Corona - hoe raakt het jou?
Re: Corona - hoe raakt het jou?
Winkeliers maken het de consument steeds lastiger in die zin dat je in veel winkels enkel nog kan betalen met je pinpas. Cash geld word domweg niet meer geaccepteerd, ondanks dat het een wettig betaalmiddel is. En corona word in alle gevallen als argument gebruikt om cash geld te weigeren. Daar ben ik niet blij mee.
- Daantje
- Contacteer:
Nope, dit zou betekenen dat er bijzondere persoonsgegevens worden gedeeld, iets waar de AVG vrij helder over is dat dat alleen mag met expliciete toestemming van de persoon. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft hier ook al uitspraken over gedaan, toen de eerste proefballonnetjes werden opgelaten. Ook al zien de veiligheidsdiensten en onze minister van justitie zulke apps liefst gisteren nog verschijnen, onder het mom van 'corona bestrijding' het debacle bij de belastingdienst laat al zien dat onze overheid niet met zulke dingen om kan gaan.
Herkenbaar. Het gaf mij best wel rust toen ik besefte dat mijn vakantie gewoon niet door zou gaan. Kon ik me gewoon bezig gaan houden met plannen voor thuisblijven.
Heb hier in huis al best wel wat klussen opgepakt en ben al zover dat ik nu wel weer bezoek zou durven ontvangen.

De eenzaamheid begint wel te knagen hier. Ik heb op zich meer te doen dan dat ik tijd heb om het te doen, dus ik hoef me niet te vervelen. Maar ik snak echt wel naar menselijk contact. Laatste knuffel is inmiddels 27 dagen geleden. En echt net voor deze hele lockdown was ik een beetje online aan het flirten met iemand.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- kitten
"En corona word in alle gevallen als argument gebruikt om cash geld te weigeren."dbj schreef: ↑03 apr 2020, 11:31 Winkeliers maken het de consument steeds lastiger in die zin dat je in veel winkels enkel nog kan betalen met je pinpas. Cash geld word domweg niet meer geaccepteerd, ondanks dat het een wettig betaalmiddel is. En corona word in alle gevallen als argument gebruikt om cash geld te weigeren. Daar ben ik niet blij mee.
Corona is het argument om te weigeren. Dat is geen smoes! Als dit voorbij is kun jij weer met je muntjes betalen hoor. Maar als moeder van een kassameisje ben ik heel blij met die regel!
Dat mag dan wel zo zijn, maar er zijn genoeg mensen die geen pinpas hebben of kunnen gebruiken. Daar kunnen allerlei redenen voor bestaan.
Als ik mijn pinpas zou gaan gebruiken dan verlies heel snel mijn financieel overzicht.
En het zou zomaar kunnen zijn dat winkeliers besluiten om ook na de coronaperiode cash betalingen blijvend te weigeren. Het is helemaal geen vanzelfsprekendheid dat alle winkeliers contante betalingen weer gaan accepteren na de coronaperiode. Ik denk wel zeker dat er best veel zaken anders zullen zijn geworden na deze periode.
Als ik mijn pinpas zou gaan gebruiken dan verlies heel snel mijn financieel overzicht.
En het zou zomaar kunnen zijn dat winkeliers besluiten om ook na de coronaperiode cash betalingen blijvend te weigeren. Het is helemaal geen vanzelfsprekendheid dat alle winkeliers contante betalingen weer gaan accepteren na de coronaperiode. Ik denk wel zeker dat er best veel zaken anders zullen zijn geworden na deze periode.
-
@Daantje: ik zou het doen, die kaptafel in de berging. Paar goede foto's van het ding maken, uit elkaar halen en opbergen. Je hebt het er al zo vaak over gehad en dan kun je nu door pakken met het opruimen waar je zo goed mee bezig bent. Als deze shit dan over is, begin je met een betere basis.
- Daantje
- Contacteer:
Ik was al aan het kijken. Ikea heeft het druk, eerste bezorgmogelijkheid is pas over een week.
Ik wil eigenlijk ook niet mijn ouders vragen om te rijden, ook al gaat mijn vader nog iedere dag naar zijn werk (vitaal beroep).

-
Een week is ook wel te overzien toch?
Ik heb net met m'n zusje en de baby gevideobeld
Baby vond het maar gek geloof ik haha
Ik heb net met m'n zusje en de baby gevideobeld

- Daantje
- Contacteer:
Ik heb besteld! Valhalleluja! En inderdaad, een week is prima te overzien.
Gloria patri furnituribus
In nomine IKEA!
Gloria patri furnituribus
In nomine IKEA!
-
- Contacteer:
Lang niet gepost hier.. Anywayz, ik was eindelijk redelijk goed gewend aan het raken aan de coronacrisis. Ik had zelfs enige berusting gevonden, na dagen van (psychosomatische?) benauwdheidsklachten.
Tot gisteravond mijn zusje ineens via whatsapp verteld dat ze in het ziekenhuis (85 km van hier) ligt met een longembolie
. Ik schrok me een ongeluk! Nu baal ik dus van alle coronamaatregelen, want we kunnen niet gewoon naar haar toe vanwege die maatregelen. Vader valt in de risicogroep en moeder werkt in de zorg, dus zij twijfelen of het verstandig is haar te bezoeken. Ik had het wel aangeboden, net als op haar katten passen, maar toen ze daadwerkelijk vroeg, schoot ik vol in de stress over alle praktische aspecten (incl reizen met OV), dus ook weer benauwdheidheidsklachten. Ik voel me zo stom en bang en boos en verdrietig.
De longembolie staat overigens los van een coronabesmetting, voor zover nu bekend, maar ze moet er nu zeker geen Covid-19 bovenop krijgen.
Tot gisteravond mijn zusje ineens via whatsapp verteld dat ze in het ziekenhuis (85 km van hier) ligt met een longembolie

De longembolie staat overigens los van een coronabesmetting, voor zover nu bekend, maar ze moet er nu zeker geen Covid-19 bovenop krijgen.
- eireann
- Site Admin
- JJV
- Ravelijne
Oef! Sterkte voor jou en beterschap voor je zus! Het is niet niks, zo.
-
- Contacteer:
- Voleuse
Knuffels Feline, Fijn je hier weer even te zien
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
-
Wat heftig feline! Sterkte! Hopelijk mag je zusje snel weer naar huis