WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
kitten

Re: WS valt af!

Bericht door kitten »

Je kunt het Juffie! En we doen het in dit topic met zijn allen!

Wat wordt je plan van aanpak?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Sporten, meer en vaker.
Bewuster eten, Sonja recepten volgen.
En evt ww app gaan gebruiken.
MILF :grin_ani:
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Er zijn meerde wegen die naar Rome leiden Juffie.
Een groeiende groep hier is lekker bezig op basis van WW, ik doe het vooralsnog puur op gevoel.
Meer bewegen, minder ongezonde tussendoortjes, wat kleinere porties avondeten en voor mij vooral van belang (veel) minder bier!
Succes en blijf hier lekker meedoen, we sleuren je wel mee in ons enthousiasme :)
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Heel veel succes juffie!!! Wat ook nog kan helpen is om vaker op een dag te gaan eten en dan per keer dus minder. Dan blijft je stofwisseling op gang en val je beter af. Richtlijn is 6 keer op een dag. Misschien heb je daar iets aan.
kitten

Bericht door kitten »

Ja, dat heeft bij mij kort geholpen, maar toen ging ik mis op wát ik dan at. Een mueslireep leek me een gezond tussendoortje, maar die blijken dus vol suiker te zitten. Niet verzadigend (klein reepje) én niet gezond. Dus dan moet je wel gezonde keuzes maken en af en toe fruit nemen. Maar verder vond ik het "om de 2 uur iets eten" wel prettig!

Ik zou wel een iets concreter plan maken dan je nu hebt. "bewuster", "vaker" en "evt" zijn nog steeds vaag. Kies voor jezelf welke strategie bij jou past en hou die aan. Je bent ook ooit gestopt met roken met steun van Jerry, dit kun je ook!
Emmy

Bericht door Emmy »

Ik lees met belangstelling dit topic. En vind het erg goed wat jullie doen. Bij mij moeten er ook wat kilo's vanaf. Vorig jaar heb ik nauwelijks gesport of iets, omdat ik mega rugklachten had. Uiteindelijk is daar een hernia uitgekomen waar ik in oktober aan ben geopereerd. Ben nu eigenlijk nog herstellende. Mag bijv. niet hardlopen en intensieve sportlessen is nog uit den boze. Mag meedoen aan ClubYoga en Pilates, maar op zich verbrand je daar natuurlijk niet veel calorieën. Spinning of zo is ook nog te zwaar voor mijn rug. Dus zit wel een beetje met hoeveel je moet bewegen....
Maar goed, ik voel me niet meer zo lekker in mijn vel zitten. Ik hoef echt niet naar maatje 36 en mijn streefgewicht volgens de gangbare tabellen hoeft voor mij ook niet. Maar minimaal 4 kilo eraf en als het heel erg goed gaat 9 kilo, zou wel heel erg fijn zijn.
Nu lees ik hier allemaal erg goede berichten over WW. Ik ben niet het type om naar meetings te gaan. Dus zit te denken aan de online mogelijkheid. Ook lees ik hier over punten, ik ga ervan uit dat dat automatisch allemaal berekend wordt, wat goed voor je zou zijn enzo.
Ze hebben nu aanbieding van 48 euro voor 3 maanden en daarna dan 16 euro per maand. Lijkt me wel netjes.
Moet ik er maar gewoon voor gaan als extra steuntje in de rug? Alleen is best moeilijk moet ik zeggen. Al ben ik van nature wel een doorzetter, toch merk ik dat het bij afvallen wel moeilijker is. Verder ben ik niet iemand van de strenge diëten, omdat de kans op jojo-en daarna zo groot is en dat wil ik vermijden. Gewoon rustig aan afvallen en daarna makkelijk je gewicht behouden.
Hoor graag jullie reacties!
kitten

Bericht door kitten »

Zonder bewegen is het lastiger ja. Ik ga er mijn energie niet insteken, pick your battles en zo. Dat wordt toch niks. Maar deze eetstijl lukt me wel

Voorheen werd online je punten aantal niet berekend, maar de app deed dat nu wel voor me. Misschien de website ook al. 4 kilo is best te doen. Dat ben ik al bijna kwijt! :) Weet je waar je zwakke punten liggen? Snoepen, teveel opscheppen, verkeerde keuzes maken?
Emmy

Bericht door Emmy »

Zwakke punten: snoepen, teveel opscheppen en vast ook zeker verkeerde keuzes maken. Precies die dingen ja. En dat snoepen is dan voornamelijk ff snel tussendoor iets snaaien. Partner wat later thuis, dus iets later eten, dus dan tussendoor maar ff wat kanen, gewoon omdat ik moet wachten, vaak niet eens omdat ik trek heb of zo.
eireann
Site Admin

WS valt af!

