Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
puppie

Re: Het Jeejtje-babytopic

Bericht door puppie »

Heb je nistatine gekregen juffie?!
Je kan het op een watje doen en in haar mondje smeren. Gewoon na een voeding, dan blijft het wat langer in het mondje wellicht.

Je zou daktarin aan de huisarts kunnen vragen (dat is een gel) maar veel huisartsen willen dat niet voorschrijven voor zulke kleine baby's
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

ik probeer met wattenstaafjes de plekjes te behandelen. Het mondje is nog zo klein... Maar het lijkt nu al, na een etmaal, al wel enigszins te helpen. :)
MILF :grin_ani:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

zometeen naar het cb. En deze keer wél die prik... :icon_sad:

en vanmiddag naar de gyn, bevalling evalueren. Druk dagje zo.
Illustra

Bericht door Illustra »

Succes juffie
faery

Bericht door faery »

Inderdaad! Succes, want dit klinkt wel als veel voor een dag :)
jane

Bericht door jane »

juffie? hoe gaat het met de kleine meid? heeft ze de prik goed doorstaan?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

De prik vond ze erg naar, ze krijste hard, maar het was gelukkig ook snel weer over. Nu vindt ze de plekken op haar beentjes nog erg pijnlijk, als we daar aan komen gaat ze huilen.

Maar op zich was dat tot daar aan toe, het is zorgelijker dat ze niet genoeg is aangekomen. Ze is deze maand maar net 140 gram aangekomen (vorige keer was dat iets van 460 ofzo). Dat zou ze zo ongeveer per week moeten aankomen, dus daar gaat iets niet goed.

Ze drinkt per keer maar tussen de 40 en 70 cc borstvoeding, in mijn kraamtijd dronk ze al meer dan dat. Ik maakte me al zorgen, want ik kolfde me de laatste weken het ongans, maar ik kolfde maximaal 50, uitzondering 60 cc per kolfbeurt. Het maakte niet uit op welk moment van de dag, of ik kolfde als ik eigenlijk moest voeden, als ik Jeejtje aan de andere borst had, het bleef zo weinig. Even de toeschietreflex, dan stroomde de melk en vervolgens hield het helemaal op. Ik heb de neusspray geprobeerd, er is een lactatiekundige geweest hier die het ook met haar kolf heeft geprobeerd (wie weet lag het wel aan mijn kolf, maar ook geen verandering.)

Ze zou per drinkbeurt 100 cc of meer moeten drinken, dus wat ze nu pakt is veel te weinig. Ik heb het niet gemerkt, want overal staat dat je naar je kind moet kijken als je borstvoeding geeft en dat er signalen zijn om te zien of ze voldoende krijgen. Nou, volgens de signalen deed ze het goed, ze had voldoende zware natte luiers (zo'n 4 per dag), ze is alert, levendig en vrolijk, huilt niet van honger na een voeding, slaapt goed en oogt tevreden. De mevrouw van het cb dacht dat ze misschien wel gewend was aan weinig en dus tevreden was met 40 cc. Of misschien heeft ze door de spruw van 2 weken geleden en de reflux (weten we sinds vrijdag) wel angst om te drinken. Mondje deed pijn door de spruw, reflux zorgt voor brandend maagzuur na het drinken, dus wie weet durft ze gewoon niet. Redenatie van drinken = pijn.

Nu moeten we gaan bijvoeden, dus iedere 2 uur drinken. Of aan de borst, of uit een flesje afgekolfde melk. Betekent voor mij dat ik dus bijna een dagtaak aan voeden en kolven ga krijgen. Ik moet gaan proberen de productie weer omhoog te krijgen, al zou ik niet weten waardoor het zo laag is nu. Volgende week donderdag moet ze dan weer gewogen worden en kijken of het effect heeft gehad. Zo niet, dan zullen we misschien wel aan de kunstvoeding moeten en daar baal ik van als een stekker.

Morgen gaan we voor het eerst een dagje samen weg, lekker naar de sauna. Zit me al weken gek te kolven om voldoende voorraad te hebben, maar het is gelukt.
Kolf gaat ook mee, daar om de paar uur ook kolven morgen, het is niet anders.

Ik hoop dat we het redden, ik wil eigenlijk nog lang niet stoppen met de borstvoeding. Maar mijn zelfvertrouwen heeft wel een flinke knauw gekregen hierdoor... Het leek zo goed te gaan, en waarom laat mijn lichaam het bij dit oh zo natuurlijke proces nou afweten? Ik vind het echt ontzettend jammer. Maar bovenal zorgelijk, ik hoop dat we snel het tij kunnen keren...
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

ik hoop het ook voor jullie! *lieve knuffel*
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Ja, rot is dat als je lichaam niet naar verwachting zijn ding doet idd.

Wat een toestand, hopelijk krijg je de melkproductie door het vele voeden en kolven weer omhoog! Als het goed is hoef je maar een aantal dagen om de twee uur te voeden, het is even een rotwerk, maar waarschijnlijk leverd het wat op.( en dan hedde ok wah)

Veel plezier morgen in de sauna!!!!!
*altijd spannend zo'n eerste keer weg*
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb je van tevoren gezegd wat mijn advies zou gaan worden en hier is ie dan. ;) Ga voeden op verzoek. Hoe vaker, hoe liever. Wil ze na een half uur nog een keer? Dan na een half uur nog een keer. Hoeveel je kolft zegt niks over je productie, omdat het een hele andere techniek is. Een kolf zuigt, een baby melkt en masseert de melk uit de onder de tepelhof uit door de tepel naar buiten. Dat is niet te vergelijken.

