Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Voleuse

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Voleuse »

Ok waar gaat dit over? Heb ik iets gemist?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
kitten

Bericht door kitten »

Ik mis ook iets...
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

De tweede kamer heeft een motie aangenomem dat weigerambtenaren gewoon ontslagen dienen te worden wegens werkweigering en discrimimatie. De VVD heeft tegen haar liberale princiepes in twgen de motie gestemd. Niet zonder slag of stoot, dat hebben individuele VVD'ers kuidkeels duidelijk gemaakt, dat het tegen hun persoonlijke orincipes in gaat. Desondanks was er met de oppositie en de PVV een meerderheid voor het gedwongem ontslag van weigerambtenaren.

RTL nieuws wist gisteravomd laat te melden dat het kabinet niet van plan is omdeze motie uit te voeren. Dit om de ggrristelijke partijen te paaien. Het kabinet heeft in de eerste kamer namelijk steun van de sgp nodig om aan een meerderheid te komen. Kees van der Staay Is daar dan weer de baas van ddie partij.

Ik had verwacht dat een leraar maatschapijleer (Mark Rutte) toch beter zou weten wat democratie betekend. In plaats zich vanuit partij belang tegen de meest fumdamemtele principes van zijn clubje in te stemmen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Heerscher wil bijzonder ambtenaar worden en dat heterostellen gaan weigeren. Omdat dat tegen zijn principes in gaat. Vond ik wel een strak plan. :clown:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Dat zou een mooie actie zijn. Als de (andere) ambtenaren zelf als een soort stiptheidsactie mensen zouden gaan weigeren om hetero zijn, om bi zijn, wegens sproeten, lievelingskleur, favoriet eten etc. Beetje demonstreren waar het eigenlijk om gaat.

Goedemorgen, WS. *zet koffie en thee neer* Beter geslapen vandaag, gelukkig, want ik moet nog vroeg op pad ook.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Oeps, dit was niet de slowchat. :oops: *zombiet topic weer uit*
Guilty

Bericht door Guilty »

fixertje schreef: Ik had verwacht dat een leraar maatschapijleer (Mark Rutte) toch beter zou weten wat democratie betekend. In plaats zich vanuit partij belang tegen de meest fumdamemtele principes van zijn clubje in te stemmen.
Democratie betekent (gelukkig) niet dat de wil van de meerderheid altijd maar klakkeloos gevolgd moet worden. Aan de wil van de meerderheid moet tegemoet gekomen worden, zoveel mogelijk rekening houdend met de wens van de minderheid. Anders heb je geen democratie, maar een dictatuur van de meerderheid. Op zich snap ik de SGP ook wel, als je de motie uitvoert betekent dat impliciet dat je je als SGP'er nooit meer kunt laten trouwen door een ambtenaar met de dezelfde kerkelijke achtergrond als jij, en dat is best zuur.

Overigens vind ik persoonlijk in dit geval de neutraliteit van de overheid van een dermate groot belang dat de gristenbroeders van de SGP pech zouden moeten hebben, en die motie zou moeten worden uitgevoerd. Ik vind dat zwaarder wegen dan het belang van de sgp'ers. Maar aan alle politieke kwesties zitten wel meerdere kanten, en een simpel "dit is democratie" is me te makkelijk. Democratie is overigens ook, dat als een minister een motie niet uitvoert (wat staatsrechtelijk gezien mag en vaker gebeurt), het parlement de minister naar huis kan sturen, of zelf met wetgeving kan komen om de kwestie af te dwingen. Als de meerderheid de kwestie belangrijk genoeg vindt. De PVV heeft al eens aangegeven wel met wetgeving te willen komen, dus laat maar komen. Doet die club ook nog eens wat nuttigs.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Mja het is een politiek spelletje. Maar ik kan er zo godverdomme boos om worden. Dat we in dit land amerikaanse regels hebben waardoor je mag discrimeneren en er nog voor beschermt wordt ook.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Mack

Bericht door Mack »

Er is in dit land dacht ik een scheiding tussen kerk en staat (art 6 van de grondwet), en op het moment dat een SGP-ambtenaar een homo paar weigert te trouwen wordt op dat moment die scheiding ongedaan gemaakt.
Nou is die scheiding nog altijd onvolledig. De koningin regeert "bij de gratie gods", er is een wet op de zondagsrust (maar niet voor de zaterdag voor de Joden, of de vrijdag voor de Islamieten). En dat terwijl nog maar een minderheid van de Nederlanders praktiserend gelovig is.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
skaoot

Bericht door skaoot »

FUCK!
Waarom heb ik niet eerder gerealiseerd dat ik bij ABNAmro niet mn nieuwe adres heb doorgegeven? Nu ligt mn nieuwe bankpas in Nijmegen. En oude pas vervalt per december zie ik net. Dus dat wordt komende week keertje na mn werk door naar Nijmegen en hopen dat er dan iemand in oude studentenflat aanwezig is. Heb van niemand een nummer ofzo. En anders laat ik wel envelop met postzegels en adres achter ofzo. Maar aaaargh, gedoe!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Kan je dan niet beter nog snel een nieuwe pas aanvragen bij de abn met spoed omdat de ander is zoekgeraakt? Toen ik ook zoiets had had ik mijn nieuwe nieuwe pas binnen een week.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

@skaoot: dat is lastig. Lijkt mij zowieso ook wel handig om een nieuwe pas aan te vragen op je nieuwe adres. Want wellicht wordt de bijbehorende pincode ook naar je oude adres gestuurd.
Wellicht een goed moment om eens te bedenken welke andere organisaties/instanties je nog geen adreswijziging hebt gestuurd?
Geniet van de positieve momenten.
Muis77

Bericht door Muis77 »

Blokkeren die pas en nieuwe aanvragen. Iemand die kwaat wil kan heel je rekening plunderen voor jij op je oude adres langs bnt geweest.
skaoot

Bericht door skaoot »

Ik heb eerst vrienden uit Nijmegen die vandaag langskwamen gevraagd of ze langs mijn oude kamer wilde gaan, en dat kon, en nu heb ik mn nieuwe pas :) Vrienden FTW!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
nijntje

Bericht door nijntje »

Bij een nieuwe pas omdat de oude verloopt wordt geen pincode gestuurd. Omdat je oude gewoon blijft gelden. Zou niet weten hoe iemand er kwaad mee zou kunnen....
En fijn dat je vrienden je geholpen hebben!!
Plaats reactie