Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
juffie
Site Admin

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door juffie »

Ik heb net een leren bank opgehaald! :static:
Helaas heb ik hem zelf beschadigd bij het uitladen. :nopompom:

Er zitten nu bovenop de rugleuning (dus in het zicht) wat haaltjes en een diepe kras. Nu heb ik een blikje leervet staan en daarmee heb ik al rijkelijk gepoetst, het is nu al een stuk minder zichtbaar, maar heeft iemand een goede tip om die diepere kras en 'gleuf' eruit te krijgen? Is er een wondermiddeltje dat leer goed herstelt?

Ik verwacht niet dat de haaltjes helemaal verdwijnen, maar als het minder zchtbaar zou kunnen worden, ben ik al errug tevreden.
MILF :grin_ani:
Marcuw

Bericht door Marcuw »

Juffie,

Wat ik wel eens heb gedaan is gewoon een viltstift/marker genomen die er bij past en daarmee de diepere gleuf wat kleur te geven. Vaak zag je er daarna niks meer van.
Nu had ik dan zwart/donker, dus viel het stukken minder op. Of het ook werkt voor lichtere kleuren, weet ik dus niet.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb zwart, en die diepere gleuf is dus niet kapot. Het is daar niet beschadigd, maar het is daar wat ingedeukt. Snap je wat ik bedoel?
Ik zou dus eigenlijk die gleuf willen opvullen zodat het weer even hoog komt.
MILF :grin_ani:
Marcuw

Bericht door Marcuw »

Hmm een deuk in leer...
Botox?
Alle gekheid op een stokje ... ik weet zo niet hoe je een 'gat' in leer zou kunnen opvullen...
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

De simpele ouderwetsche schoonmaakmiddelen zijn vaak het beste. Zowel in gebruik als vooe hwt millieu en je portemonnee. Ik heb dus altijd groene zeep, soda en huishoudazijn in huis. En biotex, dat ook. Kalkaanslag gaat met de allergoedkoopste azijn net zo goed weg als met dure ontkalkers. Alleen voor espressoapparaten moet je geen azijn gebruiken.

Maar mijn kranen zijn in een mum van tijd blinkend schoon: laage wcpapier eromheen wikkelen. Azijn met een plantenspuit erop sprayen en lekker een uurtje laten weken. Dan komt de kalk er zo af. Voor douchewanden en tegels: gewoon opsprayen en het een beetje bijhouden.

Zo af en toe komen van die ouderwets opgevoede grootmoeders nog wel eens van pas. Rust! Reinheid! Regelmaat!
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
poes

Bericht door poes »

Juffie: volgens mij moet je het leer gewoon even wat tijd geven terug in vorm te trekken. Mocht het niet helemaal weggaan, kun je altijd nog met middeltjes aan de slag.

Voor bijzondere fotos moet je naar een fotolab als http://www.kleurgamma.com/" onclick="window.open(this.href);return false; . Daar gaan veel kunstenaars heen. De meeste fotozaken maken net als de Hema gebruik van een soort luxueuze printer. Het probleem daarbij is dat als 1 of meer fotos een heel andere belichting hebben dan de rest, ze toch dezelfde treatment krijgen. Je kunt dit voorkomen door ze apart te laten afdrukken van de rest, in een andere bestelling.

poes
kitten

Bericht door kitten »

juffie schreef:heeft iemand een goede tip om die diepere kras en 'gleuf' eruit te krijgen? Is er een wondermiddeltje dat leer goed herstelt?
*zet verkopersstem op*

Geef je oude bank een tweede leven
Het kan heel frustrerend zijn: een oude bank die nog heel lekker zit, maar er eigenlijk niet meer uit ziet. Als je je interieur verandert, kun je niet anders dan die bank, met pijn in het hard, bij het grofvuil zetten. Maar dat hoeft niet meer.
hg.jpg
Tegenwoordig is er iets op de markt waarmee je heel makkelijk oude leren banken opknapt.
Met de verftechnologie van HG leerverf maak je in 4 stappen een geheel nieuwe bank of stoel:

Maak je leren meubel eerst goed schoon met spiritus. Gebruik hiervoor een schone doek en reinig met ronddraaiende bewegingen.

Repareer vervolgens eventuele beschadigingen aan het leer, zoals bijvoorbeeld scheuren, gaatjes, krassen en andere oneffenheden zoals craquelé (uitdrogingsverschijnselen, barstjes). Gebruik hiervoor HG leerreparateur voor zitmeubels.

Breng hierna HG leerverf primer op.