Bericht door eireann »

3x per week sporten kan ik niet, het klinkt al vreselijk. Maar bewegen kan ik wel. Sinds ik vaker fiets valt het me echt reuze mee!
**Self Rescuing Princess**
eireann
Site Admin

WS valt af!

Bericht door eireann »

Teveel opscheppen doe ik nu ook nog, eerst betere keuzes leren maken, dan de hoeveelheden bekijken. Ik kan niet alles tegelijk.. En wat kitten zei, wat ik dacht dat niet slecht of zelfs goed was blijkt vaak niet zo te zijn. Nog veel te leren!
**Self Rescuing Princess**
Crownless

Bericht door Crownless »

Ja, je bent al gestopt met roken (kun je nagaan hoe het met je conditie gesteld was twee jaar geleden!), dus je bent al goed op weg. En je hebt een kind gebaard, dat is ook al een hele prestatie!

Je kunt het!

Mijn plan is als volgt: ik ga twee keer per week trainen, op maandag (afhankelijk van vrijwilligerswerk in de ochtend of middag) en op donderdagochtend. Op woensdag heb ik fysio, en mijn doel daar is om eind maart weer te kunnen hardlopen. Ik denk dat ik dan terug ga naar een keer per week sportschool en weer beginnen met start to run. En op woensdagavond yoga.
Daarnaast ga ik weer ontbijten met poeder (dat beviel heel goed) en alleen chips in het weekend (en dan maar een dag). Een keer in de week patat (max, liefst 1x per 2 weken) en wil ik eigenlijk diepvriespizza van mijn menu schrappen. Zo lekker zijn ze eigenlijk niet.
En ik ga lekkere magere hoofdgerechten van de appie app maken. Gisteren was erg lekker. En proberen elke dag een stuk fruit te eten.

Het is lastig, want nu gaat het goed met me en kan ik dit wel volhouden. Maar als het slecht met me gaat neemt de behoefte aan hartig en vet (Chips! Kaas! Friet die verzuipt in mayo!) enorm toe. En verdwijnt de zin om te bewegen als sneeuw voor de zon (verklaart waarom ik wel ben afgevallen van de zomer, maar er nu weer bij zit).

Qua sport helpt het wel dat ik werkloos ben. Ik denk niet dat ik dit sportregime zou kunnen combineren met een 32 of 40 urige werkweek.

Ik ben 1,78 en weeg 83 kilo. Ik wil terug naar de 80, en daarna door naar de 75, dan ben ik denk ik wel tevreden. Maar voornaamste is: ik wil kunnen hardlopen. En mezelf tof vinden. Yoga helpt daar wel bij. Zweefyoga to da max die eindigt met een mantra in de trant van 'alles is goed' en 'ik voel de liefde in mijn leven en liefde voor mezelf' en daadwerkelijk 'mijn lichaam is mijn tempel'.

Dusch... Mijn plan :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Gister in het programma altijd wat van de ncrv is er ook aandacht besteed aan overgewischt. De BMI wordt onder de loep genomen en ook een operatie zoals ik gehad heb komt aan bod. Misschien interessant voor sommige om het eens te bekijken.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1320976, het is het middenstuk, ongeveer eerste 10 minuten gaat ergens anders over.
chell

Bericht door chell »

Je punten worden online bij de WW nu ook berekent. Tenminste, ik kreeg een puntenaantal per dag op basis van wat ik invoerde aan gewicht en lengte.

Het fijne van de WW vind ik dus inderdaad ook die bewustwording, van verhoudingen enzo. Een saucijzenbroodje is 11 punten, als je dat ziet in verhouding met het aantal punten wat je per dag mag, dan kom ik dus al niet meer in de verleiding voor een saucijzenbroodje.
kitten

Bericht door kitten »

Pffff M&M's Intense zijn gewoon 4 punten voor 30 gram. Da's zeg maar 10 van die choconootjes... :nopompom:
chell

Bericht door chell »

Ik vind trouwens wel dat ik veel punten mag...
Plaats reactie