Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Sabrina

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Sabrina »

*geeft eireanne nog een knuffel*

Linne, dankjewel voor je lieve post :) en voor de goede tips! Ik ga proberen mezelf toch van de enge plekken weg te houden, al gebeurde dit echt midden in de mensenmassa... En die deospray, da's echt wel een goede tip! *makes mental note* Dankjewel!

*geeft donderstraaltje een beterschapsknuffel*
Ik ben al ziek, dus mij kun je niet meer ziek maken ;-).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Waar het mis gaat? ik voel me niet veilig, onprettig en opgejaagd.

Behalve op ws-meets :) daar dan weer niet, maar daar kan ik me dan ook weer niet ontspannen en wordt ik hyper en luid en 'grappig' das een teken van verstoppen voor mezelf dat weet ik.
**Self Rescuing Princess**
phedre

Bericht door phedre »

@ linne... is kwestie van machtigingen intrekken.. en zorgen dat ik eerst kan eten.. daarna de rest pas toch? zonder eten valt er niets te zorgverzekeren, zonder eten heb ik ook geen gas en elektra meer nodig.. op die manier denken, dan kom je een end.. maar dat gaat dwars in tegen alles wat ik altijd geleerd heb en ik werkelijk nog nooit in mijn leven ook maar een cent rood gestaan... dan is dit ff slikken... met nog 10 euro op de rekening en weekend voor de boeg waarin lang gepland (maar nog niet betaald) familie-uitje (zo'n 35 personen) geplant staat... maar goed.....ze hebben beloofd dat.... toch? komt goed:) Volgende week lach ik er om... hoop ik:)
linne{R}

Bericht door linne{R} »

Ik zal heel hard duimen dat ze doen wat ze beloofd hebben! Het is gewoon een hele vervelende situatie phedre. bah... bureaucratie.

@ sabrina: knuf en hou je taai he!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

*knuft linne en phedre*
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
donderstraaltje

Bericht door donderstraaltje »

Ik kom gewoon even lekker een zachte 'tegen-iedereen-aanhang-knuff' brengen en halen.
Morgen, dan is alles weer anders :)
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

@sabrina: wat linne zegt over rechtop lopen en zekerheid uitstralen is een hele goeie. Ik heb ooit een cursus weerbaarheid gedaan en daarna had ik veel minder van dat soort incidenten. Zelfs op Utrecht CS. Tip voor jou? Er waren destijds hele goeie, ook voor vrouwen met een lichaam dat het niet helemaal naar wens doet. Kan wel even kijken of ik de contactinfo nog heb, als je interesse hebt.

Voor iedereen verder ook knuffels.

En ik kom ook heel even tien minuutjes uitrusten op het bankje, omdat ik er van baal dat ik al weer een tijdje behoorlijk gas terug moet nemen wegens mijn eigen lichaam wat het niet helemaal naar wens doet. En ik het gevoel heb dat ik daardoor mensen te weinig zie en spreek (al dan niet digitaal) die ik graag zou zien en spreken. Bah. *kruipt er even bij*
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik heb zeker interesse Ravelijne! Ik wil al heel lang een weerbaarheidscursus doen, ook omdat ik les ga geven en dan toch moet leren omgaan met agressie, een ander puntje waar ik heel veel moeite mee heb... Dus als je mij die info kunt sturen: Heel graag!

*knuffelt Ravelijne*
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

faery schreef:
tessie schreef:Nou ja, die discussie hadden we een tijdje terug hier op het forum toch ook al... Als je ergens iets post, kan je een reactie verwachten. En dat kan ook een reactie zijn die je niet leuk vind. En als je dat niet wil, dan kan je het beter zelf niet posten ipv van anderen te verlangen dat ze dan maar niet reageren...
En eerlijk gezegd vind ik die reactie ook niet heel erg vreemd. Bot misschien ok, maar verder..
Tessie, het valt me op dat je op Sabrina vaak wel erg heftig reageert, bij anderen zie ik je dat veel minder doen. Toen met die discussie voor GFC4 over geld van ouders krijgen ook al. En nu ga ik even iets gemeens zeggen: toen je zwanger was, postte je om de zoveel dagen dat je moe was: had ik dan moeten zeggen dat je niet moest zeuren want je was toch zelf zwanger geworden, dus dat dat je eigen schuld was? Dat had je ook niet gewaardeerd, waarschijnlijk.
Ik zeg toch nergens dat het haar eigen schuld is? Ik zei alleen dat je een reactie kan verwachten, en dat ik die reactie van dat andere forum niet zo vreemd vond.
En als jij vond dat het mijn eigen schuld was dat ik moe was toen ik zwanger was, had je dat ook gerust mogen posten als je dat zo vond hoor. Natuurlijk had ik dat niet leuk gevonden, maar dat is precies wat ik bedoel, als je geen (negatieve) reactie wil of kan hebben, dan moet je niet posten.
Als iemand anders dan Sabrina dit (of dat van dat geld van de ouders) had gepost, had ik net zo gereageerd.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ach, ik snap de remark niet goed. Je mag van mij best zeggen dat je reacties kunt verwachten als je iets op een forum post, maar zoals jij ongetwijfeld graag een keer een lieve reactie wilde toen je je niet lekker voelde door die zwangerschap, wilde ik dat gisteren graag. Horen dat ik zo'n reactie kan verwachten, kan ik geen zak mee. Dat weet ik zelf namelijk ook wel, en je hoort mij ook niet zeggen dat mensen alleen maar lief mogen reageren. Iets als empathisch vermogen ontbeert mensen echter wel eens, en dat vind ik erg jammer.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

