WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
juffie
Site Admin

Re: WS valt af!

Bericht door juffie »

Ik denk dat je er eens mee aan de slag moet met een peut. Ik zit hier psycholoog van de kouwe grond te wezen, dus idunno, maar in je post op de vorige pagina heb je het over 'eng', 'angst', 'jezelf moed inspreken/overtuigen', iets dat 'moet'.

Plus dat je al weleens hebt ondervonden dat je dingen wel lust zolang je maar niet doorhebt wat het is (eend in de sushitent). Het zit in je hoofd dat je eend niet lust (en nog steeds niet), maar je smaakpapillen wezen iets anders uit.
MILF :grin_ani:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik wou eigenlijk iets soortgelijks zeggen. Zoals je het beschrijft rust er behoorlijk wat baggage op. Geen slecht plan om daar eens over te kletsen met een psych?
kitten

Bericht door kitten »

Ik bedoelde inderdaad aromat, maar het gesprek heeft ineens een iets andere wending gekregen...
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Een wending die ik liever niet in dit topic voortzet :) (maar de boodschap is binnen gekomen)

Ik had Aromat altijd vooral onder 'veel zout' geschaard in m'n hoofd. Wel handig om iets te hebben wat het een beetje meer smaak kan geven!
**Self Rescuing Princess**
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ja! Aromat is lekker! Ook op eitjes of tomaatjes. Of op rosbief enzo.
Crownless

Bericht door Crownless »

Als je zo over fruit praat snap ik het ergens wel. Fruit is inconsistent. De kiwi's zijn hard totdat je ze na een week een dagje vergeet, en dan zijn ze te zacht.

Vallen druiven in dezelfde categorie als cherrytomaatjes? En hoe zit het met augurk qua punten? En qua hoe lekker je het vindt?

Weet je, iedereen heeft z'n quirks. Ik hou niet van draadjesvlees. Maar ik ben er niet bang voor. Ik denk dat wat jij omschrijft meer past bij als ik (levende) meelwormen zou moeten eten. Ik moest mezelf ook over een drempel heen zetten toen ik gefrituurde sprinkhanen ging eten.

Lijkt me echt heel lastig om dat bij heel veel eten te hebben.

Yoga was niet zo fijn vandaag. Ik voelde me echt een lompe, logge zeekoe :( meh.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Neeeee je bent geen zeekoe! Je bent lekker naar de yoga gegaan! En het volgehouden! Yoga ziet er vast makkelijker uit dan dat het is. Lekker blijven oefenen :)
**Self Rescuing Princess**
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik vind yoga behoorlijk intensief fysiek! Dat viel me echt vies tegen toen! :shock:
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb ooit voor stage Yoga meegedaan met bejaarden en dat viel me al vies tegen! En toen was ik een jong ding van 19 of zo! :shock:
chell

Bericht door chell »

Voor degenen die graag snoepen en voor wie dat de grootste valkuil is: Weight Watchers heeft zelf allerlei snoepjes en repen in het assortiment met een lage puntenwaarde. Vroeger kon je die alleen bij een cursus kopen, maar inmiddels gewoon ook online.

Ze hebben bijvoorbeeld chocolade/noga repen die 2 punten per stuk zijn. Ter vergelijking: 2 sultanakoekjes zijn al 3 punten en zo'n WW reep vult meer. Ze hebben niet alleen chocoladedingen, ook echt snoepsnoepjes en ik weet nog van vroegah dat ik die heel lekker vond.

Overigens zijn er van Atkins en andere dieetproducenten ook dergelijke repen verkrijgbaar, wellicht ook interessant om naar te kijken in de zoektocht naar verantwoorde tussendoortjes.

Oh, en Cup a Soup en bouillon enzo hebben ook weinig punten :)
nijntje

Bericht door nijntje »

Ik moet zeggen dat het wel steeds interessanter gaat klinken. Maar vraag mij af of ik de zelfdiscipline hiervoor ga hebben.....
Al moet er eigenlijk voor 't mooi nog een kilo of 5 vanaf bij mij.
Aan de andere kant, de vorige 5 heb ik zelf gedaan zonder WW ofzo en wel een jaar stabiel weten te houden. Doe blijkbaar toch iets goed.
chell

Bericht door chell »

Discipline blijft altijd lastig natuurlijk.

Ik wilde eigenlijk gaan lowcarben, volgens het Heller programma (omdat je dan 's avonds wel normaal mag eten, zolang het maar binnen een uur is), maar ondanks alle goede bedoelingen ben ik er nooit aan begonnen omdat ik al afhaakte bij de vraag "wat moet ik in hemelsnaam ontbijten, laat staan lunchen?!".
Toen ik hier las over WW bedacht ik me ineens dat dat natuurlijk ook een optie was en ik merk dat dus nu wél de knop om is en ik daadwerkelijk actie heb ondernomen. Ik vind het moeilijke bij heel veel dieten dat je ineens van alles niet meer mag, terwijl ik zo houd van lekker koken en eten. En da's hiermee dus niet.

Maar goed, ik ben net een week bezig, dus ik heb nog geen discipline nodig gehad :D LOL
(maar ik ben wel eerder 11 kilo afgevallen met WW, nog in de tijd dat het alleen via cursussen kon).

Overigens vind ik het wel heel fijn dat hier een aantal anderen WW'en, want dat helpt wel! Soort van eigen supportcursusgroepje :D (misschien moeten we alleen een eigen topic)
kitten

Bericht door kitten »

Ik zou een affiliate programma met ze moeten hebben, dat ik nog wat verdien aan alle reclame die ik voor ze maak. :) Maar ik heb heel weinig zelfdiscipline vind ik, en ik vind WW dus heel goed om te doen! Al had ik wel even net die schop nodig van het schrikken van de foto. Dat heeft me wel motivatie gegeven dat ik er nu wat aan wil doen, veel meer dan toen ik erachter kwam dat ik met mijn gewicht een halve kilo van obesitas af zat.
kitten

Bericht door kitten »

Dat er meer mensen WW mee doen nu is inderdaad fijn! Jouw tip van snoep en zo en dat dat nu ook online te koop is, vond ik ook erg handig!
chell

Bericht door chell »

Whehe, ja, ik kan dus niet zonder af en toe iets te snoepen, dus ik ging meteen kijken in die online winkel op het moment dat ik me had ingeschreven :D Ook omdat ik dus 3 punten voor 2 van die lullige Sultana koekjes echt teveel vond.
Plaats reactie