Hoe weet je dat ze tussen de 40 en 70 drinkt? Op deze leeftijd is wegen voor en na een voeding geen betrouwbare meetmethode. Elke 2 uur voeden is ook een redelijk natuurlijk ritme voor een baby en 's avonds hebben baby's vaak de neiging tot clustervoeden. Rond etenstijd (erg leuk als je al kinderen hebt en dat spitsuur is) willen ze dan een hele tijd zowat continu aan de borst. Daar mag je gerust aan toegeven, zeker nu. Nachtvoedingen zijn nu extra kostbaar.

En ook... Oudste had dat ook. Nog iets zorgelijker zelfs, ze zou zijn afgevallen. Ik kreeg hetzelfde advies (alleen bijvoeden met kv, tot ik zelf bedacht dat dat natuurlijk ook met gekolfde melk kon). Ik heb me suf gekolfd, tot ik huilend op bed zat met een krijsende baby. Na het weekend was ze 500gr aangekomen. Het heeft me 3 afspraken geduurd voordat het CB toegaf dat er een weegfout moest zijn gemaakt, omdat een baby van 6kg geen halve kg kan groeien in een weekend. Ze was nooit afgevallen. Natuurlijk krijste ze, ik was haar aan het overvoeden! Ze had genoeg gehad. En ik had dat geweten, want ze was tevreden, alert, had voldoende plasluiers enz enz. Die indicatoren zijn correct, juffie. Dat deed je goed!

Durf vertrouwen op jezelf, juffie. Je kunt dit. En je mag altijd bellen, altijd! Ook alleen om te kletsen of te klagen. En sowieso kun je ook altijd die lactatiekundige nog terugbellen. Maar overstappen op de fles moet, als ik het zo hoor, goed voorkomen kunnen worden. Overstappen doe je pas als *jij* dat wil. Dit nu, dit lossen we op!

Knuffels!
puppie

Bericht door puppie »

Beter dan kitten kan ik het niet verwoorden :)

Wel balen dat het cb je zo onzeker gemaakt heeft daarmee.
Hoe was voor jou eigenlijk de nacontrole bij de gyn?
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Oh juffie, meis! Heel veel sterkte en heel veel knuffels, goede adviezen heb ik verder niet, maar je bent een supermama! Ook als dit even wat minder gaat!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

De enige indicatie die we hebben is inderdaad wegen op de weegschaal, iets anders dan dat instrument hebben we niet, er staan geen maatstrepen op mijn borsten, en ik kan haar ook niet tegen het licht houden om te zien wat er in is gegaan. ;)

Ze is echt maar 140 gram gegroeid in een maand, dat hadden we zelf ook gewogen, en je kunt het ook aan haar zien, ze is een stuk magerder. Maar we zijn druk bezig om het tij te keren. Vandaag was ze bij opa en oma en die heb ik steeds 100 cc afgekolfde melk laten geven in een fles en dat heeft ze allemaal op. En nu voed ik haar, weeg haar voor en na, en geef minimaal tot 100 cc bij. Net dronk ze 70, en dan geef ik er nog 30 achteraan.

Borsten beginnen weer voller te voelen, stuwingsgevoel komt weer een beetje, dus ook dat lijkt de goede kant op te gaan en ik zie het met het kolven ook langzaam maar zeker ietsjes toenemen.

Nacontrole bij de gyn was niet zo spannend, we hebben het over het verloop van de bevalling, de tijd ervoor en erna gehad (hele ziekenhuisopname dus eigenlijk), positieve en negatieve feedback gegeven, onze ervaring gedeeld en een plan voor de toekomst besproken. Mocht Jeejtje een brusje krijgen, dan ga ik vanaf 36 weken zwangerschap onder ziekenhuisbegeleiding komen en de bevalling moet altijd in het ziekenhuis met een gyn als achterwacht.

Mijn klachten kon ie verder niet veel over zeggen, nog maar even afwachten, over 4 weken terugkomen. Mocht het dan nog zo zijn (drukgevoel van binnenuit, en buikspierpijn) dan gaat hij me doorsturen naar een andere arts, want gynaecologisch-hardware technisch zit alles goed.
Had alleen een bacterie vaginaal, dus daar krijg ik AB voor. Morgen ff ophalen, was wat lastig ivm allergisch zijn voor het ene middel, en het andere is niet goed bij borstvoeding.
bibi{T}

Bericht door bibi{T} »

Fijn voor jullie dat het wat borstvoeding betreft de goede kant op lijkt te gaan :)

Sterkte met je lichamelijke klachten. Ik hoop voor je dat die snel verdwenen zijn.
cinderella

Bericht door cinderella »

Heb je al venkelthee of anijsmelk geprobeerd? Dat schijnen van die huismiddeltjes te zijn voor meer melkproductie.
toen doet er nu niet meer toe
Plaats reactie