Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Daantje
Contacteer:

Re: Het Jeejtje-babytopic

Bericht door Daantje »

Katoenen luiers, leeft dat nog? Of alleen onder de die-hard geitenwollensokkendragers?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Naja, no offence, maar het was ook wel even 8-15 kilo dat je mee sjouwt, hoor. Hoe mooi je ook draagt, dat is gewoon een flink gewicht. De zwangerschap vond ik in dat opzicht ook zwaar, is ook 5 kilo meezeulen en veel dichter bij je lichaam dragen kun je niet.

edit @ fix: ja dat leeft ook nog. Heb ik ook gedaan, viel op zich wel mee, maar aangezien ik sowieso al geen held ben in was-bijhouden was het voor mij minder geschikt. :clown:
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Nou er is best wel een grote groep 'geitenwollensokkendragers' die into katoenen luiers zijn. Je hebt ook echt super leuke katoenen luiers tegenwoordig, met hippe kleurtjes en printjes.
Dat zijn vaak de mensen die ook aan attachment parenting of natuurlijk ouderschap doen enzo.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

kitten schreef:Naja, no offence, maar het was ook wel even 8-15 kilo dat je mee sjouwt, hoor. Hoe mooi je ook draagt, dat is gewoon een flink gewicht. De zwangerschap vond ik in dat opzicht ook zwaar, is ook 5 kilo meezeulen en veel dichter bij je lichaam dragen kun je niet.
Als je een kindje op je rug in een goede drager (die goed afgesteld/geknoopt is) op je rug draagt, is dat niet te vergelijken met een kindje in je buik hoor. Dat vond ik ook mega zwaar. Dat is wel dicht tegen je aan, eh, in je, maar echt geen vergelijking. Zelfs als je een kindje op je buik draagt, hangt het ook niet zo laag als je zwangere buik.
Wanneer je je baby gelijk al begint te dragen, wen je ook gewoon heel langzaam aan het gewicht wat langzaamaan steeds meer wordt. Maar ik heb echt 10 keer liever Erwt1 op mijn rug, dan dat ik een boodschappen tas moet dragen bijvoorbeeld. Ik heb ook vaak meer last van de luiertas, die dan schuin over mn schouder hangt, dan van het kindje op mijn rug :D
Pluu

Bericht door Pluu »

tessie schreef:In Den Haag is er zelfs een draagkring die maandelijk meets organiseert.
Thanx Tessie, dat is nuttige informatie! Tegen de tijd dat het relevant wordt ga ik daar eens kijken. :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

wij gebruiken pampers voor de plas en poep, maar als je de wasmand soms ziet, zou je dat niet denken. Er gaan stápels hydrofielen door hier. Als afdroogdoek, als onderlegger, als bakerdoek, you name it. ;) alle toepassingen, behalve die van luier, dus. :clown:
MILF :grin_ani:
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Jaaa wij gebruikten die dingen ook zoooooveel! Ideaal. We hebben er ook belachelijk veel, en dan grepen we soms alsnog mis haha! Hydrofieldoeken kan je niet genoeg van hebben.
puppie

Bericht door puppie »

De mijne slapen allebei met een hydrofiel ook :)
Denk dat we er wel een stuk of 30 hebben hihi
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Haha ja hier worden ze ook als knuffeltjes voor in bed gebruikt <3
cmeermin

Bericht door cmeermin »

Toen ik bevallen was, kreeg ik van mijn moeder een stapel katoenen luiers die ze nog voor mij had gebruikt :P En voor mijn broer...en voor mijn zus. Ontelbare malen uitgekookt dus, haha, en ik heb ze nu nog steeds! Voor allerlei doeleinden.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

en die oudste, meest versleten doeken zijn het fijnst, want die zijn het soepelst en zachtst. :mrgreen:
thaliya

Bericht door thaliya »

Ik gebruik bijna altijd katoenen luiers, behalve 's nachts en als we op stap gaan. En nee, niet iets typisch voor hier want ik heb (letterlijk!) een halve koffer vol gekregen van mijn geitenwollensokken ;) nicht uit Nederland.

De beste bijbehorende tip: schilderstape ipv luierspeld. Dus van dat witte papierachtige tape. Gaat veel sneller, veiliger en blijft goed zitten. En dan een plastic "tie pant" eromheen.

Draagdoek gebruik ik ook en vind het nog steeds comfortabel.

Pluu, mijn persoonlijke ervaring is dat BabyN juist veel beter in de draagdoek slaapt dan in de kinderwagen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

@taika, ja, jij kunt wel katoenen Luiers gebruiken, jij hebt personeel dat de was doet. :P
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik deed het ook met katoenen luiers hoor, maar goed.. oudste is 27 en was allergisch voor de papieren luiers van destijds.. maar ik moest toch ook werkelijk zelf de was doen:P:P, maar ook nr 2 en 3 hadden gewoon katoenen luiers... behalve in vakantie en rond de feestdagen en bij logeerpartijtjes... dan was t toch wel makkelijk.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

mijn moeder vroeger ook bij mij hoor, en ik ben ook 27. blijkbaar was katoen toen meer de gewoonte. mijn moeder had dan weer wel de mazzel dat ik zulke harde keutels poepte dat ze de Luiers boven de wc kon uitschudden. :)
Plaats reactie