Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- madeleine
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Je hebt een baan. En die heet werkzoekend. Zo zou ik het weergeven.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
- Ravelijne
Ik heb na een verhuizing ooit opgegeven dat ik aan Het klussen en opknappen was (we hadden dan ook een opknappertje gekocht). Dat was ook een acceptabele verklaring.
- eireann
- Site Admin
IK HEB GESOLLICITEERD ! WAAAAA!
CV aangepast, brief aangepast, bedrijf gebeld met de vraag ter attentie van wie ik het moet sturen
ik heb gekozen voor 'sabbatical' met daaronder 'mantelzorg voor ouders' en 'persoonlijke ontwikkeling'
spannend hoor!
CV aangepast, brief aangepast, bedrijf gebeld met de vraag ter attentie van wie ik het moet sturen

ik heb gekozen voor 'sabbatical' met daaronder 'mantelzorg voor ouders' en 'persoonlijke ontwikkeling'
spannend hoor!
**Self Rescuing Princess**
- Jezebel
*duimduimduim* Hopen maar dat het wat wordt nu! Sabbatical met daaronder mantelzorg en persoonlijke onwikkeling klinkt wel goed 

There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- eireann
- Site Admin
Heb werkzoekend wel overwogen, maar ik heb helemaal geen werk gezocht, dus vond het niet prettig
-
Spannend Anne! Wat voor functie?
- eireann
- Site Admin
Manager Klantenservice bij een klein socialmedia bedrijf (midden 30 medewerkers) hoop dus op een snelle procedure!
De vacatures voor het komende schooljaar beginnen nu goed binnen te komen. Ik wil dus ook gaan solliciteren. Ik ga er nu nog maar even van uit dat ik na de zomer gewoon weer kan autorijden.
Maar zit wel met het punt dat ik nog aan het studeren ben en dus geen officiële bevoegdheid heb. Ik vind het best wel moeilijk om daaromheen een sollicitatiebrief te schrijven. Iemand tips??
Maar zit wel met het punt dat ik nog aan het studeren ben en dus geen officiële bevoegdheid heb. Ik vind het best wel moeilijk om daaromheen een sollicitatiebrief te schrijven. Iemand tips??
- skaoot
Ik zou er gewoon eerlijk over zijn en aangeven wanneer je verwacht bevoegdheid te behalen, maar wel beschikt over zus en zo kwaliteiten en dus prima aan de slag kunt.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Crownless
Ben afgewezen voor 'eerst de klas' en mijn sollicitatiebrief is niet eens gelezen. Ben een beetje verontwaardigd, maar aan de andere kant had ik me de moeite kunnen besparen als ik had gebeld; dan hadden ze meteen kunnen zeggen dat je met de opleiding psychologie al niet in aanmerking komt.
Hoe dan ook, ik kwam erachter dat ik met psychologie als opleiding alleen leraar omgangskunde kan worden. En daar is volgende week een open dag van bij de hogeschool Tilburg. Dus yay, ik ga kijken wat het inhoudt.
Hoe dan ook, ik kwam erachter dat ik met psychologie als opleiding alleen leraar omgangskunde kan worden. En daar is volgende week een open dag van bij de hogeschool Tilburg. Dus yay, ik ga kijken wat het inhoudt.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- Crownless
Ik bedoel de fontys... Fontys tilburg
- JJV
vraag meteen even rond of er niet meer richtingen bijpassen.. lijkt me dat je bij omgangskunde de meeste vrijstellingen kunt krijgen, maar eh...
~\v/~
- Crownless
Maar eh?
- JJV
- Crownless
Dat valt volgens mij wel tegen. Ik had al eens gekeken naar de onderwijsmaster na mijn studie, maar ik zou pas maatschappijleer kunnen doen als ik een bijscholing deed van 30 Ects. Daar had ik geen trek in. Dus dan vraag ik me af in hoeverre ik vrijstelling zou krijgen bij bijvoorbeeld geschiedenis of scheikunde. Volgens mij niks.
Terwijl omgangskunde qua lesstof op mbo en qua begeleidingswerkzaamheden (leerlingen met rugzakje, studieadviseur, ondersteuning voor personeel mbt leerlingen met beperking) wel bij mijn psychologie achtergrond past. Ik heb als onderwijsassistent al les gegeven in gespreksvaardigheden, ik heb kennis over beperkingen die het leerlingen lastig kunnen maken om te leren, ik heb sociale vaardigheden.
Ik wil niet persé nieuwe kennis opdoen wat ik anderen wil leren (al blijf ik geschiedenis interessant vinden), ik wil didactische vaardigheden opdoen om te delen wat ik al weet over psychologie. Dan denk ik dat leraar omgangskunde het beste past.
Doe ik tóch iets met psychologie, en ben ik uit de hulpverlenigssector waar ik als basispsycholoog gewoon heel moeilijk in ga komen met het gat op mijn cv, bezuinigingen, en een overschot aan basispsychologen die ook die ene baan willen. En ik doe iets met mijn lesgeef-ambities (en na geruime tijd als client in de geestelijke gezondheidszorg ben ik die omgeving ook gewoon een beetje beu).
Maar op die open dag kom ik er vast achter of dat beeld klopt, hoeveel vrijstelling ik kan krijgen, en wat de baanvooruitzichten daar zijn.
Terwijl omgangskunde qua lesstof op mbo en qua begeleidingswerkzaamheden (leerlingen met rugzakje, studieadviseur, ondersteuning voor personeel mbt leerlingen met beperking) wel bij mijn psychologie achtergrond past. Ik heb als onderwijsassistent al les gegeven in gespreksvaardigheden, ik heb kennis over beperkingen die het leerlingen lastig kunnen maken om te leren, ik heb sociale vaardigheden.
Ik wil niet persé nieuwe kennis opdoen wat ik anderen wil leren (al blijf ik geschiedenis interessant vinden), ik wil didactische vaardigheden opdoen om te delen wat ik al weet over psychologie. Dan denk ik dat leraar omgangskunde het beste past.
Doe ik tóch iets met psychologie, en ben ik uit de hulpverlenigssector waar ik als basispsycholoog gewoon heel moeilijk in ga komen met het gat op mijn cv, bezuinigingen, en een overschot aan basispsychologen die ook die ene baan willen. En ik doe iets met mijn lesgeef-ambities (en na geruime tijd als client in de geestelijke gezondheidszorg ben ik die omgeving ook gewoon een beetje beu).
Maar op die open dag kom ik er vast achter of dat beeld klopt, hoeveel vrijstelling ik kan krijgen, en wat de baanvooruitzichten daar zijn.