Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Voleuse

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Voleuse »

Omg, ze hebben weer een nieuwe tegen-vloeken campagne

Afbeelding

Echt zo een bedacht door oudere mensen die denken: hoe kunnen we jongeren aanspreken? Ik weet het: we zetten een model op de foto met een motor en een zonnebril! Dat vinden jongeren immers cool :roll:.
En dan ook nog de website, http://www.voorrespect.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Alsof het woord respect nog niet genoeg misbruikt wordt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
JJV

Bericht door JJV »

hm.. en nog nieteens voorzien van hun nieuwe 'naam' klassetaal.
(was gister in t nieuws)

overigens ben ik zelf ook niet dol op grof taalgebruik
maar mn gemiddelde reactie op "vloeken is aangeleerd, wordt geen naprater" was " cultuur is sowieso aangeleerd"

( de poster met " als iemand vloekt, breekt er iets" .. vond ik veel 'leuker')
~\v/~
Jezebel

Bericht door Jezebel »

Grof taalgebruik ben ik ook geen fan van, en soms zeg ik er iets van. Maar dat doe ik alleen bij mensen die ik beter ken, en die zichzelf een stopwoordje hebben aangeleerd. Boos kijken is dan vaak genoeg :lol:
Die vorige posters nodigden nog uit tot nadenken, dan had je nog de kans dat iemand ineens zou denken 'jemig, ik zeg dit zo makkelijk, maar ik kwets er mensen me' ofzo.
Deze zijn gewoon stom, en ik denk ook veel makkelijker om te negeren/je er niks van aan te trekken. Dan maar een naprater.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Mack

Bericht door Mack »

Mijn reactie op "vloeken is aangeleerd"... Duh, bidden ook!

Dit letterlijk een keer op station Veenendaal toen iemand de trein voor z'n neus zag wegrijden en z'n ongenoegen daarover uitte. Een "zwarte kousen" dame nam dat kennelijk hoog op en wou die jongen (nogal luid) een preek geven en gebruikte die poster als argument.

Ik vloek niet snel maar ik vind die posters waardeloos. Zo goed als iedere keer gebruiken ze een drogreden.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Het gaat mij er ook niet om of vloeken nou wel of niet oke is (dat verschilt volgensmij heel erg per context en zo lang je erop let dat je er mensen niet mee kwetst zie ik er geen problemen mee), maar het is ZO niet effectief. Al dat geld en die energie gaan zo gewoon verloren. Het zou me echt ten sterkste verbazen als iemand die het niet toch al met de posters eens was ineens stopt met vloeken. Doe iets beters met je geld. Ga boeven vangen! :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Uh, ik ben het helemaal met je eens wat betreft de effectiviteit van die posters, maar ik stel me nu voor dat dat groepje mensen van de Bond Tegen Het Vloeken als een soort burger-vigilantes boeven-vangende knokploegen gaan oprichten. Ik ben niet voor. ;)
Pluu

Bericht door Pluu »

Kut XS4ALL. We hebben te vroeg gejuichd over de service.

De telefoon, die al een halve maand te laat opgeleverd werd, die deed het nauwelijks. Slechte verbinding, de andere kant viel telkens weg, EN een keiharde tik die er elke paar seconden tussendoor kwam. Na een half uur aan de telefoon hangen voor het aan de lijn krijgen van een service-medewerker "hulp" van hem gekregen, met als einde van het liedje dat de telefoon het nu helemaal niet meer doet. De gore klootzak weigert om een monteur te sturen en met een oplossing te komen. We betalen nu dus voor telefonie die het gewoon helemaal niet meer doet. Zijn antwoord "als uw telefoon het niet doet, kan ik er ook niets aan doen". De telefoon deed het prima totdat we overstapten op XS4ALL. Dus het is gewoon lulkoek dat het aan onze telefoon zou liggen, het ligt aan XS4ALL.

Dus dit pakket gaat eruit. En reken maar dat ik XS4ALL bij al mijn vrienden ga zwart maken. Echt, daadwerkelijk, dit is te grof voor woorden. Het gaat ze iig ons als klant kosten, en reken maar dat het ze negatieve publiciteit gaat opleveren.

<Pissig is. Kutservice>
Pluu

Bericht door Pluu »

De XS$ALL soap continues. Nu houden een aantal belangrijke knoppen ermee op van de afstandsbediening van de digitale televisie die we pas 2 weken hebben. Daardoor kunnen we nu geen programma's meer selecteren om op te nemen.

2 van de 3 van het alles in 1 pakket vertoont kuren. Lekker weer. Nu maar afwachten wanneer internet er ook uit ligt.
Boefje

Bericht door Boefje »

Gatverdegatver. :evil: :evil: :evil:
Ik zou vandaag zo mijn sollicitatiebrief schrijven, breekt een stuk kies af. Concentratie helemaal naar de knoppen. Afspraak gemaakt bij de tandarts. Vrijdagochtend mag ik ernaar toe om het te laten repareren. Dat is dus vlak voordat ik wegga voor een weekendje sauna met een vriendin.
Briljant!