Behandel het zitmeubel nu met HG leerverf voor zitmeubels.

HG leerverven hebben stuk voor stuk een enorme hechtkracht, zijn ijzersterk en daardoor resistent tegen vuil, vlekken en beschadigingen. Na de behandeling zijn de flexibiliteit en het aanzicht van het leer niet van 'nieuw' te onderscheiden.

De leerverf is verkrijgbaar in 6 kleuren: zwart, cognac bruin, donkerbruin, donker bordeaux rood, donkerblauw en crème wit. Met de aanschaf van één HG leerverf KIT voor zitmeubels heb je alles in huis om een gemiddelde 2-zits bank te voorzien van een nieuwe kleur.
before.jpg
after.jpg
Uiteraard kun je HG leerverf ook los bijkopen dankzij de HG leerverf voor zitmeubels 250 ml.

Bekijk hoe Quinty de bank opknapt: Knap je oude bank op

Voor meer info kijk je op http://www.hg.eu
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kitten

Bericht door kitten »

Bovenstaande kreeg ik van mijn moeder door gemaild en ik overweeg het zelf ook bij mijn bank. Kijk ook even het filmpje juffie, want ze repareren er ook een winkelhaak, dus dat moet met jouw deuk/scheur/ding ook kunnen!
linne{R}

Bericht door linne{R} »

En het meeste van HG is echt goed!
Ik heb pas mijn vocht en schimmelplekken in de douche, plafond, tegels en voegen behandeld met HG schimmelreiniger. spic en span, echt geweldig! had al van alles geprobeerd, Ajax, die roze troep, verzin het maar tot wc eend toe, en dit was opsprayen, half uurtje wachten, afdouchen en schoon! ( wel een flink chloorluchtje!!!!)
Ik had lekkage gehad en een droger in de douche die voor veel vocht zorgt. Dit is echt DE oplossing.

Bedankt voor je bank tips kitten, ik ga er ook eens naar kijken of het te doen is onze enorme hoekbank en stoel te kleuren. Okergeel is n.l.wel besmettelijk met beesten en iemand met een nieuwe spijkerbroek of zo er op en je kunt weer beginnen. Nu poets ik me daar dus gek op.
greeneye

Bericht door greeneye »

wij hebben de verf wel eens gebruikt moet een lederen afdekhoes voor onze cabrio. is moest dus tegen vocht, zonlicht en vuil enzo kunnen. dit werkt heel goed. de onze was wit en hebben we donkerblauw gemaakt. en met meerdere laen komt dat er wel mooi uit te zien al moet me wel geduld hebben.

die starterkits zijn heel fijn en daar zit alles bij. wij hebben hem toen bij DA gakocht
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Beste topic dat ik kon bedenken:

zou deze :
Afbeelding

handig zijn in plaats van een nachtkastje? Ik heb geen wekker die boven op moet staan ofzo.

Tis voor boeken, telefoon opladers, etc
**Self Rescuing Princess**
cinderella

Bericht door cinderella »

Ik zou niet weten waarom niet. Het ziet er ook best leuk uit, en je kunt je niet stoten aan zo'n kastje (ik ben een kluns, kan overal tegenaan stoten. Net nog met m'n hoofd tegen de muur toen ik m'n bed in ging, auw!
toen doet er nu niet meer toe
Ms. M

Bericht door Ms. M »

eireann schreef:zou deze :
Afbeelding

handig zijn in plaats van een nachtkastje?
Ja, dat zou goed kunnen denk ik. Maar je moet wel bedenken dat zooit die daar inligt stoffig wordt. En dat het rommelig kan ogen. En wil je echt ook je speeltjes/etc voor de hele wereld open en bloot in dat ding leggen? Of komen er geen andere mensen op je slaapkamer?

Nou ja, dat zijn dus de nadelen die ik kon bedenken. Stof, rommelig en privacy.
Ik houd van mijn gesloten laatjes. Maar ik ga dan ook nevernooitniet de huisvrouw van het jaar award winnen ;)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

nou ja, t komt dan op bed hoogte te hangen, speeltjes liggen er in en de zijkanten zijn dicht dus dat valt wel mee denk ik. En speeltjes kunnen in hoesje :)

Ik wil het iig wel eens live bij de ikea gaan bekijken :)
**Self Rescuing Princess**
Ms. M

Bericht door Ms. M »

Volgens mij is een voordeel van het ding dat hij gewassen kan worden (zo ziet het eruit tenminste en ikea spulletjes zijn vaak wel praktisch), maar dat zul je wel zien als je bij ikea bent.
Plaats reactie