M'n muren staan te hoog... en ik weet niet hoe ik ze moet laten zakken, ik weet dat daar het antwoord zit, in echt mezelf zijn, dat ik dan rustiger/vrolijker/oprechter wordt. Maar ik weet echt even niet hoe of bij wie.
**Self Rescuing Princess**
phedre

Bericht door phedre »

tijd... om je thuis te voelen
tijd... om tot rust te komen
tijd... om al die nieuwe mensen om je heen tot je vrienden te maken
maar vooral,..

tijd voor jezelf, waarin je je niet meer verplicht vrolijk te doen als je dat niet bent, waarin je , korreltje voor korreltje cement, de boel los kunt bikken.

Tuurlijk ken je al heel veel mensen hier, via fora, vanuit je verleden, via chat, via de meetings als je in nederland was, maar mensen kennen is niet altijd hetzelfde als echte vrienden hebben. Die komen.. gerust.. maar dat kost tijd:)

Probeer die tijd ook te nemen.. door vakantie nemen of.. als het echt niet meer gaat, je ziek te melden en daardoor tijd te creeeren. Je baas heeft er ook niets aan als je nu doorgaat en over half jaar echt uit de running raakt.

knuffff
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Sabrina schreef:Ach, ik snap de remark niet goed. Je mag van mij best zeggen dat je reacties kunt verwachten als je iets op een forum post, maar zoals jij ongetwijfeld graag een keer een lieve reactie wilde toen je je niet lekker voelde door die zwangerschap, wilde ik dat gisteren graag. Horen dat ik zo'n reactie kan verwachten, kan ik geen zak mee. Dat weet ik zelf namelijk ook wel, en je hoort mij ook niet zeggen dat mensen alleen maar lief mogen reageren. Iets als empathisch vermogen ontbeert mensen echter wel eens, en dat vind ik erg jammer.
Nou zoals het in je eerste post staat (in het laatste stukje), kwam het op mij dus wel over alsof mensen alleen maar lief zouden mogen reageren volgens jou, en anders niet. En zo werkt het dus niet.
En ja, ik snap dat je liever gewoon fijne troostreacties wil, daarom post je het ook waarschijnlijk he.. maar ja... soms is het leven nou eenmaal hard en niet zo fijn, vooral op het internet.
altertjevolvragen

Bericht door altertjevolvragen »

@ eireanne: even een gewetensvraag... ben je bij jezelf echt jezelf? klinkt misschien als een rare vraag maar denk er maar eens over na en wees in je antwoord eerlijk naar jezelf, je hoeft het antwoord niet hier te posten want de enige die het uiteindelijk echt aangaat ben je zelf. het gevoel wat je omschrijft klinkt trouwens erg herkenbaar en daarom :th_smiley_hug2:
rubyvita

Bericht door rubyvita »

lieve grappige slimme en luidruchtige eireanne, geef het tijd, zolang je van jezelf je muren moet laten zakken, meer ontspannen en oprecht moet zijn word het allen maar erger. Het is een natuurlijke reactie om je in deze situatie( alles is nieuw, je hebt nog geen vertrouwd sociaal netwerk of thuis gevonden bv) onveilig en kwetsbaar te voelen. Je schrijft dat je je opgejaagd voelt, misschien zakt dat gevoel een beetje als je van jezelf kunt accepteren dat het bij deze situatie hoort en dat het een natuurlijke reactie van je lichaam/geest is. Het is goed eireanne, en het komt goed...

Veel sterkte en wees niet bang voor wat je voelt, veroordeel jezelf niet te hard! :jjv:
:close_knuf:
Plaats reactie