En ik gatver hier ook even voor de afwijzing van anne:
Gatverdegatver!
dbj

Bericht door dbj »

HIER heb ik geen woorden voor. Zouden ze soms haast hebben??
dbj

Bericht door dbj »

UPDATE:
phedre schreef:
dbj schreef:Belastingdienst is zó tráág als dikke stroop hoor...
Ontving ik in 2006 en 2007 onterecht/teveel huurtoeslag (geen recht meer daarop) en het duurde tot halverwege 2007 voordat de Belastingdienst dàt snapte...
Eisten ze van mij terugbetaling in één keer, wat ik natuurlijk niet kan. Dus bezwaarschrift op bezwaarschrift enz enz.
Deze kwestie is nog steeds niet afgesloten :evil:
Als het ècht op terugbetalen áánkomt ben ik failliet 8-) Zal alles wat ik heb moeten verkopen om het te betalen :cry:
je zegt zelf al dat je er geen recht op had, dus terugbetalen moet je toch. Je kunt dna beter een betalingsregeling vragen dan bezwaarschrift in dienen.
OK. Na zoveel jaar wil ik dit hoofdstuk afsluiten.
Begin deze maand ontving ik een aanmaning waarbij het openstaande bedrag is verhoogd met aanmaningskosten :evil:
Heb het hele bedrag in één keer betaald middels bijgevoegde acceptgirokaart.

Wat schetst mijn verbazing? Krijg ik wéér een betalingsverzoek van hun i.v.m. kosten....
Dit op grond van artikel 2 van de Kostenwet. Wat is dat nu weer voor een verhaal?
En dan zetten ze er doodleuk bij dat het openstaande bedrag exclusief invorderingsrente is; komt er nou nooit een eind aan deze episode???

Bij mij valt er echt niks meer te halen, heb door deze slepende kwestie geen enkele spaarcent meer :cry:
madeleine

Bericht door madeleine »

Lieve gepensioneerde oud-collega's,
wat hebben we toch een leuk bedrijf dat elke twee jaar een uitje voor u organiseert. En wat fijn dat u vandaag in zulke grote getale bent gekomen. Allemaal met aparte auto's, allemaal aan het begin van de werkdag......

Ik snap ook best dat een parkeergarage lastig is. Op de ene ingang staat 'bezoekers' en op de andere 'parkeren'. Tsja.. u komt op bezoek én u wilt graag parkeren. Welke kiest u dan? Ik heb er alle begrip voor dat u ruim de tijd neemt om dat even uit te zoeken, en dat u even vergeet dat zich achter u langzaam een file vormt van mensen die wel gewoon moeten werken.

Zo'n slagboom is ook eng. Daar moet u zich even op voorbereiden, dat begrijp ik ook. Maar mag ik een paar tips geven?
Het is niet veiliger om eerst alle inzittenden te laten uitstappen, op het knopje voor de slagboom te drukken, onder de geopende slagroom door te rijden en vervolgens te stoppen om alle inzittenden weer in te laten stappen. Iedereen kan gewoon in de auto blijven zitten als u onder de geopende slagboom doorrijdt. Volgens mij was dat in de vorige eeuw niet anders toch?

Als je dan u de garage ingereden bent en u ziet een parkeerplek, bedenkt u zich dan dat u net een helling bent afgereden, met een haakse bocht om een muur heen. De auto's die achter u rijden kunnen u niet makkelijk zien. Bedenk ook dat er aangegeven staat dat de garage op dat punt verlaagd is, en dat het dan spannend kan worden met zo'n KANGOO. Die waarschijnlijk van binnen groter is dan van buiten. Uw auto wordt niet kleiner of lager als u vervolgens de inzittenden uit laat stappen,ze positioneert bij geparkeerd staande auto's en ze vervolgens aanwijzigingen laat geven. Zodat u erachter komt dat uw Kangoo in hoogte wel past, maar niet in de breedte. Want, iedereen heeft het verhikel verlaten helaas kan de bestuurder er niet uit.
Bedenk alsublieft dat de parkeergarage waarschijnlijk wel groter zal zijn dan de eerste 25 meter die u dan gezien heeft. Een paar meter verderop heeft u alle ruimte van de wereld.

Tot over twee jaar...
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Wtf! Iedereen uit laten stappen voor de slagboom, eronder en dan er weer in? Als ik niet zoveel gegeten had met zou ik dubbel liggen van het lachen. :schater:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Briljante rant, mad!! :mrgreen:
MILF :grin_ani:
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Fantastisch, was het uitje verder nog wel geslaagd?
Geniet van de positieve momenten.
Plaats reactie