Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
eireann
Site Admin

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door eireann »

Vandaag nogmaals gebeld en nogmaals een voicemail ingesproken. Waarin ik zeg dat ik er van uit ga dat de vacature is vervuld en dat ik het jammer vind dat hij niet even heeft gebeld zoals afgesproken. Ik overweeg nog om op Linkedin het hoofd van HR een bericht te sturen over de gang van zaken. Ik vind het echt niet netjes.

Net een rondje vacaturesites gedaan, weinig tot niks... Vakantie is nu wel voorbij in deze regio, dus zal elke dag even goed kijken. Begin me nu namelijk wel werkloos te voelen ipv arbeidsongeschikt. (goed teken natuurlijk!)

Heb zin om weer te werken!
**Self Rescuing Princess**
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Vandaag twee functies gezien waar ik op kan schrijven. Allebei niet in Den Bosch, maar wel in de buurt genoeg. Vanavond eens even goed voor gaan zitten.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Dat vind ik enorm meevallen in deze tijd anne! Succes met schrijven.
Geniet van de positieve momenten.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Eerste sollicitatie is de deur uit, cv sturen naar recruiter kost alleen een kort mailtje, geen hele 'ik vind jullie zoooo tof! squee! brief' dus zo gepiept. Ik twijfel nog over de andere functie.
faery

Bericht door faery »

Heeft iemand tijd om vandaag nog naar een motivatiebrief te kijken voor een toffe interne vacature bij de IT-detacheerder? Ik wil 'm morgenochtend of vanavond versturen :)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Tuurlijk faery, als 't nog nut heeft?
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
faery

Bericht door faery »

Sabrina heeft mijn brief bekeken, en goed bevonden, yay! En de brief is verstuurd...

Ik zit wel met één groot dilemma: de baan is voor 40 uur, en ik wil geen 40 uur werken. Ik heb dat eerder dit jaar een paar maanden gedaan, en het is te stressvol, zeker als ik daarnaast nog zelfstudie wil doen en mijn rijbewijs wil halen (en ga verhuizen, wat zou moeten als ik die baan krijg). Maar ik vind het lastig dat te zeggen in het gesprek wat vrijwel zeker gaat volgen op de brief, omdat ik niet over wil komen als een slechte werknemer die niets voor d'r werk over heeft (ik werk er natuurlijk al, dus als ze zo'n beeld van me krijgen is dat slecht voor m'n verdere carrierekansen). Ik zou het liefst 32 werken, maar ook 4x9 (36) kan wel (want als het goed is heb ik na mijn verhuizing maar zo'n uur reistijd in totaal per dag, max), als ik maar die 3 dagen vrij heb in de week. Hebben jullie nog goede suggesties over hoe ik dit het beste aan kan pakken?
kitten

Bericht door kitten »

Je werkt er al, bedoel je daarmee dat je intern solliciteert? Je kunt het ook een poosje proberen en als je er even werkt en ze weten dat je goed bent in wat je doet, dan vragen of je minder uren mag. Overigens denk ik niet dat je overkomt als ongemotiveerd als je om 4x9 vraagt. Mijn ervaring is dat ze bij 32u wel moeilijk gaan kijken...
faery

Bericht door faery »

Het is een detacheerder. Ik zit nu op een klus namens hen, en dit zou een interne functie zijn. Proberen kan op zich wel, maar dan is er een kans dat ik mezelf overwerk, als ik niet minder kan werken na een paar maanden (vorige keer ging het zo'n 3 maanden goed).
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Als je zelf al weet dat je 40u zeker weten niet wil, dan zou ik wel vragen wat de mogelijkheden zijn. Dat is misschien ook de beste ingang, sollicitatiegesprek is ook voor jou om te horen wat zij kunnen bieden, dus in die vorm van informatievraag: wat zijn bij dat bedrijf de mogelijkheden tot 4x9, flex werken of 36 uur. Als ze dan vragen waarom kun je prima aangeven 4x9 of 36 uur (allebei goed) voor jou optimaal is qua energie, zeker omdat je ook nog studie er naast wil doen. Dat is ook niet zo heel ongewoon in de ICT wereld, precies om die reden van veel kenniswerk in je eigen tijd. Als het dan non-negotiable is, dan weet je dat ook van te voren.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Tijdens het gesprek vragen of 36 uur bespreekbaar is inderdaad, is niet raar hoor! En als het niet bespreekbaar is; gesprek gewoon afronden, als je het wel bent geworden zelf aangeven dat je er voor kiest het nog niet te doen. Kan je zeggen dat het door de 36 uur komt, of dat je er nog niet klaar voor bent, of een andere reden. Work life balance staat hoog op de agenda van bedrijven momenteel, verwacht niet dat ze het tegen je zullen gebruiken in de toekomst.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

oh! en waar wil je naar toe verhuizen?
faery

Bericht door faery »

Als ik die baan krijg, naar rotterdam, anders terug naar nijmegen :-)
skaoot

Bericht door skaoot »

En nou weet ik dat die werkgever best heel erg bereid is met werknemers mee te denken :) wat ga je dan doen?!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
faery

Bericht door faery »

Planner bij het projecten bureau :-D
Plaats reactie