koken. Daarnaast is 23 kilo in 2 jaar ook niet slecht gedaan toch?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Is heel goed gedaan, Tigerlily!

En ik heb ook erg veel respect voor tess d'r volhouden, echt petje af!

En Bregje, ik ga je volgen. Misschien zelfs letterlijk...
MILF :grin_ani:
faery

Bericht door faery »

Succes ermee Bregje! Ik zal aan je denken (niet dat dat nu een praktisch nut heeft, maar goed ;)).
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Zal ik jullie gewoon in dit topic op de hoogte houden of is het handiger als ik een eigen topic open hiervoor???
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Moet je helemaal zelf weten natuurlijk, maar misschien is het voor jezelf fijn later, dat je een soort overzicht/dagboekachtige draad hebt. Nieuw draadje is gratis, en ik denk dat het wel zo'n groot ding is, dat het fijn is om daar een eigen topic voor te hebben. :)
colet

Bericht door colet »

Sterkte vandaag en morgen met de zenuwen.
Dapper hoor om zo'n weg in te gaan! Succes!
lous

Bericht door lous »

Heel veel succes en sterkte Bregje, ik vind het hartstikke dapper van je!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dat je dan 20 km hebt gefietst, dat je daar dan best trots op bent. En dat je hoofd je dan wil belonen met een warme choco en slagroom... Dat je alsnog met jezelf ruzie moet maken om het niet te doen terwijl je zo goed bezig was! Dus. Ik heb een kopje thee gedronken. Veel beter!
**Self Rescuing Princess**
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Goed gedaan anne. Dat belonen met iets lekkers vind ik toch nog altijd lastig.
k Zag trouwens laatst een boekje in de winkel wat heet: Mindfull afvallen. Ik zat er over te denken die aan te schaffen aangezien ik toch nog een boekenbon heb liggen die ik anders toch nooit gebruik (want met ereader koop je niet zo snel meer gewone boeken). Kent iemand dat boek?
artemis

Bericht door artemis »

Ik heb het even gegoogled, ken dit boek van haar niet maar wel 1 van haar andere. Uit de ban van emotie-eten. Denk dat het wel een goed boek is.
Ze geeft ook workshops en cursussen.
http://www.emotie-eten.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Ah, mag ik al nieuwkomer de eerste regels van 2013 typen in dit topic? Mooi, gaan we dan ...

Het schijnt het meest genomen goede voornemen voor 2013 te zijn ... afvallen ... mij een biet, dan hoor ik maar een keer bij de massa :)
Er moet wat gebeuren namelijk, 105kg bij 1,80m is te zwaar en het zit ook nog eens op één plek, waar dat is hoef ik vast niet uit te leggen ;)

Duzzzz ... er moet gewicht vanaf en als het even kan conditie bij, nu schijnt dat redelijk goed samen te gaan gelukkig :)

Plan van aanpak:
Geen dieet, shakes of poeders maar gewoon bewuster en minder gaan eten, kleinere porties, minder snacks, minder snoepen, veel water drinken en flink de rem op de alcoholische consumpties.
Daarnaast (veel) meer bewegen; hardlopen, wandelen, fietsen.

Gisteren was de laatste dag in het oude stramien, nog een keer te Bourgondisch leven, vandaag is de start van "operatie -20".
Vanmorgen begonnen met een uurtje op de mountainbike en dat beviel uitstekend, dat ga ik de komende dagen (t/m zondag) zeker herhalen, daarna wordt het lastiger aangezien ik dan weer aan het werk moet.
Mijn voornemen is om maandags t/m vrijdags de wekker wat vroeger te zetten (04:55) om 05:00 op te staan en eerst een kwartiertje te gaan hardlopen, daarna ontbijten/uitzweten, douchen en aankleden, om dan zo tussen 6 uur en kwart over 6 naar het werk te vertrekken.
Maar eens kijken of dat gaat bevallen, zo niet, moet ik wat anders gaan bedenken.
Daarnaast wil ik 's avonds nog even een rondje gaan wandelen (al dan niet met shareen) en in de weekenden regelmatig de mountainbike pakken, of een wat langere wandeling gaan maken, de Nijmeegse 4-daagse moet er dit jaar toch echt weer van komen en dan het liefst met flink wat minder "ballast" :mrgreen:

Vanmiddag maar eens even kijken waar al hardlopend ongeveer het 7min. punt ligt, zodat ik maandag niet op een klokje hoef te kijken of ik al terug mag/moet :)

Ik ga proberen om hier met enige regelmaat verslag te doen van de voortgang, zowel de menselijke kant daarvan, als de kille cijfers ;)

Starten doe ik dus op 02-01-2013 met 105kg, op naar de 85 :)

G.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik ga met je mee doen Guardian, al ga ik echt niet fietsen:) ook hier liefst -20 maar toch zeker -10. Minder snoepen, regelmatiger en gezonder eten, meer lopen met de hond en een bezoekje aan de dietist gaan brengen voor de broodnodige ondersteuning en adviezen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Succes Guardian! Alleen al dat vroege opstaan, dikke respect!

En jij ook succes, phe!
Plaats reactie